Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Metro na Bródno z kolejnymi pozwoleniami

infotram
17.08.2018 09:55
0 Komentarzy

Ostatni odcinek IIlinii metra w prawobrzeżnej Warszawie niemal z kompletem pozwoleń na budowę.Dzięki uzyskaniu kolejnych dokumentów już wkrótce możliwe będzie podpisanie umowyna wykonanie tego odcinka.

To będzie ostatni blisko czterokilometrowy odcinek II nitkipodziemnej kolei w północno-wschodniej części stolicy. Oprócz tuneli powstanątam również trzy stacje: Bródno (C21), Kondratowicza (C20) oraz Zacisze (C19).Dla budowy tego odcinka konieczne jest uzyskanie aż siedmiu pozwoleń na budowę:trzech dla stacji, trzech dla wentylatorni oraz dla szybu demontażowego dlatarcz TBM przy stacji Trocka. Dotychczas Metro Warszawskie dysponowało dwomadokumentami – dla stacji Kondratowicza (C20) przy skrzyżowaniu ulicyMalborskiej i L. Kondratowicza oraz dla szybu demontażowego – których wydanienie wiązało się z koniecznością uzyskania odstępstw od przepisówtechniczno-budowlanych.

– To ważny dzień dla wszystkich warszawiaków. Dziśotrzymaliśmy decyzje o pozwoleniu na budowę kolejnych trzech obiektówpodziemnej kolei. Dostaliśmy również informację o pozytywnym wyniku kontroliuprzedniej realizowanej przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych dlapostępowania przetargowego dla tego odcinka. Oznacza to, że gdy tylko otrzymamypozwolenia na budowę dwóch wentylatorni, możliwe będzie podpisanie umowy na pracena ostatnim fragmencie drugiej nitki na prawym brzegu – mówi Renata Kaznowska,wiceprezydent m.st. Warszawy.

Decyzje o pozwoleniu na budowę dotyczą stacji Zacisze (C19)pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną oraz Bródno (C21) przyskrzyżowaniu ulicy L. Kondratowicza i Rembielińskiej, a także wentylatorni V19.Wkrótce powinny zostać wydane pozwolenia także dla pozostałych wentylatorni,tj. V20 i V21. Dzięki temu, a takżepozytywnemu wynikowi kontroli UZP możliwe będzie podpisanie umowy z konsorcjumfirm Astaldi i Gülermak, które zwyciężyły w postępowaniu na wybórwykonawcy ostatniego odcinka linii metraM2 w prawobrzeżnej Warszawie. Będą mieli na to 36 miesięcy. Koszt tej inwestycjito 1 397 895 000 zł.

Te dwie firmy wybudowały centralny odcinek drugiej liniimetra, a teraz pracują przy jego rozbudowie o trzy stacje na Woli i trzy naPradze-Północ i Targówku. Dodatkowo konsorcjum zostało również wybrane wprzetargu na zaprojektowanie i wybudowanie ostatnich trzech stacji nitki M2 naBemowie i Stacji Techniczno-Postojowej Mory.

Cała M2

Cała druga linia metra będzie gotowa przed 2023 rokiem –wszystkie odcinki rozbudowywanej linii M2 są w budowie lub toczą siępostępowania przetargowe na wybór wykonawcy. Trwa budowa odcinka z trzemastacjami na Pradze-Północ i Targówku – to ok. 3,12 kilometra trasy, a wkierunku zachodnim, z Ronda Daszyńskiego powstaje ok. 3,4 kilometra podziemnejkolei również z trzema stacjami. Obydwie budowy zakończą się w 2019 r. MetroWarszawskie wybrało także wykonawcę projektu i budowę ostatniego odcinkadrugiej linii metra na zachodzie stolicy – na Bemowie, od planowanej stacjiPowstańców Śląskich do stacji Techniczno-Postojowej Mory. To ok. 4 kilometrówtrasy. Na wszystkie prace wykonawca będzie miał 48 miesięcy od dnia podpisaniaumowy. Znamy również zwycięzcę przetargu na wykonanie ostatniego odcinka metraw prawobrzeżnej Warszawie, na Targówku – ok. 4 kilometrów trasy, trzech stacjii hali torów odstawczych. Wykonawca będzie miał na to 36 miesięcy od datypodpisania umowy. W piątek, 10 sierpnia, otwarte zostały natomiast oferty wprzetargu na budowę tuneli i dwóch stacji: Wola Park oraz Powstańców Śląskich.To fragment pomiędzy obecnie budowanym odcinkiem, a końcówką II linii metra naBemowie.

Centralny odcinek linii M2 czyli siedem stacji pomiędzy Woląa Pragą-Północ działa od 8 marca 2015 r. Dziennie przewozi ok. 150 tys.pasażerów.


Komentarze