Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

40. tramwaj nOVA pojechał z Siedlec do Ostrawy

infotram
24.10.2019 08:45
0 Komentarzy

Ostatni z 40zamówionych przez DPO Ostrawa tramwajów typu TANGO NF2 «nOVA» opuścił siedleckizakład i został przekazany przewoźnikowi. Tym samym pierwszy kontrakttramwajowy realizowany przez Stadler Polska w Siedlcach został zakończony zsukcesem.

Stadler Polska podpisał umowę z czeskim przewoźnikiemDopravni podnik Ostrava a.s. (DPO) na dostawę 30 + 10 nowoczesnych pojazdówtypu TANGO NF2 w 2017 roku. Zamówienie było pierwszym w historii siedleckiegozakładu kontraktem na budowę tramwajów. Przy jego realizacji spółkawspółpracowała z zakładem Stadler Środa w Środzie Wielkopolskiej,specjalizującym się w produkcji stalowych pudeł do produkcji tramwajów.

Zamówione pojazdy były przekazywane przewoźnikowisukcesywnie jesieni 2018 roku, po odbyciu testów i uzyskaniu homologacjizostały wprowadzane do eksploatacji w Ostrawie. Cieszą się sympatią pasażerów iwyróżniają najwyższą niezawodnością.

Rozpoczęcie produkcjitramwajów w siedleckim zakładzie było dla nas nowym doświadczeniem, w którympotwierdziliśmy nasze kompetencje techniczne i jakościowe. Wiemy, że naszetramwaje przypadły do gustu mieszkańcom Ostrawy i bardzo się z tego cieszymy.Jesteśmy przekonani, że będą dobrze służyły przewoźnikowi i pasażerom –powiedział Tomasz Prejs, członek zarządu i dyrektor zarządzający StadlerPolska.

Zakład Stadler Polska, znany dotychczas przede wszystkim zprodukcji pociągów typu FLIRT, obok zamówień na te pojazdy, realizuje obecniekolejne zamówienia na tramwaje – dla Krakowa, Brunszwiku i Lipska.

Pojazdy TANGO NF2 «nOVA» zaprojektowano na bazie sprawdzonego i przetestowanego modelu TANGO,który dostosowano do potrzeb spółki DPO w Ostrawie i odpowiednio zmodyfikowanoo niską podłogę. O otrzymaniu pierwszego zamówienia na czeskim rynkuzadecydowała przewaga techniczna. Tramwaj TANGO NF2 «nOVA» to nowoczesny pojazdzapewniający wysoki komfort jazdy i niskie koszty eksploatacji. Posiadamodułową budowę, ergonomiczną kabinę motorniczego i jest w pełni klimatyzowany.Obrotowe wózki jezdne z elastyczną ramą zapewniają spokojny bieg pojazdu.Tramwaj charakteryzuje się także niskim poziomem hałasu nawet przy dużychprędkościach. Jest w pełni niskopodłogowy i dostosowany do potrzeb osób oograniczonej mobilności. Jego konstrukcja spełnia wszystkie istotne z punktuwidzenia bezpieczeństwa standardy UE. Dodatkowo czoło tramwaju jestukształtowane optymalnie pod kątem zapewnienia bezpieczeństwa pieszych.Dwuczłonowe tramwaje «nOVA» mają długość 24,9 m, szerokość 2,5 m i wysokość 3,6m. Mieszczą do 188 pasażerów, w tym 61 na miejscach siedzących. Pojazdy posiadajączworo szerokich, dwuskrzydłowych drzwi, umożliwiających szybkie wsiadanie iwysiadanie, a także rampę dla wózków inwalidzkich. Rozwijają maksymalnąprędkość 80 km/h.

 

 


Komentarze