TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

InnoTrans: Światowa premiera Tramino Brunszwik, Solaris liczy na kolejne kontrakty
INFOTRAM - Opublikowano: 23.09.2014 11:12:15 15 komentarzy
InnoTrans: Światowa premiera Tramino Brunszwik, Solaris liczy na kolejne kontrakty
Na trwających w Berlinie targach InnoTans Solaris prezentuje Tramino dla Brunszwiku. W trakcie ostatnich dwóch miesięcy polski producenta dostarczył już trzy takie tramwaje. Prezentowany na targach pojazd jest czwartym z łącznie zamówionych 18 sztuk. Dostawy wszystkich pojazdów zakończą się w pierwszej połowie 2015 roku. To pojazd specyficzny, przystosowany do rozstawu 1100 mm –mówi podczas konferencji prasowej Zbigniew Palenica, członek Zarządu Solaris Bus&Coach. Dostawa Tramino do Brunszwiku jest początkiem ostatniego etapu realizacji zamówienia na łącznie 18 tramwajów zakupionych przez Braunschweiger Verkehrs-GmbH w maju 2012 roku. Brunszwik jest drugim niemieckim miastem mającym w swojej flocie polskie tramwaje. W roku 2013 Solaris sprzedał 5 sztuk Tramino do Jeny, stając się tym samym pierwszym polskim producentem, który dostarczył do Niemiec nowoczesne, niskopodłogowe miejskie pojazdy szynowe. Przy realizacji tego kontraktu producent czerpał z doświadczeń zdobytych przy produkcji tramwajów dla Jeny. Teraz brunszwickie Tramino przechodzą proces homologacyjny.Solaris liczy także na kolejne zamówienia z rynku tramwajowego, zarówno krajowego, jak i zagranicznego. Niewykluczone, że pojawią się one jeszcze w tym roku. Wielce prawdopodobne jest, że uda się zdobyć kolejne zamówienia z Niemiec. Skąd? Producent nie zdradza szczegółów. Wiadomo natomiast, że rok 2014 będzie rekordowy dla Solarisa jeśli chodzi o liczbę wyprodukowanych pojazdów. Ma ich być łącznie około 1400. W perspektywie jest także kolejne zamówienie tramwajowe. W 2015 roku Solaris będzie dostarczał wagony dla Olsztyna. Po zamknięciu tego zamówienia na koncie firmy z Bolechowa będzie prawie 100 wyprodukowanych wagonów. Do tego trzeba dodać 800 trolejbusów i 250 hybryd i autobusów elektrycznych. Te ostatnie firma oferuje w czterech wariantach. W wersji 8,9 m, 12 m, 18 m i 18,75 m.     Wracając do Tramino Braunschweig warto dodać, że to czteroczłonowe, całkowicie niskopodłogowe i jednokierunkowe tramwaje o długości 35,7 m i szerokości 2,3 m, przystosowane do jazdy po torach o rzadko spotykanej szerokości 1100 mm. Każda z czterech sekcji pojazdu opiera się na umieszczonym pośrodku wózku jezdnym. Dzięki temu masa tramwaju rozkłada się równomiernie, staje się on bardziej stabilny, a siły przekazywane przez przeguby są znacznie mniejsze. Jest to zaawansowana konstrukcja bazująca na sprawdzonych rozwiązaniach. Aby poprawić komfort prowadzenia pojazdu oraz samego podróżowania, w wózku użyto zestawów kołowych z wahaczami zamiast klasycznych zestawów kołowych.W zależności od położenia wózek wyposażono w wahacz z jedną lub dwoma parami kół napędzanych. Wahacze połączone są z ramą za pomocą łącznika oraz prowadników gumowo-metalowych. Dzięki takiemu zabiegowi wózek charakteryzuje się bardzo dobrymi właściwościami jezdnymi.Napęd stanowi pięć asynchronicznych silników trakcyjnych, o mocy 90 kW każdy, zamontowanych na pudłach. Przeniesienie napędu następuje z silników przez wał na wózek i poprzez układ przekładni „master”i „slave”, połączonych ze sobą wałem drążonym na koła. Takie rozwiązanie pozwoliło uzyskać w całym tramwaju niską podłogę przy jednoczesnym obniżeniu masy samego wózka oraz zastosowaniu kół o średnicy aż 662 mm (nowe koła).Zupełnie nowym rozwiązaniem jest system anty-knick, który zapobiega niepożądanym pozycjom pojazdu podczas jazdy na wprost (w tym –pozwala uniknąć wężykowania), a także w czasie wejścia, pokonywania