TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Joint venture - Kolejny krok we współpracy Solarisa i Stadlera
InfoTram - Opublikowano: 09.12.2016 11:14:24 13 komentarzy
Joint venture - Kolejny krok we współpracy Solarisa i Stadlera

Solaris i Stadler utworzą spółkę joint venture Solaris Tram. To kolejny etap współpracy obu producentów w zakresie budowy tramwajów ? poinformowali dziś Peter Spuhler, szef Stadlera i Solagne Olszewska, Prezes Zarządu Solarisa.

Postępujemy krok dalej, będziemy partnerem Solarisa. Obie firmy mogą na tym zyskać, także ze strony technologicznej. Ta współpraca daje nowe możliwości eksportowe ? dodał Spuhler.

W zakresie patentów i innowacyjności Szwajcaria jest najlepszym rynkiem do czerpania ? powiedział Zbigniew Palenica, członek Zarządu Solarisa. To gwarantuje większe możliwości. Wyzwania stojące przed nami przy budowie elektrobusów zmusiły nas do podjęcia takiego kroku. Aby podołać zapotrzebowaniu klientów musimy współpracować. To świadoma współpraca, która ma połączyć najlepsze cechy obu firm - dodał

Współpraca ma połączyć bliskość klienta Solarisa z potęgą techniczną Stadlera.

Siedzibą spółki będzie Środa Wielkopolska. Solaris wchodzi całym know how, inżynierami i produkcją pudeł stalowych. Stadler da dostęp do siły finansowej i rynków na których jest silny. Głównym obszarem działalności nowej spółki będzie Polska. Będziemy mogli obsłużyć takie kontrakty, których wcześniej nie dalibyśmy rady.

Działalność spółka rozpocznie w styczniu 2017 roku. Będzie polegała na składaniu wspólnych ofert w przetargach, nie tylko w Polsce, ale także w Niemczech. Udziały Solarisa i Stadlera będą równie ? po 40%. Pojawi się też inwestor finansowy, który będzie miał 20% udziałów. Trwają ostatnie przymiarki, będzie to grupa międzynarodowa ? powiedział Palenica.

Zaczynamy od tramwajów, do dyspozycjo będzie zarówno Tramino, jak i całe porfolio Stadlera ? dodał członek Zarządu Solarisa.

W ramach joint venture przewidziana jest także budowa pudeł na eksport. Nie mamy takiej możliwości w Niemczech. Tam będzie odbywał się tylko montaż końcowy ? mówi Spuhler.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Solaris
Stadler
  • caponeal – 09.12.2016

    "Od 1 kwietnia 2015 roku prezesem jest Andreas Strecker zastępując na tym stanowisku Solange Olszewską"Grawenhoff Walter Członek Rady NadzorczejRübling Gerhard Członek Rady NadzorczejReiter Janusz Stanisław Członek Rady NadzorczejWięc to już średnio Polska firma...niestety

  • advisor – 09.12.2016

    @caponealNiby czemu?Bo dyrektorami zarządzającymi nie są Polacy?W zachodnich krajach i w Azji normą jest to, że pion kierownictwa jest międzynarodowy, i bynajmniej nie oznacza to, że dana firma nie jest już z jakiegoś kraju. Po prostu zatrudnia się takich ludzi, których doświadczenie i umiejętności są dla firmy najlepsze. To, skąd taki ktoś jest nie ma żadnego znaczenia. Liczy się to, ile wniesie do firmy i jak dużo na tym firma zyska - proste, prawda?Solaris ma kapitał polski, jest polską firmą i tutaj płaci podatki, czy to się komuś podoba, czy nie.

  • Tomek – 09.12.2016

    @caponeal,co ci po polskich nazwiskach w RN i polskich firmach sensu stricte (tzn. że tworzą je Polacy z imienia i nazwiska) jak kasa z tych firm szerokim strumieniem moja polskie urzędy skarbowe? Przykładów można przytaczać wiele, ale to nie jest odpowiedni portal na takie dyskusje.

