TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Metro na Bródnie … zeszło pod ziemię
InfoTram.pl - Opublikowano: 12.11.2019 13:15:36
Metro na Bródnie … zeszło pod ziemię (foto: UMW)

Na budowie bródnowskiego odcinka linii metra M2 rozpoczęło się wybieranie ziemi spod stropu przyszłej stacji. Niebawem budowa zejdzie pod poziom gruntu.

Na stacji Kondratowicza gotowych jest większość ścian szczelinowych, a na Bródnie rozpoczęły się prace przy budowie poziomu -1 przyszłej stacji. Do końca zmierzają również prace przy ścianach szczelinowych przy stacji Zacisze. Takie zaawansowanie robót oznacza, że wykonawca może już rozpocząć przygotowania TBM-ów – maszyn, które będą drążyć tunele – do transportu na budowę tego odcinka M2.

Prace na - 1

Wszystkie stacje linii M2 budowane są metodą podstropową. Polega ona na tym, że najpierw buduje się betonową płytę – przyszły strop stacji, a następnie wybiera się spod niej ziemię. W ten sposób powstają kolejne poziomy stacji aż do ostatniego poziomu, tzw. płyty dennej. Na stacji C21 Bródno rozpoczęły się prace przy wybieraniu ziemi z poziomu -1, to poziom antresoli przyszłej stacji. Korpus tej stacji musi być gotowy jako pierwszy, stąd rozpocznie się drążenie tuneli. Równolegle trwa budowa komory startowej dla tarcz TBM.

Zgodnie z podpisanym we wrześniu 2018 roku kontraktem - na północno-wschodniej końcówce metra powstają trzy stacje: C19 roboczo nazywana "Zacisze" pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną, C20  "Kondratowicza" przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej L. Kondratowicza oraz C21 "Bródno" przy skrzyżowaniu ulicy L. Kondratowicza i Rembielińskiej. Połączy je ponad cztery kilometry tuneli. Za ostatnią stacją powstanie również duża hala – z 11 torami – która będzie służyła do zawracania i postoju pociągów. Wybudowane zostaną także trzy wentylatornie. Wykonawca, konsorcjum firm Astaldi i Gulermak, na zrealizowanie projektu wartego 1 397 895 000 zł, ma 36 miesięcy.

Na Bemowie przygotowania do wykopu

Pierwsze prace przy wykopie stacji C04 Powstańców Śląskich i C05 Ulrychów zbliżają się wielkimi krokami. Zanim jednak budowa zejdzie pod ziemię, należy przebudować wszystkie podziemne instalacje oraz wykonać ściany szczelinowe, słupy i barety. Na budowie stacji C05 roboty te zostały już zakończone. Obecnie trwa wzmacnianie gruntu metodą jet groutingu i już w najbliższych tygodniach rozpocznie się głębienie stacji.

Na budowie stacji C04 i torów odstawczych trwają prace przy budowie ścian szczelinowych i przebudowywane są ostatnie instalacje podziemne. Wyraźnie zmienił się też krajobraz przy bemowskim ratuszu. Jeszcze niedawno na północno-wschodnim narożniku trwały intensywne roboty przy przebudowie instalacji podziemnych. Teraz ogrodzenia już zniknęły, a prace przeniosły się na główny plac budowy, gdzie powstaje stacja i tory odstawcze.

Na styku Woli i Bemowa powstaje najkrótszy odcinek linii M2. Składa się on z dwóch i pół kilometra tuneli oraz stacji Ulrychów (C05) i Powstańców Śląskich (C04). Wykonawcą tej inwestycji jest konsorcjum firm Gülermak Ağir Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş. (lider) i Astaldi S.p.A. Wykonawca na zrealizowanie projektu wartego 959 249 940,00 zł ma czas do listopada 2021 roku.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
metro
budowa
Warszawa
torowisko
Metro Warszawskie
stacja
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....