oraz wyjścia z łuku. System składa się z dwóch siłowników przypadających na każdy wózek. Te z jednej strony zamocowane są w gniazdach na ramie wózka, a z drugiej przyczepione do pudła pojazdu. Ma to również wpływ na poprawę komfortu jazdy, gdyż zapobiega charakterystycznym szarpnięciom w trakcie wchodzenia poszczególnych członów tramwaju w łuk.Z kolei zamontowanie superkondensatorów, w których magazynowana jest energia pochodząca z procesu rekuperacji, służy do rozpędzania tramwaju. Takie rozwiązanie pozwala przewoźnikowi zaoszczędzić znaczącą ilość energii elektrycznej zużywanej do jazdy tramwajem. Przyciski i przełączniki w kabinie motorniczego zastąpione zostały innowacyjnym pulpitem, który składa się z nowoczesnych ekranów dotykowych. Intuicyjne i łatwe w obsłudze urządzenia pozostawiają dowolność w kwestii programowania, rozmieszczenia poszczególnych funkcji oraz ich łatwej zmiany, jeżeli zajdzie taka potrzeba. Klasyczne lusterka wsteczne zastąpione zostały kamerami. Obraz, który rejestrują, przenoszony jest na wewnętrzne monitory zamontowane zgodnie z wszelkimi normami ergonomii. Gwarantuje to widoczność wszystkiego, co dzieje się po obu stronach oraz za pojazdem.Każdy z szynowych Solarisów dla Brunszwiku wyposażony został w klimatyzację całej przestrzeni pasażerskiej oraz oddzielną klimatyzację kabiny motorniczego. Jednocześnie może nim podróżować 211 osób, z czego 87 na miejscach siedzących. Ten model Tramino posiada sześć par podwójnych drzwi o szerokości 1300 mm. Pierwsze z nich znajdują się tuż za kabiną motorniczego, gdzie mieści się przestrzeń dla wózków inwalidzkich. Przy drzwiach czwartych oraz szóstych zaplanowano miejsca przeznaczone dla rodziców z wózkami dziecięcymi. Nad wejściami zamontowano specjalne oświetlenie, które rozbłyskuje zielonym kolorem w momencie, gdy drzwi zwolnione są do obsługi dla pasażerów. Kolor czerwony sygnalizuje dezaktywację tej funkcji przez motorniczego, informując pasażerów o zakończeniu procesu wsiadania czy wysiadania z tramwaju i przygotowaniu do odjazdu z przystanku. Takie rozwiązanie większa poziom bezpieczeństwa pasażerów podczas wchodzenia do tramwaju i opuszczania go.To pojazd skrojony na potrzeby tego zamówienia –mówił Zbigniew Palenica. Zbudowany w bezpośredniej współpracy z zamawiającym. Na tegorocznych targach InnoTrans w Berlinie Solaris prezentuje także osiemnastometrowy autobus elektryczny, wykorzystujący system ładowania PRIMOVE. Autobusy z Bolechowa są dobrze znane właśnie w Brunszwiku. Polski producent dostarczył ich tam ponad 20 sztuk, w tym Urbino 12 electric oraz cztery przegubowe Urbino 18 electric z indukcyjnym. Pierwszy w pełni elektryczny przegubowy model Solarisa można również zobaczyć właśnie podczas targów InnoTrans. Dane techniczne Tramino Bruszwik Długość całkowita35 740 mmSzerokość pudła wagonu2300 mmSzerokość pudła wagonu wewnątrz (maks.)2090 mmWysokość przy złożonym pantografie3560 mmLiczba pudeł4Liczba wózkównapędowych1tocznych0z jedną osią napędową3Rozstaw kół1100 mmŚrednica kół (nowych/zużytych)662 / 580 mmMinimalny promień skrętu20 mWysokość podłogi ponad główką szyny360 mmIlość procentowa obszaru niskopodłogowego100%Liczba miejsc siedzących (+ siedzenia uchylne)87Liczba miejsc stojących (4 osób/m2)124Liczba miejsc dla osób z wózkami1Liczba miejsc dla wózków dziecięcych2Liczba drzwidrzwi podwójne (szerokość 1300 mm)6Napięcie zasilające600 V (+120 V, -180 V)Liczba i moc silników trakcyjnych5 x 90 kWSilniki trakcyjneasynchroniczneMaksymalna prędkość konstrukcyjna75 km/hMaksymalna prędkość70 km/hKlimatyzacjakabiny motorniczegoTakprzestrzeni pasażerskiejTakOkres użytkowania40 lat 
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Solaris
Tramino
Innotrans
  • qwak – 23.09.2014

