Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nie tylko tabor, ale także infrastruktura. Tramwaje Śląskie modernizują

infotram
31.07.2017 07:59
0 Komentarzy

Zakup nowego taboruprzez Tramwaje Śląskie będzie jedną z części wartego ok. 885 mln zł unijnegoprojektu modernizacji infrastruktury tramwajowej w konurbacji katowickiej.

Koordynuje go spółka należącą do 12 śląskich izagłębiowskich samorządów. Projekt zakłada ogółem m.in. remonty 100 kmtorowisk, budowę ponad 20 km linii oraz zakup nowych tramwajów.

Zakup nowych wozów jest elementem pierwszego z dwóchplanowanych etapów całego projektu o wartości 885 mln zł. Zakres prac objętychpierwszym etapem był określony w ogłoszeniu o przetargu na wybór inżynierakontraktu tej części projektu. Z ogłoszenia wynikało, że cztery częścipierwszego etapu obejmą prace szacowane na 369,8 mln zł.

W pierwszej z tych części ujęto: modernizacje odcinków liniiw ciągu ul. 3 Maja, Hajduckiej i Powstańców w Chorzowie, ul. Bytomskiej wŚwiętochłowicach, ul. Goduli i Niedurnego w Rudzie Śląskiej, wymianę 4rozjazdów na pętli Chebzie oraz modernizację torowisk na terenie Zakładu UsługowoRemontowego w Chorzowie.

W drugiej części uwzględniono: budowę nowej liniitramwajowej w Sosnowcu od pętli tramwajowej Zagórze do ronda Jana Pawła II,przebudowę linii w ciągu ul. Małobądzkiej w Będzinie, ul Będzińskiej,Mariackiej, Żeromskiego i Piłsudskiego w Sosnowcu, a także ul. Kasprzaka wDąbrowie Górniczej.

Trzecia część przewiduje: przebudowę infrastruktury wzdłużul. Powstańców Śląskich i ul. Religi w Zabrzu oraz fragmentu linii na granicy zBytomiem, a także w Bytomiu: wzdłuż ul. Zabrzańskiej, Katowickiej, Piekarskiej,od przystanku Arki Bożka do ul. Siemianowickiej oraz od ul. Sądowej doStroszka.

Czwarta część zakłada: budowę nowej linii wzdłuż ul.Grundmanna w Katowicach, modernizację linii w ciągu ulic Bytomskiej, Starokościelnej,Szymanowskiego i Powstańców w Mysłowicach, a także przebudowę przejazdu przezul. Knurowską i torowisk wzdłuż ul. Wolności w Zabrzu.

Pierwszym, realizowanym już przedsięwzięciem projektu jestmodernizacja odcinka torowiska linii nr 9 w Rudzie Śląskiej. Chodzi o fragmenttorów o długości 900 metrów wzdłuż ul. Niedurnego, od ul. Hutniczej do ul.Grochowskiej. Roboty powinny zakończyć się jeszcze w tym roku.

Obecnie Tramwaje Śląskie prowadzą przetargi na wykonanieczterech kolejnych inwestycji. Chodzi o: przebudowę torowisk od przystanku ArkiBożka do ul. Siemianowickiej w Bytomiu, przebudowę mostu nad potokiem Julka wZabrzu wraz z torowiskiem do przejazdu przez ul. Stara Cynkownia w Bytomiu,przebudowę infrastruktury tramwajowej w ciągu ul. Bytomskiej w Świętochłowicach(od skrzyżowania z ul. Chorzowską do skrzyżowania z ul. Krasickiego) oraz obudowę i modernizację infrastruktury torowo-sieciowej w ciągu ul. Piłsudskiegow Sosnowcu – do drogi ekspresowej S86.

Niezależnie od zakupu nowoczesnych wagonów i prac związanychz infrastrukturą torowo-sieciową, Tramwaje Śląskie przewidują w tym projekciejeszcze zakup pojazdów technicznych (pogotowia sieciowe i torowe).

Projekt pn. „Zintegrowany projekt modernizacji i rozwojuinfrastruktury tramwajowej w Aglomeracji Śląsko-Zagłębiowskiej wraz z zakupemtaboru tramwajowego” ma być realizowany przy wsparciu środków ProgramuOperacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.

Poprzedni projekt modernizacji infrastruktury tramwajowej wkonurbacji katowickiej – realizowany przy wsparciu funduszy unijnych na lata2007-2013 – miał nieco mniejszy zakres. Tramwaje Śląskie wyremontowały w nimok. 63 km sieci, kupiły 42 nowe tramwaje, zmodernizowały 75 starych, a takżeodnowiły układy sterowania ruchem.


Komentarze