W środę, 4 września,
pociągi na linii metra M2 kursowały – jeszcze bez pasażerów – na całej trasie.
Linia została wydłużona o stacje Szwedzka, Targówek Mieszkaniowy i Trocka,
których budowa zakończyła się 10 maja.
4 września, pociągi kursujące na II linii metra jeździły już
w tzw. pełnej pętli, tj. od stacji Rondo Daszyńskiego do przystanku Trocka. Dla
pasażerów podziemnej kolei zmiany te nie były odczuwalne. Składy kursowały
według swojego standardowego rozkładu jazdy i wyznaczonej w nim częstotliwości.
Różnicy na razie doświadczyli jedynie maszyniści. Ci po
opuszczeniu przez pasażerów pociągu na stacji Dworzec Wileński kontynuowali
jazdę – z zatrzymaniami na podziemnych przystankach Szwedzka i Targówek
Mieszkaniowy – aż do stacji Trocka. Za nią, w komorze torów odstawczych,
zmieniali kierunek jazdy i ruszali w trasę do Ronda Daszyńskiego. Pierwszych
pasażerów zabierali jednak dopiero ze stacji Dworzec Wileński.
Jazdy były kolejnym elementem szkolenia maszynistów przed
uruchomieniem wschodniego odcinka linii M2. Służyły także ostatnim korektom
rozkładu jazdy i planowanej częstotliwości kursowania linii.
Stacje Szwedzka, Targówek Mieszkaniowy i Trocka, wchodzące w
skład wschodniego odcinka II linii metra zostały już odebrane. Posiadają
również pozytywne opinie kontroli Państwowej Staży Pożarnej i Sanepidu.
Przejazdy z pasażerami będą mogły zostać uruchomione po otrzymaniu pozwolenia
na użytkowanie wydawanego przez Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

8 min jazdy z Trockiej do dw. Wileńskiego?
Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.