    Ciekawy tramwaj. Szkoda ze nic w Polsce nie ugrali bo chętnie bym go zobaczył u nas

  • pryszczaty gimbus – 23.09.2014

    no szkoda

  • sed – 23.09.2014

    Wyższy komfort podróżowania niż pesą to jest prawda

  • jatal. – 23.09.2014

    Ciekawostką jest, że gdyby nie ostatnie próby wskrzeszenia tego typu konstrukcji przez Siemensa, to moglibyśmy mówić że ten typ tramwaju jest już przeszłością. Ciekawe czy uda mu się powrót na rynek na jakąś większą skalę.

  • jatal. – 23.09.2014

    @ qwak: Jak nic nie ugrali? Przecież w Olsztynie będą takie jeździć (tylko krótsze o jeden człon).

  • Borys – 23.09.2014

    Zaraz będą następne przetargi i Solaris na pewno coś zgarnie. Gorzów, Grudziądz to są miasta, którymi PESA nie będzie sobie zawracać głowy.

  • amator – 24.09.2014

    Kolejne wygrane dla Solarisa? Fajnie by było, ale jakoś coraj trudniej w to uwierzyć, po przegranych niedawno przetargach.

  • Combino – 24.09.2014

    @Borys: Gorzów to nie wiem (zależy od ilości,jednak raczej staną do przetargu),ale Grudziądza na pewno nie puszczą,bo jest w kuj-pomie ;)

  • Borys – 24.09.2014

    Ale to będą małe przetargi na max 5 tramwajów. PESA nie będzie chciała sobie tym głowy zawracać mając wielkie projekty do zrealizowania. Takie zamówienia będzie zgarniał właśnie Solaris.

  • jatal. – 24.09.2014

    Albo przeciwnie - "podłączenie" kilku sztuk pod inny przetarg będzie prostsze i tańsze niż uruchamianie produkcji na tylko kilka sztuk.

  • Combino – 28.09.2014

    @Borys: jakie 5 sztuk? Gorzowski będzie na 10,grudziądzki na 12. Poza tym pamiętaj,że Pesa podchodzi bardzo prestiżowo do przetargów w Kuj-Pomie: BiT dostał najtańsze Elfy, Toruń będzie mieć pierwszego Swinga II,a rodzinna Bydgoszcz dostała w prezencie korzystne dla siebie zmiany w umowie na dostawę Swingów

  • haha – 29.09.2014

    O Polsce z takimi cenami jakie chce solaris to mogą zapomnieć. Pesa nic im nie da wygrać.

  • solaris150 – 29.09.2014

    środek jest piękny z Tramino Braunschweig :)

  • solaris150 – 29.09.2014

    środek jest piękny z Tramino Braunschweig :)

  • solaris150 – 11.04.2015

    Już 13.04.2015 wyjedzie pierwsze tramino w ruchu liniowym ;) http://braunschweigheute.de/ab-montag-legt-tramino-los/

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....