TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Budapeszt: Duże inwestycje tramwajowe
Roland von Bagratuni - Opublikowano: 24.04.2009 14:44:07 1 komentarz
Budapeszt: Duże inwestycje tramwajowe

Według informacji udzielonej przez wydział prasowy stołecznych zakładów komunikacyjnych Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV), w stolicy w tym roku rozpocznie się tworzenie transbudańskiego systemu tramwajowego, polegającego na przedłużeniu budańskich linii tramwajowych poprzez stworzenie bezpośredniego połączenia z dotychczas oddzielonymi od siebie liniami. Dzięki temu tramwaje istniejących linii, w przyszłości będą mogły przemierzyć całą Budę od jednego jej końca do drugiego.

Projekt nie jest nowością, bowiem kilka lat temu przedłużono kursującą dotychczas do placu Moszkva tér linię 56 z wczasowo-willowej dzielnicy Hűvösvölgy do Południowej Budy. W pierwszej kolejności przywrócone zostanie połączenie torowe między bulwarem Margit körút i ulicą Bécsi út, dzięki czemu tramwaj linii 17 kursujący między alejami Vörösvári i mostem Małgorzaty przedłużony będzie do placu Moszkva tér i dalej do placu Mórich Zsigmond körtér. Na placu Moszkva tér pociągnie to za sobą konieczność odbudowy połączenia torowego między bulwarem Margit körút i bulwarem Krisztina körút. Na linii tej pojawią się szybsze składy Tatra dlatego, bo na bulwarze Margit kőrut kursują szybkie Combino Siemensa.

Kolejnym stopniem będzie budowa torowiska tramwajowego między mostem Małgorzaty i stacją metra przy placu Batthány tér na przeciwko Parlamentu, gdzie znajduje się końcówka linii tramwajowych 19 i 41. Jedna biegnie do dworca kolejowego Budapest-Kelenföld p.u., a druga do Kamaraerdő pod miejscowością Budaőrs. Dzięki nowemu połączeniu, którego częścią będzie także wybudowanie zakrętu w ulicy Vidra w kierunku bulwaru Margit körút i placu Moszkva tér, jeden z tych tramwajów pobiegnie do placu Moszkva tér a drugi ulicą Bécsi út do Vörösvári út.

W kolejnej perspektywie będzie przedłużenie linii tramwajowej od Vörösvári út do dworca kolejowego Budapest-Óbuda na linii kolejowej MÁV nr 2 Budapeszt Nyugati –Ostrzychom oraz na wybrzeżu Dunaju przed Politechniką od placu Szent Gellért tér do INFOPARK i ulicy Budafoki út, którą pobiec ma zupełnie nowa linia tramwajowa. Dzięki tym inwestycjom, ponad 100.000 pasażerów dziennie szybko i wygodniej, bez przesiadek będzie mogło dojechać do celu. Inwestycja, której zakończenie przewidziano na koniec 2010 r.,  pochłonie 6,5 miliardów foriontów, z czego 4,5 miliarda zatwierdziła Bruksela jeszcze w październiku 2008 r., BKV dołoży do tego 1,5 miliarda forintów, a rząd węgierski 800 milionów forintów.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Węgry
Budapeszt
BKV
Combino
Tatra
  • michał – 30.11.2015

    pisze się; NAPRZECIWKO - łącznie !!! Poza tym "kolejny stopień" - nie ma w tym kontekście takiego zwrotu w języku polskim.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....