Metro wybrało projektantów dwóch nowych stacji na linii M1

infotram
27.09.2019 08:01
0 Komentarzy

Wiemy już kto wykonaprace przedprojektowe oraz projekty budowlane dla dwóch nowych stacji I liniimetra – A12 Plac Konstytucji oraz A16 Muranów. O zamówienie starały się dwiedoświadczone pracownie.

Pierwszym etapem oceny ofert była ich analiza pod względemspełnienia warunków udziału w postępowaniu. Następnie dokonano ich weryfikacjipod kątem doświadczenia oferentów. Było to kryterium, które w 60% decydowało owyborze najkorzystniejszej oferty. Choć cena jednie w 40% wpływała na ocenę, towłaśnie ona finalnie przesądziła o wyborze zwycięskiej pracowni. O zamówieniestarały się bowiem dwie bardzo doświadczone w budowie metra firmy.

Ostatecznie najwyższą końcową wartość punktową (100 pkt)uzyskała oferta Biuro Projektów „Metroporojekt” Sp. z o.o. Projektant wyceniłzakres prac na kwotę 7 364 010,00 zł brutto. Oferta ILF Consulting EngineersPolska Sp. z o.o.,  z uwagi na oferowanąwyższą cenę usługi (7 613 894,34 zł brutto), uzyskała 98,69 pkt. Zgodnie zPrawem Zamówień Publicznych oferenci mają teraz 10 dni na odwołanie się oddecyzji o wyborze najkorzystniejszej oferty.

W ramach postępowania, podzielonego na dwa niezależne zadania,projektanci będą musieli wykonać prace przedprojektowe oraz przygotować projektbudowlany dla dwóch stacji A12 Plac Konstytucji i A16 Muranów na I linii metra,wraz z zaprojektowaniem niezbędnej rozbudowy lub przebudowy infrastrukturytowarzyszącej (tunele, wentylatornie, systemy sterowania ruchem etc.).Wszystkie dokumenty muszą być przygotowane w zakresie niezbędnym do uzyskaniapozwolenia na budowę.

Nowe stacje na liniiM1

Zwycięzca postępowania będzie musiał przyjąć rozwiązaniaprojektowe minimalizujące wpływ budowy nowych stacji na eksploatowaną linię iotoczenie. Zgodnie z założeniami dla projektantów, w czasie pracy, powinno byćmożliwe prowadzenie przejazdów eksploatacyjnych na linii M1 oraz dążenie doutrzymania przejezdności dla komunikacji zbiorowej i indywidualnej w czasierobót na powierzchni. Dokumentacja musi być przygotowana w taki sposób, byumożliwić zakończenie inwestycji do 2026 roku.

Dzięki powstaniu stacji Plac Konstytucji i Muranów wyraźniepoprawi się funkcjonalność i dostępność komunikacji miejskiej w ścisłym centrumstolicy, a odległość między stacjami zmniejszyłaby się z około półtorakilometra do ok. 700 metrów. Co ważne, według wstępnych założeń, uruchomieniedodatkowych przystanków nie wpłynie na częstotliwość kursowania pociągów na Ilinii metra.

Budowa dwóch stacji – Plac Konstytucji i Muranów – jestwskazana w aktualnym Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennegom.st. Warszawy (SUiKZP).

Na przygotowanie i uzyskanie pozwolenia na budowę, MetroWarszawskie przewiduje 24 miesiące od daty podpisania umowy. Natomiastprzewidziany kontraktem nadzór autorski skończy się w chwili odbioru końcowegorobót budowlanych, ale nie później niż do końca 2026 roku.

Komentarze