Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nowy skład metra od Stadlera dla Mińska

infotram
27.03.2019 15:31
0 Komentarzy

Stadler pokazał pierwszypociąg dla metra w Mińsku. Nowe składy będą kursować na istniejących inowobudowanych liniach. W stolicy Białorusi zastąpią część obecnie eksploatowanejfloty taborowej.

W styczniu 2017 roku Zarząd mińskiego metra i Stadlerpodpisali umowę na dostawę dziesięciu pociągów, z czego sześć będą to składyczterowagonowe, pozostałe cztery pięciowagonowe. W 2019 roku sześć pierwszychpociągów ma zostać dostarczonych do Mińska. Cała dostawa zostanie zrealizowana do2020 roku, zgodnie z harmonogramem dostaw, załączonym do umowy. Projekt i produkcja nowego taboru zostały przeprowadzonew białoruskim przedsiębiorstwie Stadler Mińsk zgodnie z najnowszymirozwiązaniami w dziedzinie inżynierii kolejowej.

Zgodnie z planem produkcji na terenie Stadler Mińsk zostanąprzeprowadzone liczne testy, w tym testy zgodności z parametrami przyjętymi wmetrze w Mińsku. W niedalekiej przyszłości pierwszy pociąg zostanie przetransportowanykoleją do jednej z zajezdni metra w Mińsku w celu przeprowadzenia statycznych idynamicznych testów rozruchowych. Ostateczne testy zostaną przeprowadzane przezspecjalistów Stadler Mińsk i ośrodki testowe na liniach operacyjnych i trasachmińskiego metra. Liniowa eksploatacja taboru rozpocznie się po zakończeniuwszystkich etapów testów odbiorczych.

Budując nowy tabor, projektanci Stadlera zwrócili szczególnąuwagę na kolor, rozwiązania graficzne i wygląd zewnętrzny wagonów metra, abystworzyć oryginalny i niezapomniany design, związany z miastem Mińsk, a takżepodkreślić wysoki poziom techniczny nowych wagonów. Rozwiązania kolorystyczneoparte są na kolorach herbu Mińska: niebieskim, białym i czerwonym. Wnętrze utrzymanejest w jasnych odcieniach, zwięzłych formach i integralności przestrzeni.

Koncepcja wagonów metra opiera się na zasadzie modułowości. Oznaczato możliwość wykonywania pociągów elektrycznych o całkowitej wielkości pociąguod czterech do ośmiu wagonów. Długość pociągu czterowagonowego wynosi 78,4metra, a pociągu pięcioczłonowego 97,65 metra, liczba miejsc wynosi odpowiednio168 i 212. Maksymalna szerokość wagonów wynosi 2650 mm, a wysokość 3 690 mm.

Nadwozie nowego pociągu jest całkowicie metalowąkonstrukcją, ze stopów aluminium o żywotności 50 lat. Konstrukcja karoserii opierasię o dźwiękochłonne materiały, które pozwalają zmniejszyć poziom hałasuzarówno w kabinie pasażerskiej, jak w kabinie pociągu.

Przestronne obszary wejściowe zapewniają doskonałe warunkido szybkiego wsiadania i wysiadania pasażerów, a w celu zwiększeniabezpieczeństwa obszar w pobliżu drzwi jest podświetlony na żółto. Siedzenia wkabinie są ustawione wzdłuż bocznych ścian pojazdów.

W każdym składzie, w bezpośrednim sąsiedztwie drzwiwejściowych, znajdują się strefy dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej, atakże dodatkowe, składane siedzenia. Do komunikacji z maszynistą zainstalowanesą urządzenia komunikacyjne „pasażer-kierowca” na dogodnej wysokości.

Szerokie przejścia między wagonami są dobrze oświetlone iwyposażone w wygodne poręcze. Przegubowa konstrukcja zapewnia pasażeromniezbędny poziom komfortu podczas poruszania się po kabinie i dodatkową przestrzeńdla pasażerów stojących.

Pociągi są wyposażone w system kamer, który zapewnia popierwsze bezpieczeństwo, po drugie zaś pozwala na dogodną obserwację wymianypasażerskiej przez maszynistów. Każdy wagon ma miejsca do ładowania urządzeńelektronicznych. Kabina pasażerska i kabina kierowcy są wyposażone w system klimatyzacji.

Pociągi są wyposażone w automatyczny system jazdy. Główne jegofunkcje to przestrzeganie rozkładu jazdy i automatyczne zatrzymywanie nastacjach. Okres gwarancji wynosi 560 tysięcy kilometrów. Nowoczesne pociągispełniają wszystkie niezbędne wymagania w zakresie bezpieczeństwa, komfortu,łatwości obsługi i konserwacji.


Komentarze