TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Oto Fokstrot. Od PESY dla Moskwy
INFOTRAM Karol Wach - Opublikowano: 20.02.2014 15:02:51 13 komentarzy
Oto Fokstrot. Od PESY dla Moskwy
PESA zaprezentowała pierwszy ze 120 tramwajów, jakie zostaną dostarczone do Moskwy. To Fokstrot. Do rosyjskiej stolicy trafi w marcu, w kwietniu mają rozpocząć się jazdy testowe, w czerwcu będzie już woził pasażerów. W bydgoskiej fabryce trwa już produkcja kolejnych wagonów, prace są tu na różnym etapie zaawansowania. W tym roku wyprodukowanych zostanie 70 pojazdów, kolejne 50 powstanie w roku 2015. Moskiewski kontrakt to jak dotychczas największy tramwajowy projekt PESY, obejmujący dostawy poza granice naszego kraju. Jest on realizowany wspólnie z rosyjskim partnerem –Uraltransmasz. To właśnie w towarzystwie szefów rosyjskiego producenta, a także przedstawicieli moskiewskiego przewoźnika –MosGorTrans –odbyła się prezentacja pierwszego Fostrota. Realizacja kontraktu potrwa do marca 2015 roku. Zgodnie z zapowiedziami tramwaj dla Moskwy nawiązuje wyglądem i rozwiązaniami technicznymi do wagonów typu Twist, znanych z Częstochowy czy GOP. Jednocześnie będą to najnowocześniejsze wagony eksploatowane w Moskwie. Niskopodłogowe i szybkie –zachwala Fokstroty Aleksiej Tiszajew, dyrektor Uraltransmasz. Kontrakt dla Moskwy ma być początkiem dłuższej współpracy obu producentów. Transport wagonów do Rosji jest drogi i długotrwały –mówi Tomasz Zaboklicki, szef PESY. Myślimy o wspólnej budowie pojazdów w Rosji –dodaje. Nawiązanie bliższej współpracy mogłoby stworzyć możliwość zdobycia kolejnych zamówień w Europie Wschodniej na co obie firmy na pewno liczą. Przypomnijmy, że Moskwa będzie drugim rosyjskim miastem, w którym pasażerowie pojadą nowoczesnymi tramwajami z Bydgoszczy. Wcześniej, w 2012 roku, o zakupie tramwajów „Swing”zadecydowały władze Kaliningradu. Produkty Pesy sukcesywnie podbijają kolejne rynki. Poza Rosją obecne są w: Białorusi, Czechach, Kazachstanie, Litwie, Niemczech, Rumunii, Ukrainie, Węgrzech, Włoszech oraz Polsce.  Fokstrot to zupełnie nowy w portfolio Pesy pojazd. Niskopodłogowy, o długości 26 metrów. Pomieści 190 osób (w tym 60 na miejscach siedzących). Prędkość konstrukcyjna wynosi 75 km/h. Pojazdy są przystosowane do eksploatacji w temperaturze od -40 do +40 ºC. O bezpieczeństwo podróżnych zadba centralny komputer pokładowy PESA nadzorujący pracę ponad 20 systemów zainstalowanych na pokładzie „Fokstrota”. Tramwaj będzie ponadto wyposażony w pełną klimatyzację gwarantującą komfort cieplny w klimacie kontynentalnym, w którym znajduje się Moskwa.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PESA
Fokstrot
Moskwa
  • nas – 20.02.2014

    W różnym stopniu ale sukcesywnie Pesa rozwija skrzydła i bardzo dobrze

  • nas – 20.02.2014

    Dla podróżnych w Moskwie to nowa jakość

  • – 20.02.2014

    Miał być wielką tajemnicą i tak nagle go ujawnili ??

  • filip – 20.02.2014

    Ah ta niesmiertelna Wroclawska tapicerka...

  • – 20.02.2014

    "Moskiewski kontrakt to jak dotychczas największy tramwajowy projekt PESY." czyli warszawski kontrakt na 186 tramwajów był mniejszy?

  • InfoTram – 20.02.2014

    Biorąc pod uwagę liczbę tramwajów oczywiście był większy, ale sporo łatwiejszy do zrealizowania. Ale ok, poprawiamy na największy zagraniczny. Teraz już nie ma wątpliwości.

  • wawa_mmm – 20.02.2014

    Bajerancko ładny ten fokstrot:-) W porównaniu do projektu alstoma dla Moskwy to jest przepaść. Dopiero w tym tygodniu przedstawiciel alstomu w wywiadzie tłumaczył, dlaczego to nie będą startowali w przetargach w Polsce. Chyba muszą się jednak dwa razy zastanowić, zanim znowu będą opowiadali bajki. Na to wygląda, że Kraków martwił się na wyrost.

  • kierowca bombowca – 21.02.2014

    Z czwartego zdjęcia wynika, że ta całkowita niskopodłogowość to chwyt reklamowy polegający na tym, że nie ma wewnętrznego stopnia do części położonej wyżej niż zakładana odległość podłogi od główki szyny.

  • jatal. – 21.02.2014

    Niskopodłogowość zawsze liczy się wzdłuż przejścia w osi pojazdu, jeśli ktoś chce (np. jak Warszawa) dostępu do wszystkich foteli z poziomu podłogi musi tego wymagać (albo przynajmniej premiować) w SIWZ.

  • kierowca bombowca – 21.02.2014

    Wcale nie miałem na myśli umieszczenia foteli. Wystarczy spojrzeć na znaczne podniesienie linii podłogi.

  • jatal. – 23.02.2014

    Jeśli chodzi o wzniosy, to... co innego znaczy niskopodłogowość (do 480mm bez stopni) a co innego płaskość. Jeśli zamawiający żąda osi między kołami i dużych kół to wszyscy mają pełną świadomość że żądając niskiej podłogi żąda też wzniosów (bo przecież nie ma fizycznej możliwości żeby oś biegła nad podłogą).

  • ppch – 03.03.2014

    W końcu nowoczesna stylistyka. Szkoda, że do Gdańska poszły takie niewydarzone, jakby wczorajsze...

  • zygmunt – 04.03.2014

    Do gdańska to chyba swingi poszły. Takie jak wszędzie.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....