TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Echa Trako 2009: Specjalista od modernizacji
Karol Wach - Opublikowano: 14.11.2009 21:25:15 9 komentarzy
Echa Trako 2009: Specjalista od modernizacji

Modertrans to trzeci, obok Solarisa i FPS Cegielski, wielkopolski producent tramwajowy, który zaprezentował swoje produkty na tegorocznych targach TRAKO. Warto więc poświęcić nieco miejsca także i tej firmie, mimo, iż specjalizuje się ona głównie w modernizacjach taboru.

Moderus Alfa

Kluczowym produktem Modertransu, tak przynajmniej twierdzą jego przedstawiciele, jest tramwaj Moderus Alfa. 36 sztuk tego typu pojazdów jeździ w MPK Poznań, 2 w Tramwajach Śląskich i 2 w Tramwajach Szczecińskich. Moderus Alfa to nic innego jak modernizacja najpopularniejszego dziś polskiego tramwaju 105Na.

Moderus Alfa podstawowe dane techniczne

Długość

13500 mm

Szerokość

2350 mm

Wysokość

3350 mm

V max

70 km/h

Masa wagonu

16500 kg

Szerokość toru

1435 mm/1000 mm

Napięcie zasilające

600V

Miejsca siedzące

16 - 20

Miejsca stojące (0,2m²/osobę)

77

Łączna ilość miejsc         

93-97

Moderus Beta MF01

Moderusy Beta MF01 to zmodernizowane przez Modertrans wagony N8C, zakupione przez ZKM Gdańsk. Przypomnijmy, iż w maju 2008 roku poznański producent wygrał przetarg na modernizację wszystkich 46 tramwajów. Ich remonty miały zakończyć się w 2010 roku. Z uwagi na spore opóźnienia już dziś stało się jasne, że termin ten nie zostanie dotrzymany. Mimo to przedstawiciele Modertransu są zadowolenie ze swojej pracy. Moderus Beta MF 01 to pojazd szynowy, w którym jakość prac została wykonana na najwyższym poziomie –chwali się wykonawca remontu. W tramwajach dobudowywany jest środkowy, niskopodłogowy człon, zaprojektowany od początku do końca w Modertransie. Podobnie jak w tramwajach z rodziny Moderus Alfa, kabina posiada klatkę bezpieczeństwa, która zabezpiecza motorniczego w przypadku kolizji. Zarówno w kabinie, jak i w członie środkowym, wykorzystano gięte panoramiczne szyby.

Dane techniczne tramwaju Moderus Beta

Liczba członów

3

Długość              

26648 mm

Szerokość

2330 mm

Wysokość

3650 mm

Masa

35750 kg

Liczba miejsc siedzących

54

Liczba miejsc stojących

172

V max

70 km/h  

Moderus Beta MF 02    

Obecnie w fabryce trwają prace przygotowawcze do wprowadzenia do ruchu trzyczłonowego pojazdu - Moderus Beta MF 02, opartego na koncepcji tramwaju nazywanego przez MPK Poznań 105N/2 (#400), zbudowanego także na bazie stopiątek, ale z wbudowanym członem niskopodłogowym. Nie znamy jeszcze konkretnej daty dostarczenia takich pojazdów do MPK Poznań, wiadomo, że ma to nastąpić w przyszłym roku. Jak informuje producent będą to pojazdy z najnowocześniejszym energooszczędnym napędem prądu przemiennego. Ich design –przednia panoramiczna szyba czy przyciemniane szyby w przestrzeni pasażerskiej –oparty jest na tramwajach Moderus Alfa. Producent zapewnia też, że wnętrze wagonu będzie przestronne, jasne, przyjazne dla pasażerów i co ważne dla osób niepełnosprawnych. W pojazdach ma być 40 miejsc siedzących, 2 dla wózków inwalidzkich i wózków dziecięcych, 176 miejsc stojących, czyli razem 216 miejsc. Dzięki drzwiom odkładanym na zewnątrz tramwaj będzie posiadał szerokie, wygodne wejścia i więcej przestrzeni. Nowoczesna informacja pasażerska: zapowiedzi głosowe, elektroniczne tablice informacyjne, radiotelefon do kontaktu z centralą nadzoru ruchu to już standardowe wyposażenie oferowane przez Modertrans Poznań. Moderus Beta będzie miał także czarną skrzynkę rejestrującą najważniejsze sygnały istotne ze względu na bezpieczeństwo podróży. Kabina motorniczego będzie klimatyzowana, a system kamer zewnętrznych wspomoże prowadzenie pojazdu. Pudło pojazdu będzie tak ukształtowane, aby zmniejszyć prześwit między przystankiem a stopniem tramwaju. Moderus Beta zostanie również przystosowany do montażu agregatu grzewczo wentylacyjnego oraz klimatyzacji przestrzeni pasażerskiej, a także zasobników energii pozwalających na obniżenie zużycia energii. 

