TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Krótkie Jazzy to dobry zakup
INFOTRAM - Opublikowano: 11.12.2015 12:18:31 6 komentarzy
Krótki Jazz 134N (foto: TW)

Już wkrótce krótkie Jazzy będą obsługiwać linie, na które zostały docelowo zakupione ? powiedział dziś Andrzej Franków ? dyrektor Pionu Przewozów w ZTM Warszawa. Chodzi mianowicie o 6, 14, 27, 28 i 31. Są to linie, na których dziś kursują pojedyncze wagony z Konstalu, czyli popularne stopiątki. To dobry zakup ? mówił Andrzej Franków. Pasażerowie nie powinni narzekać na tę zmianę ? dodał. I trudno się dziwić, że podróżni nie będą narzekać. Krótkie Jazzy oferują bowiem inny standard podróży niż wysłużone wagony z Konstalu. Na części z wymienionych linii pasażerowie mogli już spotkać Jazzy dłuższe, stąd też zaskoczenia być nie powinno. To przede wszystkim nowoczesność, niska podłoga, wydajniejsze ogrzewanie, a w lecie klimatyzacja.

Przypomnijmy, że Warszawa zamówiła w PESIE 30 tramwajów 134N. Na tę chwilę dostarczonych zostało 26 z nich. Według informacji ZTM-u większość z przekazanych już pojazdów powinna wyjeżdżać na linie w okolicach świąt Bożego Narodzenia. PESA natomiast deklaruje, że dostawy pozostałych pojazdów zostaną zrealizowane przed końcem roku. Zważywszy na fakt, że zostały do przekazanie cztery wagony nie powinno być to zadanie trudne do wykonania. Po raz kolejny zwrócić należy jednak uwagę na fakt, że dostawa to nie to samo co dopuszczenie do ruchu. Na razie pasażerów wozi dziesięć krótkich Jazzów. ZTM uwzględnia jednak wagony 134N w swoich planach przewozowych i jak wspomnieliśmy z czasem powinno być ich coraz więcej na mieście.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PESA
Jazz
Warszawa
linia
ZTM Warszawa
  • Marcin Wrocław – 11.12.2015

    To po tych zakupach Warszawka pewnie pożegna 105-ki!

  • maciej12991 – 12.12.2015

    Jeszcze wiele wody w Wiśle upłynie zanim Warszawa pożegna stopiątki. Choć prawdopodobnie znikną przez to solówki.

  • Hann – 12.12.2015

    Jednak Warszawie trzeba przyznać, że w tabor inwestuje i nie szczędzi grosza. Wiadomo, że wymiana taboru musi trochę trwać w tak dużym mieście, ale cały czas się dokonuje. A krótkie Jazzy bardzo mi się podobają, odważyłbym się użyć sformułowania, że są urocze hehe :) Śliczny pisklak.

  • Ok – 12.12.2015

    Już mamy 28 krótkich Jazzów. Dzisiaj dotarły kolejne dwa. I właśnie, że nie dziesięć, tylko 12 (jeden jeździ tylko jako Nauka Jazdy)

  • Piotr K. – 15.12.2015

    Trzeba pamiętać, że inaczej niż większość miast w Polsce, Warszawa kupowała 105-ki aż do początków XXI wieku, więc najnowsze tramwaje mają po 15 lat, stąd jeszcze długo pojeżdżą po warszawskich torach, zwłaszcza że tramwaje w W-wie są dość dobrze utrzymane. Natomiast stopniowo znikają te najstarsze z lat 80ych (w planach po dostawie Jazzów było wycofanie tych wyprodukowanych w latach 1984-86).

  • fromex – 15.12.2015

    Pod palnik lecą stopniowo wszystkie "akwaria" z dużymi klapami dachowymi (osłabiona konstrukcja, wyszło po latach eksploatacji), a reszta, to głównie rozbitki, których reanimacja jest nieopłacalna i kończą jako dawcy części. W latach 90' zaczęły się modernizacje (napęd, eletronika, drzwi, fotele itd.) i teraz te "wygrzane" 105 długo jeszcze pojeżdżą, bo i psuć się nie chcą :) Latem robią za sauny, bo klimy tam się nie opłaca wstawiać, ale zimą są dobrze ogrzewane i nieprzewiewne, tak jak ś.p. 13N. Nie ma powodu ich złomowania. Argument wysokiej podłogi jeszcze przez jakieś 20 lat się nie broni, bo po pierwsze to już poniżej 50% taboru (i udział systematycznie maleje), a po drugie dopiero za jakieś dwie dekady do pracy będą jeździć głównie niepełnosprawne staruszki w zaawansowanej ciąży z inwalidzkim wózkiem dziecięcym (bo reszta wyemigruje ://)

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....