TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Modertrans przygotowuje się do budowy piecioczłonowych wagonów
INFOTRAM - Opublikowano: 24.07.2014 11:44:31 21 komentarzy
Modertrans przygotowuje się do budowy piecioczłonowych wagonów
Modertrans zamieścił kilka ogłoszeń, dotyczących prac konstrukcyjnych nowego, pięcioczłonowego tramwaju. I tak producent poszukuje wykonawcy dokumentacji konstrukcyjnej szkieletu tramwaju pięcioczłonowego, przegubowego, koncepcji układu napędowego tramwaju wieloczłonowego, niskopodłogowego, dokumentacji konstrukcyjnej wózka trakcyjnego tramwaju i analizy MES związanej z budową wózków tramwajowych. Czyżby powrót do koncepcji Moderusa Gamma? Poszczególne zamówienia obejmują:Przygotowanie dokumentacji konstrukcyjnej szkieletu tramwaju pięcioczłonowego, przegubowego : •Opracowanie dokumentacji 3D, •Opracowanie dokumentacji 2D, Termin składania ofert: upływa w dniu 01.08.2014 o godz. 10:00 Wykonawcy muszą posiadać niezbędną wiedzę i doświadczenie. Zamawiający uzna to kryterium za spełnione, jeżeli oferent w okresie ostatnich trzech lat przed terminem składania ofert wykonał min. 2 projekty konstrukcyjne pudeł do tramwajów wieloczłonowych, przegubowych.Przygotowanie dokumentacji konstrukcyjnej wózka trakcyjnego tramwaju częściowo niskopodłogowego: •Opracowanie dokumentacji 3D, •Opracowanie dokumentacji 2D, Termin składania ofert: upływa w dniu 01.08.2014 o godz. 10:00 Wymagane jest doświadczenie. Zamawiający uzna to kryterium za spełnione, jeżeli oferent w okresie ostatnich trzech lat przed terminem składania ofert wykonał min. 2 projekty konstrukcyjne wózków do tramwajów wieloczłonowych, przegubowych. Wykonanie komputerowych analiz wytrzymałościowych metodą elementów skończonych z zakresu: •Wytrzymałości statycznej ramy wózka tramwajowego, •Wytrzymałości zmęczeniowej ramy wózka tramwajowego, Wytrzymałości zmęczeniowej ramy wózka tramwajowego, Termin składania ofert: upływa w dniu 01.08.2014 o godz. 10:00 Wykonawcy muszą posiadać niezbędną wiedzę i doświadczenie. Zamawiający uzna to kryterium za spełnione, jeżeli oferent w okresie ostatnich trzech lat przed terminem składania ofert wykonał min. 2 analizy wytrzymałościowe wózków do tramwajów wieloczłonowych, przegubowych. Przygotowanie koncepcji układu napędowego tramwaju 5-członowego: •przygotowanie charakterystyk dynamicznych tramwaju, •przygotowanie projektu wstępnego aparatury układu napędowego, z uwzględnieniem możliwie najniższej masy i gabarytów urządzeń Termin składania ofert: upływa w dniu 31.07.2014 o godz. 10:00 Wykonawcy muszą posiadać niezbędną wiedzę i doświadczenie. Zamawiający uzna to kryterium za spełnione, jeżeli oferent w okresie ostatnich trzech lat przed terminem składania ofert wykonał dostawy min. 5 kompletnych nowych impulsowych układów napędowych (rozruchu i hamowania) wykonanych w oparciu o silniki asynchroniczne prądu przemiennego do nowych wagonów tramwajowych. Wykonanie komputerowych analiz wytrzymałościowych metodą elementów skończonych z zakresu: •Wytrzymałości statycznej szkieletu tramwaju pięcioczłonowego, •Wytrzymałości zmęczeniowej szkieletu tramwaju pięcioczłonowego, •Optymalizacji konstrukcji szkieletu tramwaju pięcioczłonowego, •Odporności na zderzenia szkieletu tramwaju pięcioczłonowego. Termin składania ofert: upływa w dniu 01.08.2014 o godz. 10:00 Wykonawcy muszą posiadać niezbędną wiedzę i doświadczenie. Zamawiający uzna to kryterium za spełnione, jeżeli oferent w okresie ostatnich trzech lat przed terminem składania ofert wykonał min. 2 komputerowe analizy wytrzymałościowe pudeł lub wózków do tramwajów wieloczłonowych, przegubowych.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Moderus
Modertrans
wózek
  • jatal. – 24.07.2014

    Piszecie o wózku, a tymczasem szukają projektanta całego tramwaju.

