Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Modertrans wygrywa we Wrocławiu

infotram
09.08.2017 07:35
0 Komentarzy

MPK Wrocławrozstrzygnęło przetarg na dostawę 40 tramwajów. Wygrał Modrertans, który zaoferowałwagony z 27% udziałem niskiej podłogi. PESA ze 100% była bez szans.

Oferta Moderteansu została oceniona na 86,31 pkt, PESY zaś na 61,45 pkt.

Przedmiotem zamówienia była dostawa 40 sztuk fabrycznienowych, wieloczłonowych tramwajów jednokierunkowych, wyposażonych w wymaganąinfrastrukturę.

Tramwaje muszą spełniać następujące warunki: muszą być wolneod wad fizycznych, muszą być wolne od wad prawnych, muszą być fabrycznie nowe. Musząposiadać podzespoły napędu (falowniki, silniki, przetwornice) oraz układklimatyzacji już produkowane i eksploatowane w okresie nie krótszym niż 2 lata.W ramach zamówienia wykonawca przeprowadzi szkolenie pracowników zapleczatechnicznego i użytkowników tramwajów z zakresu jego obsługi oraz sporządzi iuzgodni niezbędne instrukcje, katalogi, schematy, dokumentacje techniczne orazinne wymagane opracowania odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

W ramach zamówienia wykonawca dostarczy dodatkowe elementywyposażenia w postaci: 4 kompletów elementów koniecznych do podnoszeniaskrajnych członów tramwaju za pomocą dźwigu SPR, a wynikających z rozwiązańkonstrukcyjnych wagonu, 1 zestawu specjalistycznego narzędzi do naprawytramwaju i wymian jego podzespołów, 2 zestawów specjalistycznego wyposażenia doobsługi tramwaju (np. filtrowania i napełniania płynem roboczym układuhydraulicznego hamulców, napełniania piasecznic), zamiennych wózkówtechnologicznych (w liczbie jednego kompletu tj. dla jednego wagonu) dlaumożliwienia przetaczania pudła wagonu po terenie zajezdni oraz dwa urządzeniado awaryjnego holowania tramwaju z zablokowaną jedną osią.

W ramach zamówienia wykonawca dostarczy też systemy wraz zlicencjami i montażem: system monitoringu wizyjnego, system informacjipasażerskiej oraz system liczenia pasażerów.

Wybrane parametry techniczne tramwajów według SIWZ:

Długość ze zderzakami od 26,5 m do 32 m;

Długość pomiędzy przednią krawędzią pierwszych drzwi a tylnąkrawędzią ostatnich drzwi – max 30 m;

Szerokość tramwaju od 2,35 m do 2,4 m; Liczba miejsc – max175 (0,20 m2 na jedno miejsce);

Liczba miejsc siedzących – co najmniej 30; Liczba miejscstojących – co najmniej 125;

Wysokość niskiej podłogi dla strefy drzwiowej – max 350 mmod pgs, zaś dla pozostałych stref – max 380 mm, dla stref między wózkami – max520 mm od pgs.

Zwycięzca – Modertrans – zaoferował tramwaje z 27% udziałem niskiej podłogi. To wystarczyło do wygranej. PESA chciała wyprodukować dla MPK pojazdy całkowicie niskopodłogowe. 

Komentarze