Łódź ma mobilne laboratorium sieciowe [FILM]

infotram
09.01.2020 11:15
0 Komentarzy

Zakład Torów i SieciMPK – Łódź wzbogacił się o nowy pojazd techniczny, czyli „laboratoriumsieciowe” na bazie wagonu 805Na 3D.

Podwozie i wózki sąkonstalowskie natomiast nadwozie wykonano z nowych elementów. Wagony technicznesą eksploatowane mniej intensywnie niż wagony w służbie liniowej, więc ichżywotność jest dużo większa – podkreśla Waldemar Załomski, kierownikZakładu Techniki MPK – Łódź. Zakładamy,że ten wagon powinien służyć nam przez najbliższe 30 lat – dodaje.

Tramwaj został wyposażony w pięć podstawowych układówpomiarowych, czyli w układ do pomiaru pętli zwarcia czy układ do pomiaruwspółpracy pantografu z siecią jezdną.

Jest on wyposażony wcyfrowy rejestrator, który może zarejestrować całą przejechaną trasę,opomiarować i wyciągnąć z tego potrzebne wnioski, czyli jakie elementy wymagająpilnej wymiany – podkreśla Jakub Gałęski, zastępca kierownika Zakładu Torówi Sieci.

Wagon wyposażony jest również w rejestrator napięciatrakcyjnego, układ do pomiaru systemu pracy zwrotnic czy układ do pomiaruwysokości zawieszenia sieci jezdnej.

Układ jest wyposażonyw niezależny przetwornik liniowy do pomiaru wysokości sieci jezdnej, czylimierzymy w ten sposób wysokość zawieszenia przewodu jezdnego względem szyn -wyjaśnia Jakub Gałęski.

Prace nad budową specjalistycznego wagonu rozpoczęto wgrudniu 2018 r. Wykorzystano do niej elementy przeznaczone do modernizacjiwagonów liniowych. Koszt tego wagonu to ok. 1 mln zł

Jeśli będziemy mieliśrodki to oprócz tego wagonu zamierzamy zbudować jeszcze trzy sztuki. Potraktujemyje jako nośniki, czyli to, jakie urządzenia będą eksploatowane pozostanie tylkokwestią decyzji. Na pewno na okres zimowy będą montowane pługi – podkreślaWaldemar Załomski. Jeden wagon na pewnozostanie wyposażony w platformę do obsługi sieci trakcyjnej, z możliwościąjazdy bez sieci, na akumulatorach – stwierdza.

Być może jeden z wagonów zostanie przeznaczony dopielęgnacji zielonych torowisk.

Mamy coraz więcejtorów zielonych. W większości nie wymagają one jeszcze zabiegówpielęgnacyjnych, ale jeśli ich przybędzie, trzeba będzie je podlewać – mówiWaldemar Załomski. Tramwaje Warszawskiemają też odkurzacze, które służą do czyszczenia torowisk i peronówprzystankowych. Na takim wagonie można zamontować wiele urządzeń i takie mamyzałożenia. Gdyby udało nam się ten program z czterema wagonami zrealizować,staralibyśmy się by były one maksymalnie uniwersalne – wyjaśnia.

{https://www.youtube.com/watch?v=hYOn_SxtoL0}


Komentarze