Metro Warszawskie z ofertami na dwie brakujące stacje I linii

infotram
11.07.2019 13:26
0 Komentarzy

Poznaliśmy ofertyprzedsiębiorstw zainteresowanych wykonaniem dokumentacji przedprojektowej orazprojektów budowlanych dla stacji A12 Plac Konstytucji oraz A16 Muranów na Ilinii metra.

Kryterium ich oceny w 60% będzie doświadczenie projektantów,a w 40% cena. W ramach postępowania, podzielonego na dwa niezależne zadania,projektanci będą musieli wykonać prace przedprojektowe oraz przygotować projektbudowlany dla dwóch stacji A12 Plac Konstytucji i A16 Muranów na I linii metra,wraz z zaprojektowaniem niezbędnej rozbudowy lub przebudowy infrastrukturytowarzyszącej (tunele, wentylatornie, systemy sterowania ruchem etc.).Wszystkie dokumenty muszą być przygotowane w zakresie niezbędnym do uzyskaniapozwolenia na budowę.

Przed otwarciem ofert Metro Warszawskie podało kwotę, jakązamierza przeznaczyć na sfinansowanie przedmiotu zamówienia, która wynosi 7 702260,00 złotych brutto. Dziś, 11 lipca, nastąpiło otwarcie ofert w tympostępowaniu. Zgłosiło się dwóch oferentów:

1. Biuro Projektów”Metroporojekt” Sp. z o.o., ul. Solińska 19b, 02-142 Warszawa, z oferowanąkwotą: 7 364 010,00 zł brutto;

2. ILF ConsultingEngineers Polska Sp. z o.o., ul. Osmańska 12, 02-823 Warszawa, z oferowanąkwotą 7 613 894,34 zł brutto.

Teraz oferty zostaną poddane ocenie. Głównym kryterium jestdoświadczenie projektantów (60%), a w mniejszym stopniu cena za realizacjęprojektów (40%).

Nowe stacje na liniiM1

Zwycięzca postępowania będzie musiał przyjąć rozwiązaniaprojektowe minimalizujące wpływ budowy nowych stacji na eksploatowaną linię iotoczenie. Zgodnie z założeniami dla projektantów, w czasie pracy, powinno byćmożliwe prowadzenie przejazdów eksploatacyjnych na linii M1 oraz dążenie doutrzymania przejezdności dla komunikacji zbiorowej i indywidualnej w czasierobót na powierzchni. Dokumentacja musi być przygotowana w taki sposób, byumożliwić zakończenie inwestycji do 2026 roku.

Dzięki powstaniu stacji Plac Konstytucji i Muranów wyraźniepoprawi się funkcjonalność i dostępność komunikacji miejskiej w ścisłym centrumstolicy, a odległość między stacjami zmniejszyłaby się z około półtorakilometra do ok. 700 metrów. Co ważne, według wstępnych założeń, uruchomieniedodatkowych przystanków nie wpłynie na częstotliwość kursowania pociągów na Ilinii metra.

Budowa dwóch stacji – Plac Konstytucji i Muranów – jestwskazana w aktualnym Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowaniaprzestrzennego m.st. Warszawy (SUiKZP).

Na przygotowanie i uzyskanie pozwolenia na budowę, MetroWarszawskie przewiduje 24 miesiące od daty podpisania umowy. Natomiastprzewidziany kontraktem nadzór autorski skończy się w chwili odbioru końcowegorobót budowlanych, ale nie później niż do końca 2026 roku.

Prace nad III linią

Równolegle trwa postępowanie na Opracowanie studiumtechnicznego dla III linii metra. Studium będzie dokumentem odpowiadającym napytania dotyczące przebiegu i lokalizacji stacji III linii metra na odcinku odstacji C14 Stadion Narodowy do projektowanej stacji E6 Gocław, wraz ze StacjąTechniczno-Postojową Kozia Górka. Otwarcie kopert w tym przetargu przewidzianejest we wtorek, 16 lipca.


Komentarze