TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Nowy tabor techniczny w Gdańsku
ZKM InfoTram.pl - Opublikowano: 10.01.2017 08:57:44
Nowy tabor techniczny w Gdańsku

Zakład Komunikacji Miejskiej w Gdańsku wzbogacił się o pierwszy w tej części Europy podnośnik całowagonowy do tramwajów, a także o nowy wóz ratowniczo-manewrowy.

Podpodłogowy podnośnik całowagonowy ?Long Beam" do tramwajów

Długi na 30 m, może udźwignąć do 50 ton, to nowy podnośnik całowagonowy do tramwajów. Został wyprodukowany przez firmę PFAFF-SILBERBLAU Verkehrstechnik GmbH & Co.KG. Składa się z dwóch niezależnych systemów: podnoszenia wagonu stojącego na szynach lub podnoszenia pudła (karoserii) wagonu. Dzięki rozwiązaniu ?Long Beam" możliwa jest obsługa różnych typów wagonów na jednym stanowisku, bez konieczności przestawiania ciężkich podnośników kolumnowych w zależności od rodzaju tramwaju. Umożliwia on szybką wymianę elementów podwozia wagonu tramwajowego jak np. wózki jezdne z kołami, silniki lub ciężkie urządzenia zabudowane pod pudłem. Dotychczasowe podnośniki działały tylko na zasadzie podniesienia karoserii przy kołach pozostających na torze w poziomie posadzki. W nowym rozwiązaniu tramwaj po podniesieniu obu systemów i zwolnieniu układy jezdnego pozostaje w pozycji podniesionej natomiast koła opuszczają się wraz z szynami do poziomu podłogi. Eliminuje to kanał naprawczy ponieważ praca obsługi wykonywana jest z poziomu posadzki hali. Pracownik może dostosować wysokość pola pracy do swojego wzrostu ? co nie pozostaje bez wpływu na BHP oraz ergonomię miejsca pracy.

Gdański podnośnik jest pierwszym podnośnikiem tego typu w naszej części Europy. Dotychczas posiadały je głównie zakłady komunikacyjne w Niemczech, Austrii i Szwajcarii. Długość urządzenia 30 m, nośność 50 ton, wysokość podnoszenia szyny 1600 mm, belki do karoserii 1800 mm. Spełnia najnowsze normy Unii Europejskiej w zakresie podnośników dla pojazdów.

Koszt podnośnika to 530 tys. euro.

Nowy pojazd ratowniczo-manewrowy

Mercedes-Benz Unimog model U 423 zbudowany został na bazie samochodu ciężarowego. Wyposażony został w silnik o mocy 231 KM, spełniający najwyższe normy emisji spalin Euro VI. Ma 7 m długości, 2,3 m szerokości i 1,9 m wysokości. Maksymalna prędkość, z jaką może poruszać się po drogach to 85km/h, natomiast po torach może jeździć z prędkością minimum 30km/h. Może on poruszać się zarówno po szynach, jak i po jezdni. Wykorzystywany będzie przy usuwaniu awarii tramwajowych. Wyposażony jest w zabudowaną kabinę do przewozu obsługi i sprzętu ratownictwa technicznego, a także system umożliwiający oświetlenie pola pracy. Dzięki zamontowanej wyciągarce linowej będzie mógł wyciągać samochody z torowisk, a dzięki wyposażeniu w specjalistyczny zestaw podnośników hydraulicznych wspomoże inny sprzęt do wkolejania tramwajów w przypadkach skomplikowanych wykolejeń wagonów. Koszt pojazdu to prawie 2 mln zł brutto.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ZKM Gdańsk

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....