TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Lajkonik, czyli tramwaj dla Krakowa. Pierwszy prawie gotowy [FILM]
InfoTram.pl - Opublikowano: 05.12.2019 10:15:00 4 komentarze
Lajkonik czy tramwaj dla Krakowa. Pierwszy prawie gotowy

Pierwszy tramwaj dla Krakowa jest już prawie gotowy. W siedleckiej fabryce Stadlera trwają jazdy testowe tego wagonu, a na dniach uda się do Krakowa, gdzie będą wykonywane kolejne próby dynamiczne, a ich zwieńczeniem ma być homologacja.

Kraków zamówił 35 Lajkoników, bo tak mają nazywać się nowe pojazdy, a także skorzystał z opcji na 15 kolejnych. Pudła wagonów powstają w Środzie Wielkopolskiej, gdzie wykonywane jest spawanie i lakierowanie. Zabudowa oraz uruchomienie odbywa się natomiast w Siedlcach. Na dzień dzisiejszy drugi wagon jest już także zestawiony, kolejne znajdują się na halach fabryki, gdzie trwa ich zabudowa.  

Zamówienie jest realizowane we współpracy z regionalnymi dostawcami (jest ich ok. 2000). I tak przykładowo napęd został dostarczony przez polską firmę Medcom. Transferujemy wiedzę, co poddostawcom otwiera okno na inne rynki. Mogą realizować kolejne zamówienia – zaznaczył Tomasz Prejs, członek Zarządu Stadlera i dyrektor zarządzający siedleckiej fabryki. Wózki, które w Lajkonikach będą obrotowe, pochodzą natomiast od Stadlera.    

Dzięki zamówieniu na tramwaje dla Krakowa, a także wygranemu przetargowi na dostawę 71 Flirtów dla Kolei Mazowieckich, powstało w Siedlcach 250 nowych miejsce pracy. Łącznie zatrudnienie w zakładzie to już ponad 1000 osób. Prawie 100% kadry to Polacy.

Jaki tramwaj dla Krakowa?

Pojazdy dla MPK Kraków będą nowoczesne i komfortowe, klimatyzowane z gniazdkami USB. Ich długość to 33,4 m, zaś pojemność to 221 pasażerów, z czego 82 to miejsca siedzące. Ich układ jest charakterystyczny dla tego miasta i obejmuje w większości po dwa siedziska z każdej strony. Przewoźnik tłumaczy to chęcią zwiększenia miejsc siedzących.

Pojazd spełnia normy bezpieczeństwa na poziomie światowym – podał Tomasz Prejs. Zastosowany system rekuperacji pozwala na oddawanie energii do sieci. Szersze drzwi – 1,4 m – pozwolą natomiast na szybszą wymianę pasażerską.

Jako producent widzimy kontrowersyjne projekty. Trzeba jednak myśleć o dłuższej perspektywie. Tramwaj dla Krakowa to nowoczesny design, który obroni się w dłuższej perspektywie czasowej – zaznaczył Tomasz Prejs.    

Najważniejszą przesłanką jest bezpieczeństwo pasażerów. Nie ma mowy o chodzeniu na skróty. Będziemy obserwować pojazd. Dołożymy wszelkich starań, żeby był on na najwyższym poziomie jakościowym – stwierdził Tomasz Prejs. 

Ciekawym rozwiązaniem, wcześniej w Krakowie niestosowanym będzie natomiast jazda bez zasilania z sieci trakcyjnej.

Na zasilaniu bateryjnym pojazd ma przejechać do 3 km. To rozwiązanie także będzie testowane w Krakowie. W możliwie krótkim czasie Stadler wystąpi o dopuszczenie do ruchu – poinformował Tomasz Preis.

Testy przed nami

Wyjazd pierwszego tramwaju na testy do Krakowa planowany jest jeszcze w grudniu 2019 r., a być może jeszcze w tym tygodniu. Obecnie trwa proces uruchomienia pojazdu. Wczoraj (4 grudnia) wagon jeździł po terenie siedleckiego zakładu pod trakcją. W tym tygodniu zaczną się pierwsze odbiory z klientem i to od ich przebiegu ma zależeć wyjazd do Krakowa. Tam odbywać się już będą jazdy na sieci docelowej, które będą miały na celu uzyskanie homologacji.   



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Kraków
Stadler
  • mechanik – 06.12.2019

    Piękny i niech dobrze służy.

  • Combino – 06.12.2019

    No cóż... Gdyby to nie był produkt tego "właściwego" producenta, to krakusy od razu by zakrzykneły, że wygląda jakby Chińczycy usiłowali skopiować NGT8. Ale że wyrób "właściwego" producenta, to Kraków będzie piać z zachwytu nad stylistyką :D

  • mechanik – 08.01.2020

    Combino przypomnij wszystkim, jak wyszło twoje miasto na zakupach taboru na widok którego tak piałeś z zachwytu (i wyzywałeś wszystkich wokół, jak ktoś ci zwracał uwagę na twoje zachowanie...)?

  • mechanik – 08.01.2020

    - I jeszcze jedno. @combino doucz się KTO zaprojektował Lajkonika, trochę szacunku. Przy całej głupocie twoich jazd, może choć tak malutki szczegół do ciebie dotrze, choć mocno wątpię niestety...

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....