  • wujek Fester – 09.12.2016

    Trochę mnie zajeżyła ta informacja więc piszę dosyć chaotycznie.Nie sądzę żeby to było dobre rozwiązanie dla Solarisa, spełni on rolę konia trojańskiego, albo prędzej owczej skóry dla wilka. Solaris na tym interesie nic nie zyskuje, wkłada najwięcej i najwięcej traci, czyli dostęp do rynku i niezależność i ma tylko 40%, a będzie odwalał 80% roboty, natomiast umożliwia Stadlerowi wejście na okoliczne rynki tramwajowe, bez żadnych inwestycji. A kto będzie finansował koszty produkcji, Solaris ze swoich 40%, czy wszyscy według udziałów? I kto to jest ten trzeci, nagle może się okazać że faktycznie Stadler ma 60%? Jaki to jest rodzaj joint venture, bo wygląda na to że Solaris oddał 60% działu tramwajowego za kasę która i tak idzie na trzech, nie zyskując technologii.Kiedyś był taki facet który nazywał się Cyprian Zabłocki, który też wsławił się oryginalnymi pomysłami na których bardzo dobrze wyszedł.

  • Jarema – 09.12.2016

    @wujek Fester faktycznie ten podział 40%-40%-20% może wzbudzać niepokój.

  • a2br – 09.12.2016

    To kompletna porażka i koniec tramwajowych nieudolnych wprawek Solarisa. Ale nie ma czego żałować, powolne pogrążanie się Solarisa tylko wzmocni lidera polskich producentów tramwajów.

  • wujek Fester – 09.12.2016

    @a2br Też mi i ich nie szkoda, zdenerwował mnie sposób w jaki to zrobili, jakby sprzedawali jakiegoś startup-a za grosze, chociaż do niedawna pałałem do nich pewną dozą sympatii, zwłaszcza za eksport. Sądziłem że to poważna firma i że zależy jej na tej produkcji, ale zrobiła tylko bajzel na rynku.

  • advisor – 09.12.2016

    @wujek FesterWiesz, biorąc pod uwagę, że Solaris nie istnieje od wczoraj i w eksporcie ma większe doświadczenie, niż wszyscy pozostali polscy producenci pojazdów KM razem wzięci to chyba jednak wiedzą, co robią. Nie wiesz nic o szczegółach, a zachowujesz się, jakbyś zjadł wszystkie rozumy. No chyba że jesteś kolejnym fanbojem pewnego zakładu z Bydgoszczy.

  • CYPRIAN – 09.12.2016

    najbardziej żal mi pracowników Solarisa z działu tramwajowego na Wieruszowskiej,pewnie nie wiedzą na czym stoją.

  • dd – 09.12.2016

    A mnie żal Was, tej głupoty w komentarzach którą czytam.

  • Solaris: 04.12.2016 r.: – 09.12.2016

    Z dniem 4 grudnia br. z funkcji Prezesa Zarządu Solaris'a odwołany został dr Andreas Strecker, który zajmował to stanowisko od dnia 1 kwietnia 2015 r. Powodem tej zmiany była różnica w wizji rozwoju firmy. Poza tym skład zarządu pozostaje bez zmian i w jego skład wchodzą: - dr inż. Dariusz Michalak, Wiceprezes Zarządu, - Krystyna Woźniak, Członek Zarządu ds. Personalnych, - Paweł Kaczalski, Członek Zarządu ds. Produkcji, - Zbigniew Palenica, Członek Zarządu ds. Pojazdów Szynowych, - Paweł Hajduk, Członek Zarządu ds. Finansów oraz Eberhard Wolters Członek Zarządu ds. Sprzedaży i Marketingu (...).Jakieś pytania / zarzuty dotyczące narodowości Zarządu Solarisa ?

  • zibi – 12.12.2016

    Bydgoszczanie jeszcze nie dorośli do prawdziwego marketingu,ale zamiast krytykować należy chociaż częściowo wziąć przykład z Solarisa przenieść na własny grunt zamiast gry tylko ceną,utworzyć międzynarodową grupę menadżerską która wykonuje swoją robotę a że to kosztuje mówi się trudno,przecież powinna figurować pozycja koszt pozyskania klienta należny uczyć się od profesjonalistów z Bolechowa to przecież nie boli.

  • Leon – 13.12.2016

    Czyli solaris to juz nie jest polska firma. Szkoda , od dzisiaj kibicuje pesie i newegowi.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....