Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Dla Poznania Gamma ale inna

infotram
24.01.2017 06:47
0 Komentarzy

„To będą pojazdy zrodziny Gammy, ze 100 proc. niskiej podłogi, ale z innym układem wnętrza, zinnym rozmieszczeniem siedzeń oraz z wózkami obrotowymi a nie sztywnymi, jak tobyło w modelu premierowym. Dzięki wózkom obrotowym mniej zużywają się zarównoszyny, jak i obręcze kół” – wyjaśnił prezes MPK Poznań Wojciech Tulibacki.

„Modertrans nad tramwajem ze 100 proc. niskiej podłogi, zwózkami obrotowymi pracował wiele lat. Ważne było doświadczenie spółki na tym rynku,zaważyły też kryteria techniczne i zaproponowana cena” ? powiedział.

PAP przypomina, że już w listopadzie 2016 roku ModertransPoznań zaprezentował nowoczesny, w pełni niskopodłogowy tramwaj Moderus Gamma,mogący pomieścić 244 pasażerów. Prezes Tulibacki podkreślał wówczas, żepasażerów będą woziły nieco inne pojazdy niż tramwaj pokazany w ub. roku.

Po podpisaniu umowy, spółka będzie miała 30 miesięcy nadostarczenie wszystkich tramwajów. Według Wojciecha Tulibackiego, jeśli uda sięszybko i sprawnie podpisać umowę, pierwsze tramwaje zostaną dostarczone wdrugiej połowie 2018 roku.

Jak już informowaliśmy na łamach InfoTram.pl w przetargu nazakup 50 tramwajów niskopodłogowych dla MPK Poznań złożono trzy oferty. Pozazwycięzcą, złożyły je także: konsorcjum spółek Stadler Polska i SolarisBus&Coach, oraz spółka Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz. Założenia przetarguzakładały dostawę 30 pojazdów jednokierunkowych i 20 dwukierunkowych z udziałemminimum 60 proc. niskiej podłogi.

Najważniejszym kryterium była cena, ale ocenie podlegałyrównież m.in. udział niskiej podłogi, pojemność tramwajów, czy szerokośćprzejścia wewnątrz pojazdu. Bydgoska spółka zaproponowała najniższą cenę ? 387mln zł brutto, konsorcjum firm Stadler i Solaris chciało 462 mln zł. Wartośćoferty spółki Modertrans Poznań wyniosła 397 mln zł.

Przetarg obejmował również dostawę niezbędnego doeksploatacji nowych pojazdów specjalistycznego wyposażenia zajezdni”Franowo” i „Głogowska”, oprzyrządowania i narzędzi,pakietu naprawczego, przeprowadzenie szkolenia pracowników MPK Poznań wzakresie przeglądów, napraw, obsługi technicznej i eksploatacji dostarczonychtramwajów, a także dostarczenie dokumentacji niezbędnej do eksploatacji oraznapraw awaryjnych i powypadkowych.


Komentarze