Koniec testów Moderusa Gamma w Gdańsku
Tramwaj ModerusGamma, który przez 12 tygodni woził gdańszczan, 15 grudnia zakończyłeksploatację testową – poinformowała rzeczniczka prasowa GAiT Alicja Mongird.
Wyróżniający się spośród innych, niebieski, w pełniniskopodłogowy pojazd o numerze taborowym 4001 w trakcie testów w spółceGdańskie Autobusy i Tramwaje obsługiwał wymagającą linię nr 6. Jest to jedna znajdłuższych tras, licząca ponad 35 km,o nachyleniu wzniesień do 5,6%, prowadząca z przystanku ŁostowiceŚwiętokrzyska do Jelitkowa. Pojazd w Gdańsku przejechał łącznie ponad 8 400 km,a gotowość techniczna tramwaju była bliska 100% – dodała.
Głównym założeniem producenta było sprawdzenie jak ModerusGamma będzie sprawował się w innych, niż poznańskie, warunkach oraz zebraniecennych uwag i spostrzeżeń zarówno ze strony motorniczych, obsługi technicznejzajezdni, ale i samych pasażerów.
– Tramwaj sprawdził się doskonale w Gdańsku. Początkowoumowa zakłada dwutygodniowy okres eksploatacji. Sukcesywnie jednak okres tenwydłużał się, finalnie do 2,5 miesiąca – powiedział Maciej Lisicki, prezesGAiT.
Tramwaj zebrał szereg pochlebnych opinii. Podkreślany byłwysoki komfort podróży Moderusem Gamma, uzyskany m.in. dzięki systemowipneumatycznego zawieszenia. Grupa motorniczych również pozytywnie wypowiadałasię o Gammie:
– Bardzo dobrze rozplanowana kabina motorniczego, do tegowygodny fotel, co jest niezwykle ważne w naszej pracy. Szkoda, że Gamma niezostała z nami dłużej – mówił jeden z motorniczych GAiT, który prowadziłtramwaj.
Poza ergonomią kabiny, motorniczowie chwalili równieżwielofunkcyjne podłokietniki oraz intuicyjne menu panelu komputera sterującegopojazdem.
– Testy w Gdańsku to kolejne bezcenne doświadczenie jakiezdobyliśmy. Tramwaj wraca obecnie do Poznania, zostanie ponownie dostosowany dospecyfiki naszego miasta i miejmy nadzieję, że w nowym roku znów będzie woziłpoznaniaków – poinformował przedstawiciel Modertrans.
Przypomnijmy, że Moderus Gamma jest w pełni niskopodłogowymtramwajem, wyposażonym w trzy wózki posiadające osie portalowe. Napędza go 8silników chłodzonych cieczą o mocy 50kW każdy. W urządzeniach systemunapędowego tramwaju wykorzystano technologię SiC i chłodzenie cieczowe. Wpojeździe zastosowano pneumatyczny system zawieszenia. Spośród innych tramwajówwyróżnia go oryginalny design. Stylistyka tramwaju została kilkukrotniedoceniona. Pojazd otrzymał pierwszą nagrodę w konkursie Arena Design, jakrównież wygrał konkurs „Dobry wzór” organizowany przez Instytut WzornictwaPrzemysłowego. Na Trako 2017, w konkursie Izby Gospodarczej KomunikacjiMiejskiej o nagrodę im. Prof. Jana Podoskiego, Moderus Gamma otrzymał pierwsząnagrodę przyznawaną dla najlepszych wyrobów i innowacyjnych rozwiązańtechnicznych i nowoczesnych technologii przeznaczonych dla trakcji elektrycznejw komunikacji miejskiej.
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze