TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Modertrans o swoich tramwajach
InfoTram.pl - Opublikowano: 10.08.2017 10:36:47 18 komentarzy
Modertrans o swoich tramwajach (foto: Modertrans)

Wczoraj na łamach InfoTram.pl pisaliśmy o wygranej Modertransu w przetargu MPK Wrocław. To kolejne zamówienie, które zgarnia firma z Poznania. Producenta pytamy o szczegóły jego oferty.

InfoTram.pl: Jakie są, poza ceną, zalety tramwajów z 20-25% udziałem niskiej podłogi?

Modertrans: Wśród pozostałych zalet można wymienić między innymi:

• 25% przestrzeni niskiej podłogi stanowi niezabudowany płaski fragment (4 m x 2 m) - pozwala to na swobodne manewrowanie wózkami inwalidzkimi i wózkami dziecięcymi - niespotykane w innych pojazdach nawet 100% LF;

• przestrzeń wewnątrz pojazdu zarówno na niskiej i wysokiej podłodze posiada bardzo szerokie przejścia (ok. 1m w najciaśniejszym miejscu), dla porównania w członach wózkowych pojazdów 100% LF szerokość przejścia jest o połowę mniejsza;

• całkowicie płaska podłoga, zarówno w części niskiej i jak i wysoko-podłogowej daje możliwość dowolnej aranżacji wewnętrznego układu siedzeń; dzięki temu tramwaj 28-mio metrowy Moderus Beta ma taką samą pojemność jak 32 m tramwaj w 100% niskopodłogowy

• pojazd może jeździć po wszystkich torowiskach, nawet mocno zużytych (zapadniętych, krzywych, niespełniających wymagań skrajni normatywnej) - pojazd off-trackowy; w warunkach polskich to bardzo istotna zaleta

• dostęp do kluczowych urządzeń nie jest ograniczony przez inne elementy zabudowy, co znacznie ułatwia obsługę i diagnostykę;

• tramwaj jest tani w zakupie i eksploatacji. Nie wymaga dodatkowego specjalistycznego wyposażenia obsługowego, prace potrafi wykonać standardowy personel zajezdniowy. Terminy dostaw części zamiennych są nawet 10-cio krotnie krótsze od standardowych pojazdów w pełni niskopodłogowych.

InfoTram.pl: Czy taki tramwaj może być komfortowy dla pasażerów, skoro 75% to wysoka podłoga?

Modertrans: Oczywiście, że tak. Tramwaje tworzone są przede wszystkim z myślą o pasażerach. Moderus Beta to kompromis pomiędzy wymaganiami przedsiębiorstw komunikacyjnych a oczekiwaniami pasażerów. Mamy świadomość tego, że ilu pasażerów, tyle oczekiwań pod pojęciem komfort – dla jednych komfort to czytelna informacja pasażerska, pozwalająca zaplanować trasę i wysiąść na właściwym przystanku, dla innych będzie to odczucie podczas jazdy, drgania, sposób prowadzenia tramwaju przez motorniczego, a dla kolejnych możliwość ładowania telefonu przez USB, czy dostępność z poziomu niskiej podłogi. To ostatnie oczekiwanie spełnione jest przez udział w naszych tramwajach co najmniej 25% niskiej podłogi, który pozwala przemieszczać się tramwajem osobom niepełnosprawnym, na wózkach inwalidzkich, rodzicom z wózkami dziecięcymi oraz osobom starszym. Jednak większą część pasażerów stanowią zdecydowanie osoby, dla których pokonanie dwóch stopni nie stanowi trudności i nie wpływa na jakość podróżowania, a wyznacznikiem komfortu są dla nich inne udogodnienia.

Infotram.pl: Powszechna jest opinia, że Moderus Beta to przestarzała konstrukcja, oparta o wagony 105N, czy tak rzeczywiście jest?

Modertrans: Jeśli chodzi o nowo produkowane tramwaje Moderus Beta, które dostarczamy do Poznania, Szczecina, Tramwajów Śląskich, Wrocławia, są to pojazdy całkowicie nowe, tworzone od podstaw, także w zakresie produkcji wózków. Jest to nowoczesna konstrukcja zaprojektowana przez nas w 2010 roku, bazująca na współczesnych rozwiązaniach i nowoczesnym wyposażeniu.

Nazwy Moderus Beta używamy do wszystkich częściowo niskopodłogowych tramwajów. W związku z powyższym Moderusem Beta nazywamy również wykonywane przez nas modernizacje, m.in. dla Gdańska (N8C), Elbląga (M8C) czy Poznania (Tatra RT6N1).

InfoTram.pl: Jaki wpływ na infrastrukturę torową ma eksploatacja wagonów z 75% wysokiej podłogi? Czy w przypadku tramwajów całkowicie niskopodłogowej infrastruktura zużywa się bardziej?

Modertrans: Tramwaj Moderus Beta posiada 4 obrotowe wózki napędowe - przekłada się to na bardzo niski max. nacisk na oś - poniżej 75kN (pojazdy 100% LF, szczególnie na trzech wózkach sztywnych, generują wyższe naciski, do 100kN na oś). Moderus Beta dzięki temu znacznie mniej oddziałuje na torowiska jak i mniej zużywa obręcze kół. Mniejsze zużycie przekłada się na realne oszczędności przedsiębiorstw komunikacyjnych – w tramwajach Moderus Beta obręcze kół wymagają dwukrotnie rzadszego wymieniania na nowe niż obręcze tramwajów 100% LF z trzema sztywnymi wózkami. Mniejsze o 25% naciski to mniejsze zużycie torowisk – wymiana 1 kilometra pojedynczego toru to koszt ok. 3,5 mln złotych.

InfoTram.pl: Dlaczego w ofercie firmy Modertrans nie ma tramwajów z ok. 70% niskiej podłogi, skoro pojawiała się Gamma, całkowicie niskopodłogowa?

Modertrans: Nasza oferta jest odpowiedzią na potrzeby przedsiębiorstw komunikacyjnych i cały czas jest rozszerzana. W zakresie 70% niskiej podłogi mamy doświadczenie, zdobyte podczas modernizacji tramwajów Tatra RT6N1 dla Poznania. W naszej historii modernizowaliśmy i tworzyliśmy tramwaje z różnym udziałem niskiej podłogi, stąd mamy doświadczenie i wiedzę, które pozwalają nam na bieżące odpowiadanie na potrzeby rynku.

InfoTram.pl: Jaka jest Państwa zdaniem przyszłość tramwajów Moderus Beta? W obecnej perspektywie unijnej nikt, poza Wrocławiem, nie chce kupić podobnych pojazdów. Wszyscy celują w tramwaje ze znacznie większym udziałem niskiej podłogi.

MPK Wrocław nie jest jedynym miastem z zapotrzebowaniem na pojazdy tego typu. W 2015 roku MPK Poznań ogłosiło przetarg, w wyniku którego dostarczamy 30 tramwajów typu Moderus Beta. Dostawy zakończą się w 2017 roku – w Poznaniu będą wtedy 54 tramwaje tego typu. Tramwaje z udziałem niskiej podłogi zamówił także Elbląg (umowę podpisaliśmy w czerwcu tego roku). Ponadto nieprzewidywalne są zasady i wielkości dofinansowania – w przyszłości Unia Europejska może zmniejszyć dofinansowania lub zaprzestać ich wypłacania – wtedy miejskie przedsiębiorstwa komunikacyjne będą zmuszone ponownie finansować zakupy w pełni ze swojego budżetu. Tramwaj Moderus Beta jest produktem bardzo uniwersalnym – niezależnie od wielkości zapotrzebowania na tramwaje tego typu w przyszłości na pewno pozostanie on w naszej ofercie.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Modertrans
Moderus
  • asm. – 10.08.2017

    W ogóle, to takie nowe tramwaje z niskopodłogowa wstawką, nie powinny dostawać dofinansowania z programów pomocowych. I tyle w temacie.

  • PropagandaWiecznieŻywa – 10.08.2017

    Propaganda moderszajsu widzę że nawet i tutaj dotarła. Moderus Bieda nawet jak producent ogłosi go nowoczesnym tramwajem, bo został zaprojektowany w 2010 roku, nie stanie się nowoczesny. Nowoczesny tramwaj ma niskie wejście dostępne z drugich drzwi a nie tak daleko - na środku wagonu. http://transportnews.eu/aktualnosci/tematy-glowne/felieton-nowy-tramwaj-nowoczesna-reklama#.WYwt1Ncw4Gc.link

  • zibi – 10.08.2017

    Beta- jeszcze niejeden klient się skusi,koszt zakupu i eksploatacji niski.Wózek niskopodłogowy to wymyślna droga konstrukcja a przejście wąskie.Każde miasto posiada trasy mniejszym obłożeniu i to jest ten tram który jest doskonały i do tego mało awaryjny.@ asm tram to tram i basta.

  • Chris – 10.08.2017

    Jeszcze nikt się nie potknął o te dwa schodki poprzeczne we wnętrzu i nie wyzionął ducha. Co do drzwi wejsciowych to wspinaczka po tak wysokich schodach tramwaju 105 (wybaczcie ale ja nie widzę nowego projektu w tramwaju Moderowany Beta) może odbić się na zdrowiu naszych stawów. Mamy XXI wiek a ludziom chce się wmówić ze pokonywanie naprawdę bardzo wysokich stopni w drzwiach tramwaju wyprodukowanego w 2017-2018 roku jest ok. Te 25% niskiej podłogi będzie bardzo szybko zapełnione więc nie wiem po co te wychwalanie tak małej przestrz ni na miarę XXI wieku

  • Combino – 10.08.2017

    Czemu producent tak lakonicznie wspomina o Elblągu i jego tramwajach Z MINIMUM 30% niskiej podłogi? Mam nadzieję,że nie dlatego,że nagle się okazało że ktoś się walnął w obliczeniach i naprawdę są w stanie wcisnąć tylko 20-25% niskiej podłogi? I nie dlatego,że w przypadku TŚ (ponieważ trwa jeszcze postępowanie przetargowe i do otwarcia ofert daleko) dało się to jeszcze odkręcić,a w wypadku TE już na to za późno,bo podpisano już kontrakt...?

  • asm. – 10.08.2017

    Zgadza się, tram to tram i basta.A konstrukcja tego przestarzała. Co będzie z tymi wagonami, w ciagu 10 następnych lat, jak bogaci Niemcy, zaczną wycofywać cały tabor z lat 90' - tych z dużo większym udziałem niskiej niskiej podłogi ?Poza tym, moim zdaniem, zaczyna się przez takie praktyki, robić za duża przepaść pomiędzy nowymi autobusami, a tramwajami z wysoką podłoga, na niekorzyść komunikacji tramwajowej. Niedobrze.

  • Bart – 10.08.2017

    Litości.... żadna nowoczesna konstrukcja tylko odgrzewane kotlety 105N z nowymi podzespołami.Btw. Uważajcie co piszecie bo Bakin was poda do sądu.Hahaha.

  • Jbzd – 10.08.2017

    Przestańcie rzucać się na producentów. Czy beta, czy twist, tramino, co podjedzie ludzie wsiadają i wagon zarabia. Proporcjonalnie najwięcej beta, bo najtańsza w zakupie i eksploatacji. Liczą się tylko pieniądze zaoszczędzone i zarobione. Modertrans klepie 105tki bo zamawiający chce takie wagony(tanie) i winić można tylko MPK. Gdyby inni producenci rzucili sie na wagon ponizej 50%lf tym samym bardziej konkurencyjny cenowo, bardzo możliwe jest, że MT tak często by nie wygrywał. Powoli nadchodzi koniec bet i produkcja tego retro wagonu niedługo się skończy. MT wróci do modernizacji i może będzie konkurować(Gamma) z S&S i Pesa. Zobaczymy. Pozdro dla fanów i przeciwników

  • esbek – 10.08.2017

    Czy tramwaj może być komfortowy z 75% wysokiej podłogi? Oczywiście, że tak. W każdym wagonie będzie specjalny pracownik wnoszący po schodkach starsze osoby oraz ich bagaże. - tak powinna brzmieć odpowiedź.

  • www – 10.08.2017

    Ależ się wysililiście w tym artykule. No tyle naciągniętych teorii trudno doszukać się gdziekolwiek. Skoro ta Beta jest taka idealna to po co Modertrans zbudował gorszy tramwaj w postaci Gammy? Jaja sobie robicie z ludzi?

  • Masakra – 10.08.2017

    Co za obrzydliwa propaganda. Wstyd mi za ten portal. Moderzłomy się nie psują ktoś napisał. Hah dobre sobie, drzwi się otwierają, padają jak muchy, klima nie działa, ale co tam dziecko pisze ze bezawaryjny. Beta by była nawet spoko, gdyby zrobili wóz średniopodłogowy z niską wstawką, wtedy można by było mówić między kompromisem, a ceną. Beta tramwajem z 2010r.? Też dobre jaja, może sam lifting robili w 2010, ale sam tramwaj to lata 90 http://www.phototrans.eu/14,452894,0,Konstal_105Na_400.html

  • InfoTram.pl – 10.08.2017

    A tak z ciekawości. Mamy pytanie do dwóch komentujących www i Masakra. Mieliśmy zmienić wypowiedź producenta, żeby dopasować je do Waszej rzeczywistości? Istota wywiadu jest taka, że my pytamy a druga strona odpowiada. Chyba, że jest inaczej?

  • Masakra – 10.08.2017

    @InfoTram Równie dobrze mogliście dopisać "artykuł sponsorowany". To przede wszystkim nie wywiad, a stanowisko producenta i czytając ten artykuł ma się wrażenie, że to Modertrans wysłał pytania, abyście je potem zadali. Prawdziwy wywiad powinien zawierać chociaż trochę krytyki, producenta powinno się czasem przyprzeć do muru, bo tutaj wali nam bajeczkę, że Bety to "och i ach". Naprawdę te wszystkie informacje w tym artykule to można wyczytać na stronie producenta, czy zostało tu powiedziane coś nowego? Nic. Modertrans, czy każdy inny producent się powinien spocić przy wywiadzie, a nie pozwalać mu robić portal reklamowy, z branżowego. Przede wszystkim to ma dzień dobry powinni dostać pytanie, gdzie są wizualizacje wagonów dla Elblągu, terminy zostały już dawno temu przekroczone, a nic nie widziałem żeby było upublicznione.Po drugie, dlaczego w wersjach v2 Moderusow (od #2808)dla Wrocławia dalej się psują klimatyzatory, skoro miały być już dobre. Po trzecie Czemu Modertrans, nie zrobił lepszej odpowiedzi na kompromis między ceną, a ilością niskiej podłogi, jaką z pewnością byłby Modertrans średniopodłogowy z niską wstawką, przecież od miesiąca maja projekt średniopodłogowego wózka. I jeszcze wiele innych pytań można by było napisać, tylko że to Wy jesteście z zawodu dziennikarzami, a nie ja i Wasza w tym głowa, aby te wywiady były ciekawe. Weźcie sobie za przykład redaktora K. Piaseckiego.

  • Masakra – 10.08.2017

    @Infotram Jeszcze jedno. Chodzi mi o tą kwestię artykułu:InfoTram.pl: Czy taki tramwaj może być komfortowy dla pasażerów, skoro 75% to wysoka podłoga? Modertrans: Oczywiście, że tak. Tramwaje tworzone są przede wszystkim z myślą o pasażerachNo naprawdę nie mówcie, że nie parskneliście śmiechem jak żeście to usłyszeli. Tutaj od razu powinno być pytanie w stylu:Na jakiej podstawie uważacie że tramwaj z 73% wysoką podłogałą, jest projektowana dla 70letniej staruszki, która musi się wdrapać na 2 schodki, nawet z poziomu ulicy, bo w człon niskopodłogowy jest już zapchany, w którym zresztą są tylko 2 miejsca dla siedząch.

  • www – 10.08.2017

    Naprawdę powinniście przeczytać swoje pytania, a później artykuły z Waszego portalu dotyczące odwołania Siemensa. Technika poszła do przodu. Serio zakładacie, że poważni producenci nie potrafią rozwiązać problemów technicznych wynikających z eksploatacji? A i owszem potrafią. A jak oni potrafią to potrafią też producenci części, którzy sprzedają wcześniej czy później nowe rozwiązanie innym producentom składów tramwajowych. Czasy kiedy ktoś projektował i produkował każdą część samodzielnie już minęły. To właśnie pozwoliło na powstanie w Europie ogromnej liczby producentów nowoczesnych tramwajów. I na ogólny postęp w tej dziedzinie. Poważnie ktoś w ogóle zajmuje sobie głowę budową od podstaw sieci tramwajowej po to, żeby jeździły po niej niefunkcjonalne składy? Można poznać jakieś przykłady? Chyba jednak nowa sieć to nowoczesny skład.Nie można posługiwać się stereotypami, bo coś tam kiedyś było. Tak to jest jak w naszym kraju narzuca się producentom zastosowanie konkretnych rozwiązań technicznych zamiast zapisać wymagania co produkt powinien spełniać. To jest chore i blokuje postęp techniczny i technologiczny. O tym jak powinien być zbudowany tramwaj nie powinien decydować urzędnik. Dziwne, że jakoś nikt nie robi tego na rynku autobusów, Dlatego ciekawy jestem jak zostanie potraktowane odwołanie Siemensa. Niestety u nas decydują prawnicy, a to już w ogóle wprowadza tylko zamieszanie i tylko blokuje postęp technologiczny. Ale papier jest ważniejszy. Ech...Poza tym poważnie uważacie, że taki blisko pełnoletni "staroć" jak Karlik jest gorszy od Bety? Poważnie? Jak można bezkrytycznie porównywać tramwaje 100%LF z Betą? I gdzie w tych teoriach mieści się Twist, czy właśnie Citadise 100? Wychodzi mi, że nacisk na oś w Karliku i Becie jest porównywalny, z lekką przewagą Karlika. I jak to wytłumaczycie? Przypadkiem wysokość i z czego jest zrobione pudło składu nie ma znaczenia dla masy i nacisków na oś?Jeżeli chodzi o miejsca siedzące to trudno powiedzieć, żeby argument producenta miał uzasadnienie. Zresztą to samo dotyczy podobno niespotykanej możliwości manewrowania wózkami w 100% LF. Sam nie wiem co jest takiego w wiszącym członie Bety czego nie ma w Jazzie, czy Tramino z Poznania? Jeżeli chodzi o powierzchnię podłogi w obu wymienionych to trudno znaleźć jakiś plus na rzecz Bety. Serio możliwość manewrowania wózkami w Tramino są mniejsze? Poważnie? Według mnie bezdyskusyjnie wygrywa Solaris i Pesa.Naprawdę jeżeli ktoś myśli, że w niedalekiej przyszłości pasażerowie nie będą woleli żeby zamiast Bety przyjechał nowoczesny przegubowy autobus to grubo się myli. Tramwaj gorszy od autobusu zginie, bo nie ma argumentów za jego utrzymaniem. Sentyment? Nie liczyłbym na to. Gorzka lekcja z Gliwic nic nie dała?Prawda jest taka, że tramwaje powinny być objęte takimi samymi wymaganiami jak autobusy. Czemu KZK GOP kazał wycofać autobusy, które nie mają niskiej podłogi? Nie liczyłbym na to, że kiedyś któryś z prezydentów nie nakaże tego samego TŚ. We Wrocławiu to też niemożliwe? Proszę pamiętać, że prezydenta wybierają mieszkańcy i co nieco od niego później żądają. A co ich to obchodzi, że coś tam. Przecież to w końcu oni płacą za usługę. Widocznie niektórzy o tym nie pamiętają, że tramwajarze to tylko usługodawcy, a nie decydenci w stosunku do pasażerów, którzy im płacą w formie biletów i dotacji właśnie z ich podatków. Nie odwrotnie.

  • Www – 11.08.2017

    ^ o co ci koleś chodzi? Wyklepałeś tego tyle i nie wiadomo o czym. Poliaki duraki.

  • wujek Fester – 11.08.2017

    Ten koleś ma sporo racji. Ale:1. Autobus nie jest alternatywą dla tramwaju. To tramwaj jest dla autobusu. Czasową.2. Jeśli WRO nie ma kasy i musi wymienić tabor, to niech bierze bety bo...3. Najpierw trzeba inwestować w infrastrukturę, potem tabor i bo...4. Niższe koszty eksploatacji to szybszy perspektywa remontów.5. O zamawianym taborze powinien decydować urzędnik ale wykwalifikowany. Lub komisja. W autobusach jest tak samo.

  • asn – 12.09.2017

    W Poznaniu tramwaj Moderus Gamma swym designem zwraca na siebie uwagę. Jest nieprzeciętny!

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....