Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

448 mln euro z funduszy UE trafi na budowę II linii metra w Warszawie

infotram
11.01.2018 11:34
0 Komentarzy

Komisja Europejskaprzyjęła w czwartek pakiet inwestycji o wartości ponad 448 mln euro z FunduszuSpójności na finansowanie rozbudowy drugiej linii metra w Warszawie. Dodatkowoponad 127 mln euro ma trafić na rozwój linii tramwajowych w stolicy.

„Komisja przyjęła dziś pakiet inwestycji o wartościponad 448 mln euro z Funduszu Spójności na finansowanie rozbudowy drugiej liniimetra w stolicy Polski o pięć nowych stacji na zachodzie i na północnymwschodzie miasta w dzielnicach Wola, Bemowo i Targówek. Komisja podjęła równieżdecyzję o zainwestowaniu ponad 127 milionów euro w rozwój komunikacjitramwajowej w dzielnicach Ochota, Mokotów i Wilanów, gdzie żyje 1,8 mlnmieszkańców” – poinformowała KE.

„Dzięki UE w Warszawie buduje się nowoczesną siećkomunikacji, z ogromną korzyścią dla mieszkańców, turystów i lokalnychprzedsiębiorstw. Wszyscy oni odniosą korzyści dzięki wygodnemu i czystemusystemowi szybkiego transportu, lepszej jakości powietrza w mieście oraz nowymmożliwościom gospodarczym w obsługiwanych przez metro dzielnicach” -oświadczyła w czwartek unijna komisarz ds. polityki regionalnej Corina Cretu.

KE podała, że przy rozbudowie metra prace finansowane przezUE obejmują budowę prawie 6 kilometrów linii metra oraz zakup 17 nowychwagonów. Projekt powinien zostać ukończony pod koniec 2022 roku.

Warszawskie metro składa się obecnie z dwóch linii. Drugalinia została otwarta w 2015 roku, przy wsparciu finansowym Unii w wysokości776 mln euro. W styczniu 2017 roku UE zainwestowała również 432 mln euro wdrugi etap prac na drugiej linii.

Jeżeli chodzi o rozbudowę sieci tramwajowej, to UE finansujezakup 50 pojazdów i budowę prawie 12 kilometrów linii łączącejpołudniowo-wschodnią część miasta ze stacją Warszawa Zachodnia.


Komentarze