Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Modertrans pracuje nad tramwajem nowej generacji. Trochę szczegółów

infotram
28.06.2019 09:44
0 Komentarzy

Modertrans ogłosiłprzetarg na wykonanie i przekazanie nowych zestawów kołowych zgodnie zzałożeniami technicznymi.

Mają one zostać wykorzystane w konstrukcji tramwaju nowejgeneracji. Dzięki temu poznaliśmy nieco szczegółów tego projektu.

Przedmiotem samego zamówienia jest wyprodukowanie idostarczenie fabrycznie nowych 4 zestawów kołowych tramwajowych. Jeden zestawskłada się z:

– 2 szt. kół tramwajowych

– 1 szt. osi tramwajowej

Wykonawca w ramach realizacji umowy wykona osie tramwajowe,dostarczy je do dostawcy przekładni, a następnie dokona montażu kół na osie zzałożonymi przekładniami. Wszelkie koszty z tym związane uwzględnione zostaną wcenie ofertowej.

Ponadto Wykonawca zobowiązany jest do:

1) Przekazania dokumentacji w języku polskim w formieelektronicznej

2) Przeprowadzenia szkoleń dla pracowników Modertrans Poznańw zakresie przeglądów, napraw, obsługi technicznej i eksploatacji dostarczonychurządzeń.

Dane techniczne:

Szerokość toru 1435 m

Rozstaw osi zestawów kołowych 1780 mm

Nominalna średnica okręgu tocznego koła 610 mm

Szerokość obręczy koła 95 mm

Prędkość maksymalna 70 km/h

Moc silników 2 x 50 kW

Maksymalne obciążenie koła 80 kN

Materiał obręczy koła P70

Profil obręczy koła PST

Zakupione zestawy zostaną wykorzystane w wózku do bazowejkonstrukcji tramwaju nowej generacji – każdy będzie wyposażony w dwa klasycznenapędne zestawy kołowe, z kołami obręczowanymi o średnicy okręgu tocznego fi610 mm (nowe) / fi 530 mm (zużyte).

W skład zespołu tworzącego koło powinny wchodzić:

• koło bose,

• pierścień zabezpieczający,

• wkładki gumowe,

• obręcz zewnętrzna o profilu PST,

• płytki uziemienia,

• pierścień dociskowy.

Na osi zestawu kołowego będzie zamontowana przekładniaumożliwiająca przenoszenie momentu obrotowego z układu napędowego na oś zestawukołowego. Wykonawca zobowiązany jest do dostawy zestawu z zamontowaną na ośprzekładnią, przy czym montaż przekładni na osi nie będzie w zakresieobowiązków wykonawcy. Wykonawca musi też zamieścić w DTR zestawu kołowego opistechnologii wymiany obręczy. Jeżeli technologia wymiany obręczy wymagauprzedniego demontażu/montażu kół z osi, to należy dostarczyć również opistechnologii.

Modertrans realizuje projekt o „Bazowa konstrukcja tramwajunowej generacji” współfinansowany przez Unię Europejską ze środkówEuropejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

Oferty na dostawę wózków można składać do 5 lipca 2019 roku.


Komentarze