Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kraków stawia na metro, umowa na studium wykonalności podpisana

infotram
10.09.2018 14:59
0 Komentarzy

W poniedziałek (10września) podpisano umowę na opracowanie studium wykonalności szybkiego,bezkolizyjnego transportu szynowego w Krakowie.

Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma ILF ConsultingEngineers Polska sp. z o.o. z Warszawy z ceną wykonania zamówienia, wynoszącą 9471 024,60 zł brutto. Dokument zostanie opracowany do końca 2019 r.

– W 2014 r. w referendum mieszkańcy opowiedzieli się za budowąmetra w Krakowie (pomysł poparło ponad 55 proc. krakowian – przyp. red.). Praceprzygotowawcze wymagają szeregu działań. Do tej pory przeprowadzono wstępneanalizy, a teraz czas na opracowanie całościowej koncepcji wykonalności, uwzględniającejwiele czynników, od których budowa tego typu transportu jest uzależniona –powiedział prezydent Jacek Majchrowski.

W ramach studium zostanąuwzględnione szczegółowe aspekty techniczne, dotyczące m.in. warunkówgeologicznych, układu torowego (plan i profil trasy, przekroje poprzeczne ipodłużne), technologii wykonania tuneli szlakowych i stacji, zasilaniaelektrotrakcyjnego, rozwiązania kolizji z istniejącą infrastrukturą podziemnąinaziemną, parametry eksploatacyjne taboru.

Przygotowane zostaną równieższczegółowe analizy finansowe i ekonomiczne oraz przedstawione zostanąmożliwości realizacyjne (montaż finansowy zadania, etapowanie budowy), aprzygotowane opracowanie oceni możliwości zabezpieczenia środków finansowych wbudżecie miasta oraz możliwości pozyskania niezbędnego wsparcia zewnętrznego narealizację wszystkich etapów przyszłych zadań (np. granty UE, środki skarbupaństwa, partnerzy prywatni, kredyty bankowe).

Wskazane w studium rozwiązaniabędą mogły stanowić podstawę do uzyskania decyzji ośrodowiskowychuwarunkowaniach, a następnie do przygotowania programu funkcjonalno-użytkowego.Otworzy to drogę do ogłoszenia zamówienia publicznego na realizację inwestycji.

Projekt jest współfinansowanyze środków Unii Europejskiejw ramach Instrumentu „Łącząc Europę”(Connecting Europe Facility – CEF).

Zakończenie prac nad dokumentemprzewidziano do końca 2019 r. Opracowanie pozwoli na dokładne określeniewarunków realizacji szybkiego ibezkolizyjnego transportu szynowego wKrakowie.


Komentarze