  • jatal. – 24.07.2014

    No jak 5-członowców dla Śląska? Przede wszystkim to już trochę za późno oferty złożone a to dopiero wstępne zapytania ofertowe.

  • Mieki – 24.07.2014

    Czy GOP nie przypadkiem zamówił Moderusy Bety ? Moderus Gamma to może być w niedalekiej przyszłości tramwaj dla Poznania

  • jatal. – 24.07.2014

    To jeszcze... skoro alfa i beta to gaMMa. ;)

  • Kiszka Franciszka – 24.07.2014

    a ktoś pamięta od jak dawna chwalili się Gammą ? Na Śląsk trafi 12 Bet (Betów) :P

  • Combino – 24.07.2014

    Skończą jak Newag z Nevelo.Rynek jest już nasycony,referencji na tramwaje o odpowiednim procencie niskiej podłogi nie zdobędą,bo już nawet nie Pesa,tylko Solaris o to zadba; a nie zdołają zrobić takiej promocji,by ktoś ich wpuścił bez referencji.

  • obserwator tramwajowy – 24.07.2014

    Referencje. zdobędą dzięki MPK Poznań, które będzie zamawiać po 3-5 wagonów rocznie - chyba że wcześniej się sprzedadzą.

  • advisor – 24.07.2014

    Na rynku tramwajowym zaczyna być tłoczno. Dużo zależy, czy MPK Poznań będzie tymi pojazdami zainteresowane, no i jest jeszcze Śląsk mający dobrą współpracę z Modertransem. @Combino nie do końca, Modertrans może odgrywać podobną rolę, jaką dość długo grał we Wrocławiu Protram. Na razie ciężko przewidzieć, co się z tego wykluje...

  • hmmmm – 24.07.2014

    Jeszcze brakuje Ukraińców i jest pozamiatane. Przy tak silnej konkurencji mocno spadną ceny. Z jednej strony może to cieszyć bo miasta będą mogły tanio wymienić tabor z drugiej może to się odbić na jakości i samej kondycji firm. MModetrans ma małe zdolności produkcyjne. Pewnie maksymalnie 50 rocznie wiec przy pesie która może zrobić 250 do nawet 500 sztuk to karzel. Raczej wiec istotnej roli nie odegraja ale mogą trochę namieszać. Jeśli wykupił by ich newag mający zdolności produkcyjne to mogłoby być ciekawie.

  • wlkp. – 24.07.2014

    Jeśli MPK Poznań miałoby jakieś pieniądze, to czemu nie. Tym bardziej, że za wiele ich mieć nie będzie. Szukając czegoś nowego, a jednocześnie tańszego, to wydaje się ciekawe wyjście. Tym bardziej, że większościowym udziałowcem Modertransu jest właśnie MPK Poznań.

  • PIT – 24.07.2014

    MPK Poznań chce wycofać w niedalekiej przyszłości helmuty(GT8) więc dlatego Modertrans myśli o Gammie dla Poznania :)

  • Combino – 24.07.2014

    @Advisor: podział ról w Poznaniu został dokonany już kilka lat temu i nie ma co liczyć na zmianę,tym bardziej że: a) Solaris ma mocniejszą pozycję; b) MPK planuje zbyć Modertrans. Innymi słowy: może faktycznie czeka ich los Protramu.Mooooże (ale tylko może) "w posagu" MPK da im referencje,ale nie wiadomo ile sami będą w stanie zwojować z tym kapitałem (bez inwestora raczej niewiele).Ale jak dla mnie bardziej prawdopodobne jest,że Solaris to uwali ;)

