TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Co się dzieje na budowie tramwaju przez Popowice?
WROCLAW.PL InfoTram.pl - Opublikowano: 14.10.2019 14:15:27
Co się dzieje na budowie tramwaju przez Popowice? (foto: UMW)

Budowa trasy tramwajowej na Popowice wchodzi w kolejną fazę. Drogowcy musieli zamknąć skrzyżowanie ul. Długiej z Poznańską; zaczęli zdzierać starą nawierzchnię i będą przebudowywać sieci.

Na budowę przyjechała potężna konstrukcja, która – po montażu – będzie stanowić tymczasowy wiadukt dla pociągów.

Od 5 października auta i komunikacja miejska jeżdżą inaczej w rejonie skrzyżowania ul. Długiej i Poznańskiej. Drogowcy rozpoczęli kolejny etap prac nad nową trasą tramwajową na Popowice.

Schodzą głęboko pod ziemią

Zanim jeszcze powstanie nowe torowisko, niezbędne są prace pod ziemią. I właśnie teraz wykonawca rozpoczął przebudowę sieci ogólnospławnej, budowę wodociągowej i prace przy sieci średniego napięcia i gazowej.

Aby tramwaje zmieściły się pod wiaduktem kolejowym drogowcy muszą również obniżyć poziom jezdni, w rejonie skrzyżowania Długiej z ul. Poznańską, o pół metra, ale już pod samym wiaduktem o 1,5 metra. Oczywiście na skrzyżowaniu zostanie wymieniona potem nawierzchnia drogi i chodników i powstaną ścieżki rowerowe.

Przyjechał wiadukt tymczasowy

Na plac budowy dotarły również elementy, z których powstanie tymczasowy wiadukt kolejowy. Jego zbudowanie jest konieczne, aby rozpocząć przebudowę wiaduktu. Elementy jechały do Wrocławia w konwoju, w nocy, ze stacji Idzikowice koło Opoczna.

Obiekt tymczasowy składa się z dwóch części. Jedna długości 16 metrów waży 30 ton i do jej wbudowania posłużył dźwig o udźwigu 250 ton. Druga właśnie czeka na operację wbudowania. Mierzy 30 metrów i waży 90 ton i do tego zadania będziemy potrzebowali dźwigu, który ma udźwig 500 ton – wyjaśnia Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji.

Po tymczasowym wiadukcie pociągi będą jeździć co najmniej do połowy 2020 roku.

Nowa przeprawa będzie miał 47 metrów długości. Do jej zbudowania wykorzystanych zostanie 212 ton stali konstrukcyjnej, 110 ton stali zbrojeniowej i 965 metrów sześciennych betonu.

Przy wiadukcie powstanie węzeł przesiadkowy, a kolej zbuduje nowy przystanek Wrocław Szczepin.

Skomplikowana inwestycja energetyczna

Jak się okazuje budowa tramwaju na Popowice to nie tylko prace drogowe i torowe. Przy trasie znajduje się duża stacja elektroenergetyczna. Przy 850 metrach drogi jest aż 57 kilometrów kabli energetycznych.

To jedna z najbardziej skomplikowanych inwestycji energetycznych we Wrocławiu od II wojny światowej. Trasa tramwajowa przebiega w sąsiedztwie Głównego Punktu Zasilania, który zaopatruje w energię elektryczną m.in. Stare Miasto i stąd olbrzymia liczba instalacji energetycznych – mówi Michał Kulicki, kierownik projektu z Wrocławskich Inwestycji.

Trzeba wymienić m.in. kable średniego, niskiego napięcia, kabel zasilający stację prostownikową. Niektóre z nich mają blisko 50 lat.

Inwestycja w liczbach:

3.8 km nowego torowiska

5,4 km nowych i przebudowanych dróg

17 przebudowanych skrzyżowań

5,7 km nowych lub przebudowanych ścieżek rowerowych

31 przystanków (w tym 21 nowych)

120 mln zł koszt prac w I etapie

Według planu nowa trasa tramwajowa przez Popowice ma być gotowa do końca 2022 roku.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Wrocław
budowa
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....