Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kampania 2018: Pojedynek na tramwaje w Olsztynie

infotram
07.09.2018 07:17
0 Komentarzy

Tramwaje sąwdzięcznym kampanijnym tematem, jak się okazuje nie tylko w stolicy, ale takżew innych miastach.

Ubiegający się o reelekcję Prezydent Olsztyna PiotrGrzymowicz, który jest bez wątpienia ojcem powrotu tego środka transportu miejskiego,zapewnia w rozmowie z PAP, że nadal chce rozwijać go. Jako jedyne miasto wPolsce od podstaw wybudowaliśmy sieć tramwajową. Takich inwestycjiinfrastrukturalnych w Olsztynie nie było nigdy. Przy wszystkich robotach nieograniczamy się do remontu nawierzchni, ale gruntownie przebudowujemynieremontowane przez dziesiątki lat podziemne sieci komunalne – mówi Grzymowicz.

Ceny mieszkań przy liniach tramwajowych są wyższe niż winnych częściach miasta. Szczegóły programu przedstawię 10 września. Będzie onzdecydowanie bardziej prospołeczny, bo jak mówiłem, wiele pracy już za nami. Wsferze inwestycyjnej do zrealizowania zostały dwie ważne, duże inwestycje:budowa drugiej nitki tramwajowej i ciepłowni miejskiej. Oba przedsięwzięcia sąjuż zaawansowane pod względem przygotowań formalnych, mamy projekty izabezpieczone środki, jesteśmy na etapie wybierania wykonawców i w przypadkuciepłowni – partnerów inwestycyjnych. To są inwestycje tak dalece niezbędneOlsztynowi i zaawansowane w realizacji, że niezależnie od tego, kto będzieprezydentem, w interesie miasta i jego mieszkańców muszą być zrealizowane. Wprzeciwnym razie miasto będzie musiało zwracać ogromne pieniądze. Ci, którzymówią, że to są inwestycje niepotrzebne, że zostaną one wstrzymane, czy że znich trzeba zrezygnować, kłamią i wprowadzają ludzi w błąd. Z tych dwóchinwestycji nie można i nie da się już zrezygnować. Ktoś, kto wygra wybory, będziemusiał je kontynuować – stwierdza Grzymowicz.

O tramwajach wspomina także konkurent – KandydatZjednoczonej Prawicy na prezydenta Olsztyna Michał Wypij. Zapewnił, że jeśliwygra to zobowiąże się do realizacji inwestycji, które pozwolą rozwiązać głównyproblem komunikacyjny, czyli tworzenie się korków w mieście. Wymienił m.in.budowę ulicy Nowobałtyckiej, połączenie ul. Warszawskiej z Wilczyńskiego,rozbudowę parkingów i optymalizację sieci tramwajowej, a także darmowąkomunikację miejską dla dzieci w wieku szkolnym.


Komentarze