Modertrans wygrywa we Wrocławiu
MPK Wrocławrozstrzygnęło przetarg na dostawę 40 tramwajów. Wygrał Modrertans, który zaoferowałwagony z 27% udziałem niskiej podłogi. PESA ze 100% była bez szans.
Oferta Moderteansu została oceniona na 86,31 pkt, PESY zaś na 61,45 pkt.
Przedmiotem zamówienia była dostawa 40 sztuk fabrycznienowych, wieloczłonowych tramwajów jednokierunkowych, wyposażonych w wymaganąinfrastrukturę.
Tramwaje muszą spełniać następujące warunki: muszą być wolneod wad fizycznych, muszą być wolne od wad prawnych, muszą być fabrycznie nowe. Musząposiadać podzespoły napędu (falowniki, silniki, przetwornice) oraz układklimatyzacji już produkowane i eksploatowane w okresie nie krótszym niż 2 lata.W ramach zamówienia wykonawca przeprowadzi szkolenie pracowników zapleczatechnicznego i użytkowników tramwajów z zakresu jego obsługi oraz sporządzi iuzgodni niezbędne instrukcje, katalogi, schematy, dokumentacje techniczne orazinne wymagane opracowania odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
W ramach zamówienia wykonawca dostarczy dodatkowe elementywyposażenia w postaci: 4 kompletów elementów koniecznych do podnoszeniaskrajnych członów tramwaju za pomocą dźwigu SPR, a wynikających z rozwiązańkonstrukcyjnych wagonu, 1 zestawu specjalistycznego narzędzi do naprawytramwaju i wymian jego podzespołów, 2 zestawów specjalistycznego wyposażenia doobsługi tramwaju (np. filtrowania i napełniania płynem roboczym układuhydraulicznego hamulców, napełniania piasecznic), zamiennych wózkówtechnologicznych (w liczbie jednego kompletu tj. dla jednego wagonu) dlaumożliwienia przetaczania pudła wagonu po terenie zajezdni oraz dwa urządzeniado awaryjnego holowania tramwaju z zablokowaną jedną osią.
W ramach zamówienia wykonawca dostarczy też systemy wraz zlicencjami i montażem: system monitoringu wizyjnego, system informacjipasażerskiej oraz system liczenia pasażerów.
Wybrane parametry techniczne tramwajów według SIWZ:
Długość ze zderzakami od 26,5 m do 32 m;
Długość pomiędzy przednią krawędzią pierwszych drzwi a tylnąkrawędzią ostatnich drzwi – max 30 m;
Szerokość tramwaju od 2,35 m do 2,4 m; Liczba miejsc – max175 (0,20 m2 na jedno miejsce);
Liczba miejsc siedzących – co najmniej 30; Liczba miejscstojących – co najmniej 125;
Wysokość niskiej podłogi dla strefy drzwiowej – max 350 mmod pgs, zaś dla pozostałych stref – max 380 mm, dla stref między wózkami – max520 mm od pgs.
Zwycięzca – Modertrans – zaoferował tramwaje z 27% udziałem niskiej podłogi. To wystarczyło do wygranej. PESA chciała wyprodukować dla MPK pojazdy całkowicie niskopodłogowe.
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze