TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

PESA jeszcze w grze, MPK chce dodatkowych wyjaśnień
InfoTram.pl - Opublikowano: 09.11.2017 17:57:01 32 komentarze
PESA jeszcze w grze, MPK chce dodatkowych wyjaśnień

Mamy decyzje MPK Kraków w sprawie dokumentów złożonych dziś przez PESĘ. Potrzebne będą dodatkowe wyjaśnienia od bydgoskiej firmy.

Dokumenty, które złożyła PESA budzą bowiem wątpliwości. Nie wszystkie kwestie są zrozumiałe. Wyjaśnienia bydgoski producent musi przedłożyć do jutra, do godziny 11. To od nich będzie zależało czy umowa zostanie podpisana. Nadal natomiast nie wiemy, czy przy pozytywnej ich wersyfikacji, kontrakt zostanie zawarty jutro.

Dokumenty, które PESA przesłała dziś do MPK miały potwierdzić, że firma spełnia warunki udziału w postępowaniu. Przypomnijmy, że w tym tygodniu producent podpisał umowę kredytową z konsorcjum banków.



Sprawdź też:
PESA
MPK Kraków
przetarg
  • max – 09.11.2017

    Jak jutro podpiszą to będzie tysiąc podejrzeń o łapówke i po co to było MPK Kraków

  • green – 09.11.2017

    Już się MPK błaźni nie odrzucając , a domysły o łapówke będą pewne

  • Obserwator 2 – 09.11.2017

    Jeden sugeruje , a drugi powtarza jak malpa .... Sygnalisci do boju.

  • adrian – 09.11.2017

    Bo MPK coś kombinuje , zamiast jak jest możliwość wykluczyć

  • Adam – 09.11.2017

    Nie kombinuje tylko sprawdza dokumenty, bo się okazało że PESA złożyła nie takie jak były wymagane.

  • kret – 10.11.2017

    @Adam- spóźnione nie takie i MPK jeszcze się zastanawia znając tą firme !

  • GbY – 10.11.2017

    Ani przez chwile podpisanie umowy z krakowiaczkami nie bylo zagrozone. To wymysły dziennikarsko szwajcarskiego spisku przeciwko polskiej mysli technicznej

  • xyz – 10.11.2017

    Co jak co, ale jednak MPK powinno darować sobie PESA. To co odwalają od czasów nowego prezesa, pokazuje że on nie umie zarządzać firmą i ciągnie ją na dno.

  • żenua – 10.11.2017

    A CBA czeka cierpliwie aż ten cyrk się skończy. I wtedy ludzie Mario wejdą i prześwietlą o co "kaman" z tym lizaniem tyłka Pesie przez MPK. Bo normalnie to jak nie chcą to krótka piłka - won ! Na ich miejsce jest kilku chętnych, którzy nie będą stroić fochów. A to co się dzieje to jest nienormalne.

  • Adam – 10.11.2017

    MPK chodzi o to by skutecznie wykluczyć Pesę z tego i wszystkich przyszłych przetargów.

  • bun – 10.11.2017

    @ Adam. Nie ma możliwości wykluczenia Pesy z nowych przetargów. Termin związania Pesy z ofertą upłynął z winy zamawiającego, a obecnie to tylko dobrowolne negocjacje się toczą.

  • Adam – 10.11.2017

    Termin minął z winy Pesy, bo to ona nie dostarczyła wymaganych dokumentów w terminie.

  • Adam – 10.11.2017

    Skoro nie ma wymaganego przez PZP zabezpieczenia na realizację tej umowy, to nie ma też na większość innych jak tramwaje dla Gdańska i Warszawy czy dla Metra Warszawskiego..

  • zibi – 10.11.2017

    MPK Kraków żąda zabezpieczenia w banku na kontrakt 100 milionów złotych,Gdańsk zapewne też bez zabezpieczenia kontraktu nic nie podpisze ponieważ za kwartał może dwa będzie to już będzie inna firma z innym właścicielem lub właścicielami.

  • KD – 10.11.2017

    @zibi chłopie nie mieszaj w to Gdańska, bo Gdańsk już by dawno by chciał podpisać, ale nie dostał jeszcze kasy z Unii i dopóki nie będzie miał jej zagwarantowanej to nie będzie nic podpisywał, to logiczne i wiele razy przez GAiT mówione.