Moderus Gamma

Modertrans pracuje także nad swoim autorskim, całkowicie niskopodłogowym tramwajem –Moderusem Gamma. Kiedy pojazd ten ujrzy światło dzienne –nie wiadomo. Jeszcze dwa lata temu Modertrans odgrażał się, że na kolejnych targach Trako, a więc w 2009 roku, Gammę będzie można już podziwiać. Nic takiego jednak nie miało miejsca i cały czas czekamy na jego premierę.         
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Modertrans
Moderus
modernizacja
  • Combino – 17.11.2009

    Specjalista od modernizacji?Sądząc po modernizacjach gdańskich dortmundów,to określenie "specjalista" wydaje się być nieco na wyrost...

  • NIShio – 18.11.2009

    Z całym szacunkiem ale Gdańsk myślał że wydadzą grosze na demobil, zapłacą za remont pudła i za 1/8 kosztów nowego tramu bedą mieli nówkę.... no sorry. Pomysł dobry a efekt jak za tę kasę naprawde niezły. Po poznaniu jeżdzi 18 składów 2 wagonowych i wyglądają naprawde fajnie. Liczę że zaczną robić w końcu wersję BETA, bo niestety brak niskiej podłogi to nie zastój a krok wstecz. Nie bronie modertransu ani nie atakuję PESY (ws. Przetargu w PN). Życzę obu firmom by produkowały sprzet jak najlepszej jakości , który będzie kokurencyjny

  • NIShio – 18.11.2009

    A za opóźnienie należą się kary... tu nie ma o czym rozmawiać... poznańskość zobowiązuje panowie :)

  • Michał Nowak – 18.11.2009

    Wielkopolski producent tramwajowy? Przecież oni specjalizują się w modernizacjach. W dodatku są to modernizacje na średnim poziomie w porównaniu np. do MPK Łódź. Tak jak kolega powyżej mówi, niech lepiej biorą się za niską podłogę, bo nie jest sztuką wstawić w tramwaj nowy przód, tył, szyby i siedzenia.

  • straphan – 19.11.2009

    Specjalista od siedmiu bolesci... Nie dosc, ze opoznienia dla Gdanska sa straszne, to jeszcze jakosc wykonania Alf dla Poznania jest koszmarna... Szkoda, ze MPK Poznan nawet nie oglasza przetargow na modernizacje swojego taboru, tylko pompuje kase w swoja firme-corke nie patrzac na skutki...

  • wojtek – 20.11.2009

    już ładniejsza jest 206 z protramu-proszę zerknąć na główną stronę: www.protram.com.pl

  • jackx – 20.11.2009

    Wykonanie alf jest według mnie dobre, a pod względem wygłądu bije na głowę inne modernizacje 105Na. A co do wyglądu gammy też nie ma się do czego przyczepić, tym bardziej, że wzorowali się na Combino :)

  • gryfff – 20.11.2009

    Alfa to super tramwaj. Mechanicy się przy nim nie mają czasu nudzić. W Szczecinie zwany "bubelusem" , ale to już też wina mechaników szczecińskich. Oni go składali.

  • aleksij – 21.11.2009

    Dwuczłonowe Alfy w Poznaniu prezentują się b. dobrze. jestem z nich w pełni zadowolony. A Gamma, faktycznie- kopia Combino, przynajmniej z wyglądu. Oby jakościowo również ;)

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....