Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nowe stacje metra w Pradze

infotram
06.04.2015 18:52
0 Komentarzy

W czeskiej Pradze otwarto nowy odcinek jednej z trzech linii metra. Na trasie o długości ponad 6 kilometrów podróżni będą mieć do dyspozycji 4 nowe stacje. Budowę rozpoczęto przed pięcioma laty. Linię A przedłużono aż do dzielnicy Motol, gdzie znajduje się największy szpital w Czechach. Stację umieszczono w odległości kilkudziesięciu metrów od wejścia na jego teren. Nowy odcinek zmieni i odciąży organizację ruchu w pobliżu centrum. Pasażerowie udający się na lotnisko Vaclava Havla musieli przesiadać się na stacji Europejska do miejskich autobusów. Teraz pojadą dalej do stacji Veleslavin by tam z nich skorzystać. Jednak wraz otwarciem tej stacji pojawił się nowy problem. Chcąc obniżyć koszty budowy inwestor, czyli władze stolicy, nie przewidziały na tej stacji schodów ruchomych. Podróżni z bagażami jadący na lotnisko będą więc zmuszeni do korzystania z pomocy bagażowych. Usługa ta będzie bezpłatna.Prace zrealizowała firma Metrostav ?czeska spółka budowlana specjalizująca się w realizacji projektów infrastrukturalnych. Wartość kontraktu wynosiła 873 mln euro. W ramach projektu spółka wybudowała dwa tunele jednotorowe, wydłużając trasę praskiego metra o sześć kilometrów. W Czechach Metrostav realizuje ponadto projekt przebudowy praskiego portu lotniczego, największą inwestycję mieszkaniową w historii Czech – Residence Garden Towers oraz najdłuższe tunele drogowe. W Polsce Metrostav jest generalnym wykonawcą przebudowy drogi S8 i Mostu Grota-Roweckiego w Warszawie. Projekt rozbudowy praskiego metra obejmował zwiększenie dotychczasowej liczby stacji ?z 57 do 61. W ramach inwestycji Metrostav wydłużył trasę metra w Czechach o sześć kilometrów, przedłużając linię A ze stacji Dejvickádo stacji Nemocnice (Szpital) Motol. Łączna długość tuneli wynosi obecnie 65,5 km. Nowy odcinek metra jest dostępny dla mieszkańców czeskiej Pragi od 6 marca 2015 roku. ?Metrostav posiada bogate doświadczenie w budowie tuneli metra ?poza obecnym projektem rozbudowy trasy praskiej kolejki, byliśmy współodpowiedzialni m.in. za ukończenie pięciu tuneli na potrzeby metra w Helsinkach, w Finlandii. Dzięki wysokiej jakości prac oraz terminowości projektów fińscy zleceniodawcy ponownie obdarzyli nas zaufaniem, powierzając kolejne realizacje. Istotne jest także zaplecze techniczne, jakim dysponujemy przy realizacji projektów tunelowych. Do pracy przy inwestycji rozbudowy praskiego metra wykorzystaliśmy dwie, nowoczesne, pełnoprofilowe tarcze ?zaprojektowane w technologii TBM-EPB ?specjalnie przeznaczone do drążenia tuneli. Teraz będą one wykorzystywane przy wykonaniu tuneli kolejowych w Czechach. Tak skomplikowane inwestycje możemy także realizować w Polsce ?obecnie startujemy w wielu przetargach infrastrukturalnych, jesteśmy też zainteresowani budownictwem kolejowym??mówi Radim Čáp, przedstawiciel Metrostav Polska. 

Komentarze