  • chillout – 10.11.2017

    Ale wy ludziska uwielbiacie spekulacje. Trochę cierpliwości, niedługo wszystko się wyjaśni, nie ma co kombinować. Weekend idzie, trzeba wyluzować ;)

  • pes – 10.11.2017

    A jak wygląda wykorzystanie PES w Gdański, Warszawie.....Łodzi........Bo Krakowie to święto jak 29 wyjedzie na miasto......a jak w W-wie gdzie jest ich najwięcej.,....???

  • . – 10.11.2017

    W Warszawie jedna wyjeżdża na pewno. Czasem nawet więcej

  • pes – 10.11.2017






    Firma PESA Bydgoszcz SA nie stawiła się na podpisanie umowy na dostawę 50 tramwajów o wartości blisko 430 mln zł w wyznaczonym terminie 10 listopada 2017 roku oraz nie wniosła wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania tej umowy. Fakt niewniesienia wymaganej przez MPK SA w Krakowie gwarancji finansowej w wysokości 29,9 mln zł jest zaskoczeniem, ponieważ PESA Bydgoszcz SA potwierdziła pisemnie 9 listopada, że zawarła umowę kredytową i może wykorzystać przyznane środki w wysokości do 100 mln zł na realizację tego zamówienia.

    To kolejne już działanie bydgoskiego producenta, który nie realizuje warunków krakowskiego przetargu i podejmuje czynności opóźniające termin zawarcia umowy na dostawę tramwajów do Krakowa.

    Jeszcze w sierpniu 2017 roku PESA Bydgoszcz SA natychmiast po wyborze jej oferty jako najkorzystniejszej, odwołała się od tej decyzji do Krajowej Izby Odwoławczej, a następnie sama to odwołanie wycofała. To odsunęło przygotowania do podpisania umowy o blisko miesiąc.

    Z kolei 15 września 2017 roku upłynęła ważność wynoszącego ponad 9 mln zł wadium złożonego w postępowaniu przez producenta z Bydgoszczy. Stało się tak pomimo tego, że przedstawiciele firmy PESA Bydgoszcz SA zapewniali zarząd krakowskiego przewoźnika, że ważność wadium zostanie przedłużona. To zmusiło MPK SA do uzyskania opinii Urzędu Zamówień Publicznych potwierdzającej, że w tej sytuacji zamawiający może zawrzeć umowę. MPK SA opinię otrzymało po kilku tygodniach od wystąpienia.

    Ponadto wykonawca nie przedłużył nawet terminu związania ofertą, który upłynął 20 października 2017 roku, pomimo wcześniejszego potwierdzenia chęci zawarcia umowy.

    Te działania firmy PESA Bydgoszcz SA spowodowały, że MPK SA nie miało żadnego zabezpieczenia kontraktu wartego kilkaset milionów złotych, na wypadek gdyby dostawca unikał lub odmówił podpisania umowy.

    Warto podkreślić, że wezwanie firmy PESA Bydgoszcz SA do podpisania umowy w dniu 10 listopada 2017 roku nie było przypadkowe. Wynikało z zakończenia 13 października 2017 roku kontroli uprzedniej całej procedury przetargowej prowadzonej przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych oraz z faktu, że dokładnie 16 listopada 2017 roku upływa ważność oferty konsorcjum Stadler Polska Sp. z o.o. i Solaris Bus&Coach SA (druga w kolejności oferta w przetargu na dostawę tramwajów do Krakowa).
    MPK SA w trosce o realizację tego kontraktu, który jest ważny dla Krakowa, bo dotyczy zwiększenia liczby niskopodłogowych tramwajów, zgodnie z przepisami ustawy Prawo Zamówień Publicznych, zdecydowało o wyborze drugiej w kolejności oferty na dostawę tramwajów do Krakowa - konsorcjum Stadler Polska Sp. z o.o. i Solaris Bus&Coach SA.

    http://www.mpk.krakow.pl/pl/aktualnosci/news,5542,umowa-na-dostawe-50-tramwajow-do-krakowa-nie-zostala-podpisana.html

  • pes – 10.11.2017

    Chyba w końcu koniec tego Kujawsko-Krakowskiego tańca opętańca........

  • krakus – 10.11.2017

    Ide się opić z radości

  • AXC – 10.11.2017

    Koniec? To dopiero początek. Prawnicy zarobią. Dotychczas MPK SA dostawało łomot przed KIO i sądem. Z samowolką z Solarisem będzie to samo, najwyżej krakowscy podatnicy zapłacą spore kary Pesie za brak umowy, ale koledzy z Solarisa zarobią, nie? To jest najważniejsze.

