Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Koniec testów Moderusa Gamma w Gdańsku

infotram
20.12.2017 12:29
0 Komentarzy

Tramwaj ModerusGamma, który przez 12 tygodni woził gdańszczan, 15 grudnia zakończyłeksploatację testową – poinformowała rzeczniczka prasowa GAiT Alicja Mongird.

Wyróżniający się spośród innych, niebieski, w pełniniskopodłogowy pojazd o numerze taborowym 4001 w trakcie testów w spółceGdańskie Autobusy i Tramwaje obsługiwał wymagającą linię nr 6. Jest to jedna znajdłuższych tras, licząca ponad 35 km,o nachyleniu wzniesień do 5,6%, prowadząca z przystanku ŁostowiceŚwiętokrzyska do Jelitkowa. Pojazd w Gdańsku przejechał łącznie ponad 8 400 km,a gotowość techniczna tramwaju była bliska 100% – dodała.

Głównym założeniem producenta było sprawdzenie jak ModerusGamma będzie sprawował się w innych, niż poznańskie, warunkach oraz zebraniecennych uwag i spostrzeżeń zarówno ze strony motorniczych, obsługi technicznejzajezdni, ale i samych pasażerów.

– Tramwaj sprawdził się doskonale w Gdańsku. Początkowoumowa zakłada dwutygodniowy okres eksploatacji. Sukcesywnie jednak okres tenwydłużał się, finalnie do 2,5 miesiąca – powiedział Maciej Lisicki, prezesGAiT.

Tramwaj zebrał szereg pochlebnych opinii. Podkreślany byłwysoki komfort podróży Moderusem Gamma, uzyskany m.in. dzięki systemowipneumatycznego zawieszenia. Grupa motorniczych również pozytywnie wypowiadałasię o Gammie:

– Bardzo dobrze rozplanowana kabina motorniczego, do tegowygodny fotel, co jest niezwykle ważne w naszej pracy. Szkoda, że Gamma niezostała z nami dłużej – mówił jeden z motorniczych GAiT, który prowadziłtramwaj.

Poza ergonomią kabiny, motorniczowie chwalili równieżwielofunkcyjne podłokietniki oraz intuicyjne menu panelu komputera sterującegopojazdem.

– Testy w Gdańsku to kolejne bezcenne doświadczenie jakiezdobyliśmy. Tramwaj wraca obecnie do Poznania, zostanie ponownie dostosowany dospecyfiki naszego miasta i miejmy nadzieję, że w nowym roku znów będzie woziłpoznaniaków – poinformował przedstawiciel Modertrans.

Przypomnijmy, że Moderus Gamma jest w pełni niskopodłogowymtramwajem, wyposażonym w trzy wózki posiadające osie portalowe. Napędza go 8silników chłodzonych cieczą o mocy 50kW każdy. W urządzeniach systemunapędowego tramwaju wykorzystano technologię SiC i chłodzenie cieczowe. Wpojeździe zastosowano pneumatyczny system zawieszenia. Spośród innych tramwajówwyróżnia go oryginalny design. Stylistyka tramwaju została kilkukrotniedoceniona. Pojazd otrzymał pierwszą nagrodę w konkursie Arena Design, jakrównież wygrał konkurs „Dobry wzór” organizowany przez Instytut WzornictwaPrzemysłowego. Na Trako 2017, w konkursie Izby Gospodarczej KomunikacjiMiejskiej o nagrodę im. Prof. Jana Podoskiego, Moderus Gamma otrzymał pierwsząnagrodę przyznawaną dla najlepszych wyrobów i innowacyjnych rozwiązańtechnicznych i nowoczesnych technologii przeznaczonych dla trakcji elektrycznejw komunikacji miejskiej.


Komentarze