Coraz więcej wyremontowanych torowisk w Krakowie

infotram
05.08.2020 07:45
0 Komentarzy

Ostatnie trzy lata toogromna zmiana w zakresie poprawy infrastruktury tramwajowej – podaje krakowskiUrząd Miasta.

Udało się zmodernizować ciąg do Bronowic wraz z pętlą wBronowicach oraz ul. Karmelicką. Nowe torowisko oddano w ramach rozbudowy ul.Igołomskiej, wkrótce zakończy się przebudowa ul. Krakowskiej. W tym czasie natorach intensywnie pracowały ekipy utrzymaniowe. W planach na kolejne lata sądalsze inwestycje torowe na ulicach Starowiślnej, Kościuszki i Zwierzynieckiej,al. Solidarności czy ul. Ptaszyckiego.

W mieście istnieje blisko 200 kilometrów torów. W ciąguostatnich trzech lat stan infrastruktury tramwajowej uległ zdecydowanejpoprawie – czerwone odcinki zmieniły kolor na zielony. Jest to efektprzeprowadzonych inwestycji jak i prac serwisowych w ramach bieżącegoutrzymania. Takie kompleksowe podejście w zakresie torów sprawiło, że niemalpołowa torowisk, która była w nieodpowiednim stanie technicznym została poddanaprzebudowie lub pracom serwisowym.

Zgodnie z obietnicami władz miasta trwają przygotowania, abyw ciągu kolejnych lat zrealizować prace na torowiskach wzdłuż ulic:Starowiślnej, Kościuszki i Zwierzynieckiej, al. Solidarności czy ul.Ptaszyckiego. W przypadku przebudowy ulicy Starowiślnej – opracowana zostałakoncepcja, analizowane są wyniki konsultacji społecznych, na podstawie którychopracowany zostanie właściwy projekt. Z kolei dla przebudowy ulic Kościuszki iZwierzynieckiej – na ukończeniu jest opracowywanie dokumentacji projektowejoraz pozyskiwanie decyzji zezwalających na realizację prac. W przypadku al.Solidarności został ogłoszony przetarg na opracowanie dokumentacji. Takadokumentacja jest już opracowywana pod kątem przebudowy torowiska tramwajowegow al. Jana Pawła II na odcinku od placu Centralnego do ul. Bulwarowej i w ul.Ptaszyckiego od ul. Bulwarowej do pętli Kopiec Wandy. Po opracowaniudokumentacji planowany jest przetarg na realizację prac.

Zielone odcinki namapie pokazują, jak ogromna zmiana nastąpiła w zakresie infrastrukturytramwajowej. To zasługa inwestycji oraz bieżącego utrzymania. W ostatnim czasiewiele prac zostało zrealizowanych, jeszcze kilka miejsc przed nami –zaznaczył Marcin Hanczakowski, dyrektor Zarządu Dróg Miasta Krakowa.

Zmiany widać w obrębie tzw. pierwszej obwodnicy miasta – ul.Straszewskiego, ul. Podwale, ul. Dunajewskiego, ul. Basztowa, ul. Westerplatte,ul. św. Gertrudy następnie na całym ciągu do Bronowic. Odcinkowe praceserwisowe usprawniły torowiska wzdłuż al. Pokoju, ul. Bieńczyckiej, al.Andersa, ul. Broniewskiego, ul. Mikołajczyka, ul. Kalwaryjskiej, ul. Wielickieji ul. Teligi. Poza pierwszą obwodnicą zmiany pojawiły się m.in. na węzłachrozjazdów Korona, na rondzie Piastowskim, na rondzie Hipokratesa oraz napętlach w Łagiewnikach, Mistrzejowicach i na Cichym Kąciku. Nowe torowiskopojawiło się wzdłuż ul. Igołomskiej w ramach jej rozbudowy. Wkrótce oddaniezostanie również torowisko wzdłuż ul. Krakowskiej.

Kolejne lata, które zgodnie z zapowiedziami będą nastawionena poprawę infrastruktury tramwajowej pod kątem inwestycyjnym i serwisowym,mogą sprawić, że wszystkie torowiska w mieście będą w dobrym stanie. To z koleiprzełoży się na sprawne funkcjonowanie komunikacji tramwajowej.

{https://www.youtube.com/watch?v=Z06wQLMbwrk}


Komentarze