  • Obserwator 2 – 10.11.2017

    AXC - pomysl zanim cos napiszesz, KIO to instytucja rzadowa, a kto ma władze ? A poseł Krol to jaka partia ? TKM działa pomomo ze prawo jest po stronie zamawiającego. Skoro go nie znasz to lepiej nie pisz głupot o samowolce. Zamawiajacy jest konsekwentny w zakresie interpretacji prawa i w trosce o wlasna d.... otacza się kwitami. A kolesiostwo działa na gorze, a Ty go popierasz

  • Locutus – 10.11.2017

    Sytuacja jest jasna z prawnego punktu widzenia, zgodnie z PZP, w sytuacji wycofania wadium zamawiający może, ale nie musi podpisać umowę z oferentem, który wadium wycofał... Prezes UZP skądinąd potwierdził w piśmie do MPK, że ma ono wolną rękę. MPK i tak było bardzo uprzejme dając jeszcze szansę Pesie. Szansę, z której ta ostatnia nie skorzystała.

  • Locutus – 10.11.2017

    Art. 94 PZP:

    Jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego lub nie wnosi wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert bez przeprowadzania ich ponownego badania i oceny, chyba że zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania, o których mowa w art. 93 ust. 1.

  • jatal – 10.11.2017

    @ Locutus
    Sytuacja była tak samo "jasna" gdy MPK szło do KIO i SO i co z tego wyszło?
    W prawie ważne są szczegóły, a Ty nie zwracasz na nie uwagi. Na przykład nie było jak piszesz wycofania wadium ale wygaśnięcie a to już zupełnie co innego.

    Podobnie z art 94. Teraz dowiedz się kiedy można go zastosować, czyli co oznacza "uchylanie się od zawarcia umowy" oraz do czego służy zabezpieczenie należytego wykonania umowy, czyli czy jest obowiązek jego wniesienia gdy nie wiadomo kiedy będzie podpisana umowa.

  • santor – 10.11.2017

    PESA - firma niewiarygodna, niesolidna a równocześnie próbująca zmonopolizować rynek tramwajowy w Polsce . Precz .

  • Locutus – 10.11.2017

    @ Jatal - data podpisania umowy była wyznaczoma na dzisiaj, termin wniesienia zabezpieczenia MPK przesuwało, by pójść na rękę Pesie, więc nie ma o czym gadać...

  • jatal – 10.11.2017

    @ Locutus
    No cóż, są dzieci bojące się zajrzeć do szafy i są ciekawe co w niej może być.
    Pomyśl co te które do szafy zajrzały myślą o tych które ze strachu wolą udawać że szafy w ogólne nie ma. :D

  • Locutus – 10.11.2017

    @ Jatal - czyli uważasz, że prezes UZP wprowadził MPK w błąd, potwierdzając, że zgodnie z obowiązującymi przepisami przewoźnik ma wolną rękę w tej kwestii?

  • jatal – 10.11.2017

    @ Locutus
    Po pierwsze - nie wiem jakie pytanie zadało MPK i co odpowiedział UZP. W przeciwieństwie do Ciebie lubię wiedzieć co jest w szafie, ale nie zawsze mam do niej dostęp. Skoro znasz pisma to przedstaw je tu, bo nie ma nic gorszego jak dyskutowanie o czymś czego się nie zna. Jedna prośba - ponieważ dałeś przykład że nie przykładasz wagi do ważności pojęć mających ogromne znaczenie prawne (patrz wcześniej "wycofanie" i "wygaśnięcie") - to najlepiej przedstaw pisma "słowo w słowo" albo wyraźnie zaznacz co dodałeś lub zinterpretowałeś mogąc zmienić ich treść.

    Po drugie - prezes UZP nie ma mocy do ustalania wykładni prawa.
    Po trzecie - MPK już kilka razy wprowadzało w błąd opinię mówiąc jak "mocne" ma dowody w KIO i SO. Nie widzę powodu żeby tym razem bezgranicznie wierzyć co im powiedział prezes UZP.
    Po czwarte - nie ma sensu ciągnięcie dyskusji o wnętrzu szafy skoro do niej nie nawet zajrzałeś?

  • Locutus – 13.11.2017

    Chciałem Ci coś odpisać, ale potem zdałem sobie sprawę, że w Polsce ostatnio modne jest robienie z logiki młodszego aspiranta Kulsona, więc chyba już żaden rozwój sytuacji nie będzie w stanie mnie zdziwić....

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma ?JMK analizy rynku transportowego? oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2017 InfoBus ma 15 lat.Portal TransInfo.pl działa od 2001 roku. Początkowo - pod nazwą InfoBus.pl - zajmował się tylko tematyką autobusową. Wraz z rosną...