Koniec pachnącego metra. Pasażerowie nie chcieli perfum

infotram
08.08.2019 11:05
0 Komentarzy

Sztuczne zapachygrejpfruta, róży, melona i drzewa sandałowego, rozpylane w lipcu w czterechpociągach linii U1 i U6 w ramach pilotażowego projektu mającego na celu poprawękomfortu podróży, nie przekonały pasażerów wiedeńskiego metra.

Jak wynika z internetowej ankiety większość głosujących jestprzeciwna perfumowaniu metra. Wyniki prowadzonego w lipcu głosowaniaekscytowały Wiedeńczyków do samego końca: prawie 37.000 pasażerów wzięło udziałw ankiecie. Przez długi czas zwolennicy i przeciwnicy szli łeb w łeb, w końcuwiększość zdecydowała: Wiedeńczycy są zadowoleni z obecnego zapachu w metrze inie chcą rozpylania perfum w pociągach. Aż 21.000 uczestników ankietyinternetowej wypowiedziało się przeciwko rozpylaniu zapachów – i tylko 16.000za. Wyniki obecnego badania są „potwierdzeniem, że nasze wcześniejszedziałania, takie jak zakaz spożywania posiłków, już znacząco poprawiły zapach wpociągach”, wyjaśnia Günter Steinbauer, dyrektor przedsiębiorstwa publicznegotransportu Wiener Linien.

Wyniki komentowała także inicjatorka projektu, członekzarządu miasta ds. środowiska Ulli Sima: „Chodzi o to, żeby pasażerowie czulisię komfortowo. Dlatego też zawsze dajemy im możliwość głosowania nad różnymiprojektami. W zeszłym roku zapytaliśmy o zakaz spożywania posiłków, któryzostał przyjęty pozytywnie przez zdecydowaną większość i tym samym wdrożony. Wtym roku chcieliśmy się dowiedzieć, co sądzą o perfumowaniu metra i tutaj większośćgłosowała przeciwko”.

Kampania na rzeczochrony klimatu ze zwycięskim zapachem

Dla miłośników zapachów, jest też dobra wiadomość. Wewrześniu odbędzie się „pachnąca” kampania na rzecz ochrony klimatu organizowanaprzez Wiener Linien. W czasie akcji wykorzystany zostanie znany już zapach”Energize”, który uzyskał najlepszy wynik w głosowaniu. Jest to kompozycjagrejpfruta, zielonej herbaty, cytryny i drzewa sandałowego. „Transportpubliczny ma decydujący wpływ na ochronę klimatu w naszym mieście. Dlategowłaśnie przewoźnik Wiener Linien przygotował nową kampanię, która łączy w sobieochronę klimatu i zapach”, mówi Sima, z niecierpliwością czekając nakolejną kampanię jesienią.

2,6 mln użytkowników transportupublicznego dziennie

Transport publiczny jest bardzo popularny wśród mieszkańcówWiednia. Więcej osób posiada tu bilet roczny (822.000), który od 2012 rokukosztuje jedynie 365 euro, niż zarejestrowany samochód. Dla porównania taki sambilet w Londynie kosztuje 1.600 euro, w Hamburgu 1.074 euro, w Berlinie 761euro. By zachęcić kolejne osoby do korzystania z transportu publicznego,wiedeński przewoźnik zainwestuje w tym roku 435 milionów euro w dalszy rozwójsystemu, m.in. na prośbę podróżnych zmodernizuje system klimatyzacji.


Komentarze