Jakie tramwaje chce kupić Łódź?

infotram
29.07.2019 13:13
0 Komentarzy

Wiemy już jakietramwaje chce kupić Łódź. Przedmiotem zamówienia jest dostawa 30 sztukfabrycznie nowych, tzn. wyprodukowanych nie wcześniej niż 6 miesięcy przed datąrealizacji dostawy i nie eksploatowanych, tramwajów niskopodłogowych (conajmniej 80% niskiej podłogi), przegubowych.

Wszystkie oferowane wagony tramwajowe muszą być tego samegotypu, długości, skonstruowane w ten sam sposób, według tej samej dokumentacjitechnicznej, przez tego samego producenta, zgodne z opisem przedmiotuzamówienia. Zamawiający nie dopuszcza oferowania rozwiązań prototypowych,niesprawdzonych w seryjnej produkcji, co oznacza, iż Wykonawca zobowiązany jestpotwierdzić, przez złożenie stosownego oświadczenia w formularzu ofertowym, żezastosowane zespoły, układy i systemy w oferowanych wagonach tramwajowych sąprodukowane seryjnie i eksploatowane przez innych Zamawiających. Wszystkiedostarczone wagony tramwajowe muszą być gotowe do eksploatacji, tj. przedewszystkim przystosowane do przewozu osób w komunikacji miejskiej oraz posiadaćdokumenty wymagane przepisami prawa obowiązującego w dniu realizacji dostawy, aw szczególności przepisami Prawa o ruchu drogowym, niezbędne do dopuszczenia pojazdówdo ruchu (świadectwo homologacji).

Tramwaj musi być napędzany silnikami prądu przemiennego zesterowaniem elektronicznym, z kabiną prowadzącego w przedniej części orazpulpitem sterowniczym do manewrowania z tyłu wagonu. Wagon musi mieć 4 wózki, zczego co najmniej dwa wózki (pierwszy i ostatni) napędne. Wózki pod skrajnymiczłonami wagonu muszą być w pełni skrętne.

Konstrukcja tramwaju powinna uwzględniać najnowszerozwiązania stosowane w dziedzinie technologii i projektowania gwarantującewysoką jakość wykonania, niezawodność w okresie eksploatacji, rozwiązaniatechniczne zapewniające bezpieczeństwo pasażerów, motorniczego oraz innychużytkowników drogi, estetykę zewnętrzną i wewnętrzną, komfort podróżowania,dostosowanie do obsługi technicznej przez użytkownika (diagnostyka,oprogramowanie, instrukcje, dokumentacja techniczna, szkolenia, dostosowanie doreprofilacji obręczy na tokarce podtorowej użytkownika) oraz łatwość utrzymaniai niskie koszty eksploatacji i wysoką trwałość.

Konstrukcja i technologia budowy wagonów musi byćopracowana, obliczona i zrealizowana w oparciu o założenie 30-letniego okresueksploatacji trwałości struktury nośnej wagonu, przy średnim rocznym przebiegu70.000 km. Wymagane jest, aby konstrukcja nośna wagonu była spawana orazwykonana ze stali o podwyższonej wytrzymałości, a poszycie dachu wykonane zmateriałów odpornych na korozję. Tworzywa sztuczne mogą być zastosowane dowykonania elementów nie spełniających funkcji nośnych pudła wagonu. Dopuszczasię klejenie elementów poszycia do szkieletu.

Wagon musi być przystosowany do przewozu minimum 200pasażerów przy założeniu, że na 1m2 podłogi może stać maksymalnie 5 pasażerów iwagon musi być wyposażony w co najmniej 60 miejsc siedzących łącznie zrozkładanymi. Obliczenie pojemności należy wykonać przy założeniu, że wszystkiemiejsca siedzące (stałe i rozkładane) są zajęte.

Pierwsze, pięć dostarczonych wagonów tramwajowych musi byćdostosowanych do nauki jazdy oraz posiadać demontowany fotele dla instruktoraoraz demontowane urządzenia do hamowania roboczego i awaryjnego (pulpitinstruktora nauki jazdy).

Szerokość wagonu tramwajowego nie może przekroczyć wymiaru2400 mm. Długość wagonu powinna mieścić się w zakresie 28 – 33 m. Dopuszczalnamaksymalna wysokość, bez odbieraka prądu nie może przekraczać 3,6 m. Poziomhałasu zewnętrznego nie może przekroczyć 75 dB.

Wnętrze pojazdu musi zapewniać wysoki komfort i atrakcyjnośćpodróżowania, zachęcające do korzystania z tramwaju i jednocześniecharakteryzować się wysoką odpornością na wandalizm oraz umożliwiać łatweusuwanie zabrudzeń. Wysokość pomiędzy sufitem a podłogą w najniższym miejscu,przeznaczonym dla miejsc stojących nie może być mniejsza niż 2,05 m. Wymóg niedotyczy strefy stanowiska manewrowego w końcowej części wagonu. Szerokośćprzejścia wewnątrz wagonu na odcinku niskopodłogowym nie może być mniejsza niż600 mm. Preferowana będzie jak największa szerokość przejścia. Pod pojęciemszerokość przejścia należy rozumieć obszar, który w przekroju poprzecznym nacałej długości pojazdu pozostaje niezakłócony żadnym elementem stanowiącymkonstrukcję lub wyposażenie pojazdu na wysokości powyżej 100 mm ponad podłogąpojazdu.

Siedzenia pasażerskie muszą być wykonane z materiałupozwalającego na łatwe utrzymanie w czystości.

Wagon musi być tak skonstruowany i wykonany, aby obsługitechniczne najniższego poziomu były wykonywane nie częściej, niż co 20 000 kmprzebiegu, nie dotyczy obsługi odbieraka prądu – przegląd wykonywany 1 raz na 7dni. Naprawa główna nie powinna być wymagana przed osiągnięciem przez wagon 1000 000 km przebiegu.


Komentarze