TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Škoda dostarczy tramwaje do Chemnitz
InfoTram - Opublikowano: 15.06.2016 12:25:46 9 komentarzy
Škoda dostarczy tramwaje do Chemnitz (wiz. Skoda)

Škoda Transportation wygrała przetarg na dostawę tramwajów dla niemieckiego miasta Chemnitz. Firma z Pilzna wyprodukuje czternaście pojazdów z rodziny ForCity. Łączna wartość kontraktu wynosi około 950 milionów koron.

"Już w 2012 roku mieliśmy wyjątkową okazję aby wozić w tym mieście, w trybie testowym, pasażerów naszym niskopodłogowych tramwajem ForCity Alfa. Został on bardzo pozytywnie oceniony przez osoby z niego korzystające. Kontrakt, jaki podpisujemy z Chemnitz jest zatem wynikiem wieloletniej pracy naszych sprzedawców, techników, inżynierów i innych osób" ? mówił Tomáš Ignačák, szef Škoda Transportation.

"Najbliższe miesiące będziemy wykorzystywać, wspólnie z naszymi czeskimi partnerami, do rozwoju i produkcji zaawansowanych pojazdów, które uczynią bardziej atrakcyjnym transport publiczny w naszym mieście" ? powiedział Jens Meiwald, CEO firmy transportowej w Chemnitz.

Škoda Transportation dostarczy do Chemnitz dwukierunkowe i w 100% niskopodłogowe tramwaje ForCity Classic, zbudowane ze stali nierdzewnej. Pierwszy zostanie przekazany w lecie 2018 roku, a wejdzie do eksploatacji w ciągu kilku kolejnych miesięcy. Cała flota zostanie dostarczona do lata 2019 roku.

"To wielki sukces, ale także odpowiedzialność. Po zamówieniu pociągów dla Deutsche Bahn i wygranie przetargu National Express (S Bahn Norymberga) to pierwszy kontrakt na tramwaje Škoda Transportation w Niemczech " ? mówił Zdenek Majer, wiceprezes Škoda Transportation.

"Ten kontrakt jest dowodem, że nasze tramwaje ForCity mogą odnieść sukces w konkurencji z największymi producentami na świecie na jednym z najbardziej wymagających rynków. Nasze tramwaje mogą też z powodzeniem służyć systemom transportu publicznego miast europejskich. Oznacza to również potwierdzenie naszej długoterminowej strategii konsolidacji pozycji firmy w Europie Zachodniej " ? dodał Zdenek Majer.

To kolejna umowa czeskiego producenta na rynku niemieckim. W sierpniu 2013 roku, Škoda Transportation podpisała umowę z operatorem niemieckim Deutsche Bahn Regio na dostawę sześciu nowoczesnych, szybkich pociągów, które wkrótce zostaną pokazane na międzynarodowych targach InnoTrans.

W listopadzie tego samego roku powstała spółka zależna Škoda Transportation Deutschland GmbH.

Ponadto, w ubiegłym roku czeska firma wygrała przetarg na dostawę 39 elektrycznych zespołów trakcyjnych dla S Bahn w Norymberdze. Umowa jednak nie została jednak podpisana z uwagi na odwołania konkurencji.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Skoda
ForCity
Niemcy
Chemnitz
  • kubex – 15.06.2016

    Na wizkach wygląda nieźle. Ciekaw jestem jak to będzie wyglądać w praktyce.

  • Oo – 15.06.2016

    Wow fajnie. Cos jak pesa next gen tram?

  • Combino – 16.06.2016

    Tramwaj ratuje tylko świetne malowanie,w rzeczywistości to ten sam koszmar co w Konyi (stwarzający wrażenie bycia inspirowanym designem Swinga I) . Jak widać Chemnitz ma sentyment do czeskich tramwajów. 2,5 bańki Euro za dwukierunkową Skodę tej długości... jak na niemiecki rynek,to cena w miarę,widać że nie półka Bombardiera. Swoją drogą ciekawe: mała sieć (jak na wielkość miasta) , mało taboru i poszli w Skodę,zamiast jak koalicja mniejszych miast twardo ustawiać kurs na Bombki...

  • Eee – 16.06.2016

    Za 2.5 m eruo mozna kupic linka 2 czlony...a oni tramwaj za tyle kupili

  • devvil – 16.06.2016

    Na pewno nie będzie skręcany na szybko.....tylko dokładnie zmontowany. Krakowiaki skrzypią w środku niemiłosiernie....ale były tanie!!! Generalnie można by kupować nadal Polonezy, bo były TANIE!

  • Jerzy_CZ – 17.06.2016

    @Combino: Przecież jasny wybór: Bombek nie ma wagonów z napędem bez przekładni (w Chemnitz po latach z Variobahnami już zapomieli, co to w ogóle jest) i Stadler był za drogi, zdecydowanie droższy od Skody. No i Skoda zrobi prosto - wózki z 15T i pudło z Konyi i gotowe :) Na dodatek Skoda testowała tam właśnie 15T, więc już wiedzą, co kupują.

  • Combino – 17.06.2016

    ^^ Wózki z 15T,ale chyba tylko skrajne (jak w 29/30T)? Pudło 2,65 więc mogą się zmieścić; gdyby była szerokość 2,3 metra,to musiałby wyglądać jak bratysławskie; za tą teorią przemawia fakt,że nie zaproponowali im po prostu 15T,choć chyba też jest dostępny na 2,65... a pewnie jak Niemcy poczuli na własnej skórze "cudowne" wąskie przejścia nad jacobsami,to 15T dostała bana na wjazd ;)Na ile Stadler tam poleciał? Zresztą głupio polecieli,bo to chyba jedyny przewoźnik we wschodnich Niemczech,który mógłby od nich coś kupić (Poczdam chyba raczej kolejnych Variobahnów nie weźmie).Co do Bombardiera: obudziliby się wcześniej,to i B. by im dorobił Variobahnów (RNV jakoś dorobili,ostatnie mają 3 lata;jeszcze nie zdążyli pokasować dwukierunkowych GT8 w zajendni w Edingen,które zostały zastąpione przez te Variobahny ).

  • Jerzy_CZ – 17.06.2016

    @Combino: Tak, wózki skrajne z 15T, bo mają zawieszenia po środku ramy. 29T i 30T są wąskotorowe, Chemnitz ma normalny rozstaw. Ze skrajnią nie powinno być problemów, bo eksploatowane tam Variobahny mają pudło 2,65 m i myślę, że tak będzie też w przypadku tych Skod.

  • jatal – 17.06.2016

    @ Jerzy_CzNie będzie żadnych wózków ani z 15T ani skrętnych tylko "sztywniaki".Nie robi się wizualki tramwaju pokazującej zupełnie inny tramwaj niż zamówiono. Zresztą wprost napisano że będzie to ForCity Classic (jak Miskolc), a nie ForCity Alfa (Ryga) czy ForCity Plus (Bratysława).

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....