  • Combino – 24.07.2014

    @Advisor: podział ról w Poznaniu został dokonany już kilka lat temu i nie ma co liczyć na zmianę,tym bardziej że: a) Solaris ma mocniejszą pozycję; b) MPK planuje zbyć Modertrans. Innymi słowy: może faktycznie czeka ich los Protramu.Mooooże (ale tylko może) "w posagu" MPK da im referencje,ale nie wiadomo ile sami będą w stanie zwojować z tym kapitałem (bez inwestora raczej niewiele).Ale jak dla mnie bardziej prawdopodobne jest,że Solaris to uwali ;)

  • advisor – 26.07.2014

    @Combino Ja niekoniecznie pisałem o Poznaniu ;-) Tanie tramwaje Modertransu poszłyby do miast, które nie bardzo mogą sobie pozwolić na pojazdy PESY czy Solarisa, mam tu na myśli m.in. Śląsk czy Szczecin. Ja lubię konkurencję, bo PESA, Solaris i pozostali producenci musieli by się bardziej starać ;-)

  • jatal. – 26.07.2014

    @ advisor: A czego Gammy mogą nie mieć żeby były tańsze od konkurencji? Mają je składać na Wschodzie?

  • advisor – 26.07.2014

    @jatal wystarczy skromniejsze wyposażenie i prosta w montażu konstrukcja, bez zbędnych bajerów. Takie tramwaje bardzo by się przydały w miastach, które nie mogą sobie pozwolić na Tramino, Swinga lub Twista (nie mówiąc o tramwajach zachodnich), a ich stan taboru pozostawia wiele do życzenia. W tej niszy rynkowej Moderstans bardzo dobrze by się sprawdził, tym bardziej, że z tanią Betą ma już pewne doświadczenie.

  • jatal. – 27.07.2014

    @ advisor: No właśnie pytam nie o ogólne hasła, tylko o konkretne "zbędne bajery" które to MT może sobie odpuścić, a które muszą koniecznie być u konkurencji (przez co przegrają przetargi)? Modertrans nie ma na czym oszczędzać ani w konstrukcji ani w wyposażeniu. Przecież na "dyktę" klientów nie będzie, a tak z niczego rewolucyjnej technologi sam nie wymyśli (bo nie potrafi) ani nie kupi (bo raz że jej nie ma, a dwa że go nie byłoby stać).

  • advisor – 27.07.2014

    @jatal można zastosować mniejszy stopień niskiej podłogi (60-70%), brak SIP, konstrukcję modułową, proste wózki... zrobić tramwaj prosty technicznie do bólu, coś w stylu niskopodłogowej N-ki. Wiem, brzmi dość naiwnie, ale ja widzę tylko taką możliwość, by Modertrans w ogóle mógł się wybić.

  • honda – 28.07.2014

    Niskopodłogość nie kosztuje dużo. Nie wiem skąd ten mit, że tramwaj niskopodłogowy typu Swing będzie dużo droższy niż tramwaj wysokopodłogowy? Jedyna różnica to konstrukcja i wózek. Konstrukcja to tylko i wyłącznie koszt stali...tam nie ma bardziej skomplikowanych kosztotwórczych elementów. Koszty porównywalne w obu typach tramwajów. Droższe mogą być wózki ale nie będzie to znacząca różnica. Bardziej kwestia umiejętnośći zbudowania wózka niż jego kosztu. Obecnie wszystko jest do kupienia od kooperantów a kluczowa jest rama ale ramę również musimy zrobić w tramwaju wysokopodłogowym. Sumarycznie koszt tramwaju bardziej zależy od wyposażenia tj ilość drzwi, klima, SIP niż poziomu podłogi...Przy jednakowym wyposażeniu tramwaj wysokopodłogowy będzie bardzo porównywalny z niskopodłogowym w koszcie budowy...

  • jatal. – 28.07.2014

    @ advisor: Myślę że honda już dość dobrze wytłumaczył dlaczego MT nie ma żadnych szans na sprzedaż czegoś więcej niż pojedyncze sztuki zamawiane bezprzetargowo przez MPK Poznań.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....