TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Jazzy Duo pojadą na Piecki Migowo
INFOTRAM - Opublikowano: 18.08.2015 11:14:13
Jazzy Duo pojadą na Piecki Migowo

Nową linię tramwajową na Piecki Migowo obsługiwać będzie pięć tramwajów PESA Jazz Duo. Będzie liczyć 4,5 kilometrów podwójnych torów, 8 przystanków ? w tym pierwszy w Gdańsku PAT ? wspólny peron autobusowo tramwajowy . To nie jedyne prace, jakie zostały wykonane w ramach inwestycji. To także przebudowa pętli Siedlce, skrzyżowania ulic Piekarniczej i Rakoczego i budowa estakady łączącej linię tramwajową z przystankiem Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Prace trwały 21 miesięcy i kosztowały 226 milionów. Planowany termin zakończenia budowy to 30 września.

Nowa linia tramwajowa, łącząca Śródmieście Gdańska z dzielnicą Piecki - Migowo, to inwestycja realizowana w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej etapu ? III B. Linia przebiega od Pętli Siedlce wzdłuż ul. Kartuskiej przez ul. Nowolipie, ul. Rakoczego aż do przystanku Brętowo Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, gdzie po raz pierwszy w Polsce zastosowano rozwiązanie umożliwiające przesiadkę z tramwaju do pociągu na tym samym peronie. Obejmuje także odgałęzienia od ul. Rakoczego do ul. Bulońskiej.

Budowa kolejnej już nowej linii tramwajowej w Gdańsku trwała od jesieni 2013 roku (umowę z wykonawcą - konsorcjum firm MTM Gdynia oraz Rajbud Tczew podpisano 12 listopada). Inwestycję podzielono na dwa zadania - budowę odcinka od Pętli Siedlce do przystanku PKM Brętowo, oraz budowę odnogi w ulicy Bulońskiej. Całkowity koszt tej inwestycji to prawie 226 mln zł, z czego 122 mln zł to dofinansowanie z UE w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Najłatwiej dostrzegalną częścią inwestycji jest zdecydowanie linia tramwajowa, ale zakres prac obejmował dużo więcej zadań. W ramach projektu całkowicie przebudowano skrzyżowanie ulic Piekarniczej i Rakoczego. Pętla Siedlce zmieniła się w węzeł integracyjny, uwzględniający ruch tramwajowy, autobusowy, pieszy i rowerowy, a wzdłuż ul. Nowolipie - Rakoczego pojawiła się droga rowerowa. Inwestycja obejmowała też budowę obiektów inżynierskich, w tym murów oporowych, estakad, przepustów, oraz przebudowę sieci wodociągowych i kanalizacyjnych w ulicach Kartuska, Schuberta, Nowolipie i Rakoczego.

Jak wspomnieliśmy na wstępie nową linię obsługiwać będą tramwaje PESA Jazz Duo, które są w całości niskopodłogowe i wyposażone m.in. w klimatyzację, monitoring wewnętrzny oraz system informacji pasażerskiej. Każdy pojazd jest przygotowany do przewozu osób z niepełnosprawnością ruchową, osób niewidomych i niedowidzących. Wszystkie przyciski zostały opisane w języku Braille`a. Każdy pojazd ma też system komunikacji głosowej. Pojazdy kosztowały 54 mln zł. Zakup był współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach realizacji III etapu Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej.

Po wprowadzeniu do ruchu pięciu nowych tramwajów PESA Jazz Duo, flota tramwajowa Zakładu Komunikacji Miejskiej w Gdańsku liczy 125 pojazdów, z czego 95 to pojazdy niskopodłogowe lub z częścią niskopodłogową. Stanowi to 76% całego taboru tramwajowego. Pod tym względem Gdańsk jest najlepszy w całej Polsce. Dla porównania w Warszawie wskaźnik ten wynosi 46%, w Krakowie 43%, a w Poznaniu 39%.

Otworzenie nowej trasy tramwajowej będzie wiązało się ze zmianami w gdańskiej komunikacji tramwajowej.

  1. Trasy linii 10 i 12 zostaną wydłużone od pętli Siedlce do dzielnicy Piecki-Migowo przez ul. Nowolipie i ul. Rakoczego. Dotychczasowa linia 1 (Nowy Port-Chełm Witosa) zostanie włączona w linię 10, dzięki czemu tramwaje na linii 10 pojadą częściej.
  2. Za przystankiem autobusowo-tramwajowym ?Warneńska? w Pieckach-Migowie tramwaje linii 10 i 12 pojadą oddzielnymi trasami:
    1. 10 ? ulicą Rakoczego do przystanku integracyjnego ?Brętowo PKM?;
    2. 12 ? ulicą Bulońską do przystanku ?Migowo?
  3. Tramwaje linii 10 w godzinach szczytu w dni powszednie pojadą co 10 minut (dotychczas linia funkcjonowała co 20 minut przez cały dzień), co 30 minut wieczorem i co 20 minut w soboty, niedziele i święta.
  4. Tramwaje linii 12 w godzinach szczytu w dni powszednie pojadą co 10 minut, co 30 minut wieczorem i co 20 minut w niedziele i święta.
  5. W godzinach szczytu w dni powszednie na wspólnym odcinku ze Śródmieścia do przystanku ?Warneńska? w Pieckach-Migowie tramwaje linii 10 i 12 będą jeździć naprzemiennie co 5 minut. W pozostałych porach dnia - co ok. 10-15 minut.
  6. W związku z budową Forum Gdańsk i zamknięciem Huciska, tramwaje linii 10 i 12 będą kursować nadal przez ul. 3 Maja.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PESA
Gdańsk
budowa
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....