Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Jutro premiera Tramino dla Lipska

infotram
10.02.2017 15:38
0 Komentarzy

Zupełnie inny niżdotychczasowe tramwaje od Solarisa. Jutro w Lipsku oficjalna premieranajnowszego pojazdu szynowego producenta z Bolechowa. My widzieliśmy go jużdziś. Byliśmy również we wnętrzu.

Solaris zamyka tym kontraktem pewien etap swojejdotychczasowej działalności. To może być ostatnie tramwaje zamówienie zrealizowaneprzez Solaris Bus&Coach. Teraz pora bowiem na Solaris Tram, wspólneprzedsięwzięcie ze Stadlerem. Przed firmą nowe wyzwania i na pewno nowe kontrakty.Rynek niemiecki jest tym, na który nowa spółkapołoży duży nacisk. Nic zatem dziwnego, że przygotowania do jutrzejszejpremiery prowadzone są dokładnie i skrupulatnie. Chciałoby się powiedzieć zeszwajcarską precyzją. Tramino Lipsk to jednak pojazd wyprodukowany w Polsce.Solaris po raz kolejny pokazuje, że można. Nadal jest jedyną firmą z naszegokraju, która sprzedaje tramwaje do Niemiec.

Tramwaj przygotowywany do jutrzejszej prezentacji to drugipojazd, jaki dotarł do Lipska. Pierwszy trafił do Niemiec jeszcze w ubiegłymroku. Od razu trafił na testy. Te trwają. Po ich zakończeniu wagony ruszą wmiasto.

Tramino, ale jakby nie Tramino. Jak wspominamy na wstępiewizualnie wagon dla Lipska różni się od pojazdów, które Solaris produkował dotychczasdla Poznania, Olsztyna, Jeny czy Brunszwiku. Takie były jednak wymaganiaklienta. Na uwagę zwraca również ciekawe wnętrze pojazdu. Jak jużinformowaliśmy na łamach InfoTram.pl na uwagę zasługują zwłaszcza specjalniezaprojektowane panele oświetleniowe, które dopasowują barwy i natężenie światłado warunków pogodowych. W zimie oświetlenie rozbłyskać będzie w barwachciepłych, natomiast latem w zimnych co znacząco podniesie komfort podróżowania.

W pojeździe zastosowano cztery pary szerokich drzwidwuskrzydłowych o szerokości 1500 mm oraz dwie pary jednoskrzydłowych oszerokości 800 mm. Dzięki takim parametrom możliwe jest płynne i szybkiewsiadanie i wysiadanie podróżujących. Usprawniono także system informacjipasażerskiej umieszczając specjalne zewnętrzne wyświetlacze, dla pasażerówwsiadających do tramwaju, zabudowane nad dwuskrzydłowymi drzwiami pojazdu.Tramwaj wyposażony jest w wydajną klimatyzację przestrzeni pasażerskiej.Oddzielne urządzenie chłodzące zapewnia komfort pracy motorniczemu spędzającemuw pojeździe najwięcej czasu.

Koncepcja stylistyczna wagonów powstała w ścisłej współpracyz klientem oraz studiem projektowym IFS Design od najwcześniejszych etapówprzygotowań realizacji zamówienia. Szczegółowa analiza rozmieszczeniaposzczególnych elementów pozwoliła na zoptymalizowanie tramwaju pod kątem komfortui ergonomii, a także przyzwyczajeń i życzeń motorniczych miasta Lipsk. Motorniczyskorzysta choćby z ergonomicznego, w pełni zautomatyzowanego fotela. Chcączapewnić maksymalną spójność estetyczną i jednocześnie zredukować hałasurządzeń umieszczonych na pojeździe, tramwaj wyposażono w osłony dachowe.

Jutro premiera! Czekamy na więcej. Do tematu będziemy wracać na łamach InfoTram.pl .


Komentarze