Co się dzieje na budowie tramwaju przez Popowice?
Budowa trasytramwajowej na Popowice wchodzi w kolejną fazę. Drogowcy musieli zamknąćskrzyżowanie ul. Długiej z Poznańską; zaczęli zdzierać starą nawierzchnię ibędą przebudowywać sieci.
Na budowę przyjechała potężna konstrukcja, która – pomontażu – będzie stanowić tymczasowy wiadukt dla pociągów.
Od 5 października auta i komunikacja miejska jeżdżą inaczejw rejonie skrzyżowania ul. Długiej i Poznańskiej. Drogowcy rozpoczęli kolejnyetap prac nad nową trasą tramwajową na Popowice.
Schodzą głęboko podziemią
Zanim jeszcze powstanie nowe torowisko, niezbędne są pracepod ziemią. I właśnie teraz wykonawca rozpoczął przebudowę sieciogólnospławnej, budowę wodociągowej i prace przy sieci średniego napięcia igazowej.
Aby tramwaje zmieściły się pod wiaduktem kolejowym drogowcymuszą również obniżyć poziom jezdni, w rejonie skrzyżowania Długiej z ul.Poznańską, o pół metra, ale już pod samym wiaduktem o 1,5 metra. Oczywiście naskrzyżowaniu zostanie wymieniona potem nawierzchnia drogi i chodników ipowstaną ścieżki rowerowe.
Przyjechał wiadukttymczasowy
Na plac budowy dotarły również elementy, z których powstanietymczasowy wiadukt kolejowy. Jego zbudowanie jest konieczne, aby rozpocząćprzebudowę wiaduktu. Elementy jechały do Wrocławia w konwoju, w nocy, ze stacjiIdzikowice koło Opoczna.
Obiekt tymczasowyskłada się z dwóch części. Jedna długości 16 metrów waży 30 ton i do jejwbudowania posłużył dźwig o udźwigu 250 ton. Druga właśnie czeka na operacjęwbudowania. Mierzy 30 metrów i waży 90 ton i do tego zadania będziemy potrzebowalidźwigu, który ma udźwig 500 ton – wyjaśnia Krzysztof Świercz z WrocławskichInwestycji.
Po tymczasowym wiadukcie pociągi będą jeździć co najmniej dopołowy 2020 roku.
Nowa przeprawa będzie miał 47 metrów długości. Do jejzbudowania wykorzystanych zostanie 212 ton stali konstrukcyjnej, 110 ton stalizbrojeniowej i 965 metrów sześciennych betonu.
Przy wiadukcie powstanie węzeł przesiadkowy, a kolej zbudujenowy przystanek Wrocław Szczepin.
Skomplikowanainwestycja energetyczna
Jak się okazuje budowa tramwaju na Popowice to nie tylkoprace drogowe i torowe. Przy trasie znajduje się duża stacjaelektroenergetyczna. Przy 850 metrach drogi jest aż 57 kilometrów kablienergetycznych.
To jedna z najbardziejskomplikowanych inwestycji energetycznych we Wrocławiu od II wojny światowej.Trasa tramwajowa przebiega w sąsiedztwie Głównego Punktu Zasilania, któryzaopatruje w energię elektryczną m.in. Stare Miasto i stąd olbrzymia liczbainstalacji energetycznych – mówi Michał Kulicki, kierownik projektu zWrocławskich Inwestycji.
Trzeba wymienić m.in. kable średniego, niskiego napięcia,kabel zasilający stację prostownikową. Niektóre z nich mają blisko 50 lat.
{https://www.youtube.com/watch?v=zzeacpHJQ3M}
Inwestycja wliczbach:
3.8 km nowego torowiska
5,4 km nowych i przebudowanych dróg
17 przebudowanych skrzyżowań
5,7 km nowych lub przebudowanych ścieżek rowerowych
31 przystanków (w tym 21 nowych)
120 mln zł koszt prac w I etapie
Według planu nowa trasa tramwajowa przez Popowice ma byćgotowa do końca 2022 roku.
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze