TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

PESA odpowiada MPK Kraków!
InfoTram.pl - Opublikowano: 10.11.2017 18:29:29 107 komentarzy
PESA odpowiada MPK Kraków!

Historia przetargu na dostawy tramwajów dla Krakowa ma swój ciąg dalszy. PESA odpowiada MPK. Na Facebooku. I jest zaskoczona!

Kilka lat temu cierpliwie czekaliśmy aż MPK będzie miało potwierdzenie finansowania, teraz walczyliśmy o kolejny kontrakt długo, dzisiaj MPK Kraków zdecydowało, że wybiera konkurencję – pisze PESA. Producent podaje też oficjalny komentarz do tej decyzji:

"Zarząd MPK Kraków wielokrotnie i bezzasadnie próbował wykluczyć PESA z tego przetargu, teraz wykorzystał kolejny pretekst by uniemożliwić nam podpisanie umowy. PESA jest rozczarowana decyzją MPK Kraków ponieważ od wielu tygodni w sposób otwarty informowaliśmy Zarząd przewoźnika o naszej sytuacji. W ostatnim czasie przedstawiliśmy dokument z banku potwierdzający przyznanie środków umożliwiających realizację produkcji oraz poinformowaliśmy, że trwa procedura pozyskania gwarancji zabezpieczających realizację kontraktu, a podpisanie umowy będzie możliwe po 20 grudnia. Niezmiennie podtrzymywaliśmy wolę realizacji kontraktu .

Decyzja ta jest dla nas zaskakująca także dlatego, że w poprzednim przetargu to MPK Kraków nie miało potwierdzenia finansowania zakupu taboru ze środków UE, a PESA jako jedyna firma cierpliwie czekała aż MPK będzie gotowe do podpisania umowy."



Sprawdź też:
MPK Kraków
PESA
przetarg
  • max – 10.11.2017

    Teraz medialny płacz jacy oni dobrzy i biedni

  • adrian – 10.11.2017

    Pesa dostaliście kredyt to brać się za pociągi , coście tak ubzdurali sobie ten Kraków gdzie was od początku nie chcą. Nie ma innych miast co Warszawe już odpuściliście?

  • YbG – 10.11.2017

    Tak krakowiaczki. Lyso wam teraz? Niech cala Polska sie dowie jakimi jesteście patriotami. Krakow zawsze byl odszczepiony od Polski i polskości

  • grek – 10.11.2017

    Pesa pilnujcie sobie teraz Gdańsk bo różnie może być , spróbujcie w Olsztynie.
    Zaczną się nowe przetargi odzyskajcie wiarygodność i jakość.
    Nowy zarząd niech nie będzie tak pazerny jak były bo zarobiliście 3 mld i kary wam to zjadłx

  • sazonov – 10.11.2017

    @YbG za kogo ty się masz? czy dla ciebie chęć jeżdżenia czymś normalnym to od razu brak patriotyzmu? cos ci się srogo pomieszało jest jak jest i już nie płacz że pesy nie chcemy

  • YbG – 10.11.2017

    Jeszcze zacznijce prawo przestrzegac bo UJ chyba jako tako od biedy go wykladaja.............te solarisy wam sie rozleca za pare lat to bedziecie calowac klamki w pesie i prosic sie i wysokiej klasy tramwaje z Pesy ....ja jestem cierpliwy i poczekam i sie bede smial

  • farbka – 10.11.2017

    Bezczelność tych typów z PESA jest zadziwiająca !!

  • pawelec – 10.11.2017

    Pesa gdzie wasze 3mld zysku za 2015 ?

  • krak – 10.11.2017

    Czytając to babcie z KOD już płaczą

  • AXC – 10.11.2017

    Kaktus na ręce mi urośnie jak Solaris uzyska ten kontrakt. Pesa wówczas ma kary w kieszeni.

  • Krakowiak – 10.11.2017

    Ja, MPK oraz krakowscy pasażerowie tramwajów też mamy wam coś do powiedzenia: "bye bye" hahaha

  • jurekts – 10.11.2017

    Za co że nie przyjechali "bo szyny były złe"

  • Adam – 10.11.2017

    @AXC - za to że sama zrezygnowała z podpisania umowy?

  • Locutus – 10.11.2017

    Naprawdę mają tupet... Najlepszą odpowiedź na tego ntypu absurdalne zarzuty dał w swoim czasie prezes Świerczyński, przypominając, że to nie Pesa uratowała poprzednie zamówienie na tramwaje w Krakowie, lecz MPK Kraków je uratowało, wysyłając do Pesy swoich pracowników. Przy okazji także podał, że liczba 1700 usterek Krakowiaków znana z rozpraw przed KIO urosła do 2500...

  • Adam – 10.11.2017

    Warto dodać że Pesa ma do zapłacenia więcej kar niż posiada na koncie.

  • NCi – 10.11.2017

    To jest po prostu żenujące co to firma z Bydgoszczy wyprawia. Beznadziejni nieudacznicy rozpętali wojnę cenową z konkurencją. Polegli bo nie dość, że nałapali w różnych przetargach zamówień stosując swą głupawą bądź co bądź metodę na walkę, to jeszcze nie potrafili ani wykonać prawidłowo swych zleceń, ani w terminie. Problemem dla nich nie były zamówienia tylko z Krakowa. Problemy były i są praktycznie z każdym ich realizowanym zamówieniem. Zamiast skupić się i prawidłowo wykonać duży i bardzo przyzwoity pod względem marży kontrakt dla DB, łapali po drodze wszystko co popadnie. I w ten sposób sami popadli... w finansowe kłopoty.
    Udupili się na własne życzenie. Jakby tego było mało, tym razem postanowili prowadzić wojenkę z zamawiającym MPK Kraków. Zapytam wprost. Czy wystarczy im z tych 200 mln na kary jakie będą musieli zapłacić m. in. DB za opóźnioną dostawę Linków, PKP IC za Darty i ich sławne Gamy, Podkarpackiemu za nieterminowe wykonanie Elfów2. O ugodzie dla lubuskiego przewidującej dostarczenie dwóch Linków też należy pisać jak o karze. Czy naprawdę tą firmą zarządzają nienormalni ludzie?

  • łodzianin – 10.11.2017

    A mnie ciekawi czy Pesa ma pieniądze na realizacje umowy tramwaje dla Łodzi?

  • neptun – 10.11.2017

    @łodzianin -znowu pojadą wasi z MPK i będą montować

  • adrian – 10.11.2017

    @NCi - brawo pięknie ujołeś sedno

  • NCi – 10.11.2017

    Gdyby miały być tak genialne (Swingi) jak ten który mimo wyraźnej sygnalizacji o zahamowaniu sam ruszył, to chyba lepiej żeby produkowali go ludzie z łódzkiego MPK. Przynajmniej Pesa będzie wiedziała kogo obarczyć odpowiedzialnością :D

  • NGT – 10.11.2017

    Kraków się cieszy, że tego szmelcu nie będzie jeździć więcej niż do tej pory!!! Brawo MPK Kraków!!!

  • P wawa – 10.11.2017

    Ciekawe jak pójdzie SS załatwienie finansowania i gwarancji bankowych w kilka dni

  • Pedro – 10.11.2017

    P wawa SS ma wieksza stabilnosc finansowa. PESA zostala zjedzona przez wlasny monopol na rynku i chca zgarnac wszystkie przetargi odbilosie to na jakosci i terminach dostaw. To klient dyktuje warunki a nie PESA, PESA zapomniala waznej zasadzie klient nasz pan.

  • Pedro – 10.11.2017

    Solaris sukcesywnie i z ostroznoscia podchodzil do przetargow. Niechaj mi ktos przypomnij gdzie wygral a podpisano umowe z PESA? czyli kolo zatacza sie

  • Miki – 10.11.2017

    Oszczać Kraków. Wiecznie MPK coś się nie podoba i kręcą jak mogą.

  • Adam – 10.11.2017

    @łodzianie - nie ma ani dla Łodzi, ani dla Gdańska, ani na Linki dla DB.

  • Miki – 10.11.2017

    I 1700 pracowników z MPK dało dupy bo składając Krakowiaki zrobili 2500 usterek...

  • Miki – 10.11.2017

    Łodzianin wasze Swingi już się robią.

  • Qba – 10.11.2017

    Przypomnijmy:
    - Krakowiaki zostały dostarczone po terminie, mają 2500 awarii a Pesa nie zapłaciła kar umownych
    - oferta Pesy wygasła 20 października i nie została przedłużona
    - Pesa nie wpłaciła gwarancji finansowej w wymaganym przez PZP terminie
    - Pesa nie podpisała umowy, mimo że MPK chciało to zrobić
    - Pesa nie ma płynności finansowej i nie jest w stanie zrealizować umowy

  • Tmb – 10.11.2017

    cyrk. Pesa czas na prace nad firmą wyrobami. Przetark ten was by pogrązył. Szkoda funduszy na marnotrastwo.

  • NCi – 10.11.2017

    Uderz w stół a @Miki ci odpowie kto jest winien usterek w krakowiakach.
    Pewnie pracownicy łódzkiego MPK składali też Gamy i Darty, budowali pierwsze z usterkami Linki dla DB. Ech, głupota nie boli.

  • Obserwator 2 – 10.11.2017

    YbG zanim Solarisy się rozlecą to PESY nie będzie, bo wlasciciele wyprowadza kase a Ty to się będziesz smial z własnej glupoty

  • fan pis – 10.11.2017

    Mam nadzieję że będzie w solarisie 100% procent niskiej podłogi.
    I skośne siedzenia po lewej stronie.

  • krystian126p – 10.11.2017

    Trochę dziecinada odpisywanie na fb. Myślałem, że to poważna firma. Swoją drogą ciekawe skąd PESA ma te kłopoty??? W tamtym roku pełno zamówień mieli na tramwaje. Nie mogli się wyrobić, a w tym roku firma ma problemy finansowe pomimo zamówień. O co tu chodzi? Ktoś chyba źle zarządza tym zakładem.

  • Obiektywny z Wrocławia – 10.11.2017

    Pesa może i powinna odwołać się do sądu i poinformować o tym fakcie UZP. Podpisanie umowy MPK Kraków z konsorcjum Stadler i spółka nie jest takie oczywiste.

  • Tomasz Szuba – 10.11.2017

    Obecny prezes MPK Kraków też już ma załatwioną robotę w Solarisie jak przedstawiciel poprzedniego zarządu tego przewoźnika?

  • wolf – 10.11.2017

    Stare porzekadło mówi
    "Nie pchaj się tam gdzie cie nie chcą"

  • Obiektywny z Wrocławia – 10.11.2017

    @wolf uważam to przysłowie za mądrość, lecz MPK Kraków dysponuje publicznymi środkami na zakup tramwajów i wszystkie czynności powinny być transparentne ze strony spółki komunalnej.

  • jep – 10.11.2017

    Największy błąd w historii Pesy, to to że się podjęli zlecenia na krakowaki I. Trzeba było ich olać po tej całej epopei na podpisanie umowy.

  • Trainguru – 10.11.2017

    Pesa ma na ten moment bardzo slabo wycenione ezty na slask i Podkarpacie, iba kontrakty juz w karach umownych. Duza ilosc wagonow na ktorych sie marnie zarabia. Pewna ilosx tramwajow z przyzwoitym zyskiem jak bydgiszcz łódź ale to sa niewielkie ilosci. Tramwaje na ukraine w marnej cenie Do tego koszmarny kontrakt z DB prawdopodobnie pod kreska i z karami. Oraz dodatkowo wiszace kary za zalegle kontrakty w tym darty jakies 80 mln...to tak jak by ktos pytal dlaczego slabo przeda. Maja taki bagaz na plecach ze mie moga unieść. Potrzebowaliby duzych kontraktow z dobrym zyskiem ktory bylby aktualnie w toku i zapewnial im płynność ale niestety nie maja

  • Trainguru – 10.11.2017

    Sytuacja bez wyjscia dlatego muszą sie sprzedac inaczej zgon. Oczywisice zarzad ktory do tego doprowadzil nie wykazal sie mysleniem oerspektywicznym lub bagatelizowal ryzyko. Byc moze za bardzo wierzyli w mozliwosci firmy i ludzi ale sie nie udalo. Biznes nie jesy jednak oparty na wierze tylko na faktach a te sie bierze pod uwage. Wiara j nadzieja ze bedzie ok to za malo

  • Seba – 10.11.2017

    Odpisywanie na jakimś fejbuku świadczy o infantylności producenta.
    Do jakiego niskiego poziomu się można tak zniżyć?

  • Infopolska – 10.11.2017

    Krakow teraz będzie mial problem a zobaczycie sami dlaczego... beda jaja z tym przetargiem jakich malo...

  • Psikuta s – 10.11.2017

    Nci mówił ci ktoś że jesteś debilem. Jak nie to ja ci to mówie.

  • Adam – 10.11.2017

    @Obiektywny z Wrocławia - znaczy Pesa ma zrobić donos na siebie, że nie podpisała umowy?

  • Kaszebe – 11.11.2017

    Man nieodparte wrażenie że osoba,osoby w sepsie piszące opublikowany tekst mają resztę za totalnych matołów. Otóż w każdym z tego typu kontraktów jest zastrzeżenie,cytuję z pamięci ale głównie chodzi o kontekst że"Zamawiający podpisuje umowę z wykonawcą dopiero wtedy kiedy MA na swoim koncie fundusze z dotacji". Dla mniej zorientowanych typu Psikuta s,YbG czyli osób nie mających raczej zielonego pojęcia co w trawie piszczy polecam dokładne przeczytanie Qba,Pedro a szczególnie Trianguru i NCi . Nic dodać,nic ująć.
    Moje wpisy rodziły burzę a teraz co?! Król jest nagi.

  • Glober – 11.11.2017

    Bedziecie mieli Metelice z Bialorusi zapomnijcie o Tramino XL. Krakowiak jest zdecydowanie lepszy!

  • mechanik – 11.11.2017

    Zastępowanie jakości produkcji i rzetelnego podejścia do klienta nawiedzonymi naiwnymi piszącymi komentarze jest drogą donikąd, co też pokazują ostatnie wydarzenia. Pora, aby właściwe osoby MOCNO wzięły sobie te słowa do serca.

  • waldi – 11.11.2017

    słuchajcie nie chwalcie swojego produktu który jest lepszy bo i tak wiekszosc komponetów jest z chin i jak byscie sie nie starali to i tak te chinskie czesci wysiada a role gra cena gotowego wyrobu i nie najezdzajdzie jeden na drugiego tylko zrubcie wyrób dobrze i tanio to bedziecie mieli zamówienia nawet od arabów a tak w SOFI tez pesa nie wygrała tylko skoda czyli cos z ta pesą jest nie tak

  • Glober – 11.11.2017

    W Metelice tam jest chinszczyzna prosto dostarczona przez Rosje! A Krakowiaki bazuja na Polkich i zachodnich czesciach. Co do niezawodnosci Pes to mozna spojzec na Jazz high tec bezosiowy ktory sprawuje sie swietnie!

  • P wawa – 11.11.2017

    Czy te 2500 rzekomych usterek nie zostało zakwestionowane przez sąd? Zdaje się, że to było podstawą pierwotnego odrzucenia oferty które sąd unieważnił. Jak to jest z tymi usterkami naprawdę?

  • Ag – 11.11.2017

    Taka liczba usterek to brednie.
    Krakowiaki cały czas woza zadowolonych pasażerów.
    To najlepsze tramwaje w Polsce.

  • waldi – 11.11.2017

    słuchaj no Ag@ najlepszy tramwaj to jest taki którego nie ma i sie nie psuje tak ze gosciu wyluzuj co sonde z paszerami zrobiłes ???

  • peyer – 11.11.2017

    Ag. komfort jazdy bombardierem NGT6 z 2000 roku jest wyzszy niz krakowiakiem, 10 lat mlodsy NGT8 to najlepszy tramwaj w Krakowie. Pesa skrzypi, uklad siedzen to nieporozumienie, uroda zadna. o 2500 usterek nie wspomne. solarisa nie znam, dam szanse. a jak sie czyta takich Ygb to uwalenie pesy tylko cieszy

  • advisor – 11.11.2017

    Panowie, mam prośbę.
    Nie odpowiadajcie na teksty i komentarze szczujni z Bydgoszczy.
    Te śmiecie wiedzą, że kurtyna opadła i przegrali, to teraz będą szczuć, bo tylko tyle im zostało.
    Niech jatale, YbGi, Agi, Eurotramy i cała reszta udławi się własną żółcią. Nie dawajcie im satysfakcji wchodząc w dyskusję, która przypomina grę w szachy z gołębiem.
    Temat idealnie podsumował w swoim komentarzu NCi, do którego odsyłam, bo mądrego to aż miło posłuchać.
    Spokojnego świętowania życzę!

  • filipesso77 – 11.11.2017

    @NCi niestety ma rację i mimo faktu, że pochodzę z Bdg i generalnie kibicuje lokalnym firmom trudno się przeciwstawić logice jego wpisu,
    ciekaw jestem skąd ten upór związany z krakowskim przetargiem, praca jest więc wole żeby została pożądnie i w miarę terminowo wykonana w ramach innych przetargów,
    do błędów trzeba się też umieć przyznać i wyciagnąć z nich wnioski, niemniej postępowanie MPK też nie jest fair od samego początku

  • zibi – 11.11.2017

    @peyer- to wcale nie chodzi o uwalenie Pesa tylko pokazanie iż nie tędy droga to nie jest uczciwy biznes bez szacunku do konkurencji która jest i będzie i można przyrównać do czterech krajowych telekomów którzy walczą o klienta wzajemnie się szanują nawet współpracują. Na rynku tramwajowym życzył bym sobie by powstał czwarty producent tramwajowy jest jeszcze miejsce i będzie jeszcze ciekawiej.Wracając do Pesa sytuacja jest prosta muszą zacząć szanować klienta oraz konkurencje oraz postawić na biznesmena który ukróci bałagan o takiego drugiego urodzonego w Bydgoszczy Jana Kulczyka który bez wahania w okresie kryzysu nie zawaha się sprzedawać swoje srebra rodowe.Obecna walka o Kraków jest bezsensowna należny się skupić na innych zleceniach np.takie jak Gdańsk bo jak tam się odwrócą to będzie tragedia.

  • aw – 11.11.2017

    Kraków był ważny dla Pesy, bo dawał szansę na wyprodukowanie dobrego polskiego tramwaju dostosowanego do wymogów polskich przewoźników w dużych miastach.
    Może teraz S zrobi to lepiej, oby!

  • Adam – 11.11.2017

    Spokojna głowa bo Tramino mają sprawność 99%.

    Krakowiak 80%.

  • haha – 11.11.2017

    kto to słyszał że mają lepszą sprawność? hahaha, jeszcze przetarg będzie PESY.

  • Adam – 11.11.2017

    Nierealne, Pesa nie na środków finansowych na realizację dostawy.

  • adrian – 11.11.2017

    @ha ha - niech Pesa szuka pieniędzy by zrobić dla Łodzi i Częstochowy

  • Tomasz Szuba – 11.11.2017

    @advisor - kto Panu dał prawo do nazywania ludzi z Bydgoszczy "śmieciami"?
    Osobiście nie przepadam za osobami pokroju Ybg i nie utożsamiałbym tej osoby w żadnym wypadku z firmą pesa a raczej z internetowym trollem co do których pewne osoby nie mają cierpliwości i z łatwością dają się nabrać. Nie daje to jednak Panu prawa do uogolniania obrazu osób z tego miasta oraz wprowadzania na temat pracowników tej firmy wyłącznie obraźliwych określeń.

  • bajgiel – 11.11.2017

    NIE ŻYCZĘ SOBIE JAKO PODATNIK KRAKOWSKI zeby ten szmelc jezdzil po torach krakowskich. Te całe krakowiaki mogą sobie za darmo wziąć spowrotem. Latał po internecie dokument, który wskazywał awaryjność tego badziewia. To był screen z dokumentu który poszedł chyba jako uzasadnienie do KIO. Nie wypada w 2017 roku taki badziew po prostu dostarczać ludziom.
    Apeluje zeby MPK KRAKÓW sprzedał te awaryjne klekoty na Ukraine!!!!!

  • mechanik – 11.11.2017

    @Adam To nie do końca tak jest. Współczynniki wylicza się na podstawie zgonów, a padającego po drodze krakowiaka traktuje się jako... sprawnego. Krakowiak jest tak kretyńsko zaprojektowany, ze jego restart wynosi... 10minut (Bombardier - kilkadziesiąt sek.). I jak padnie, to np. na mur beton blokuje CAŁĄ I obwodnicę! Jakość wozów jest taka, że jak motorniczy widzi zgłoszenia jakiegoś błędu systemowego, to czuje się nieswojo. Niestety, to nie żart. W dodatku są tak uciążliwe w obsłudze, że MPK zrobiło co mogło aby kolejne drogie w eksploatacji szroty nie zawitały. I za to Chwała Najwyższemu.

  • mechanik – 11.11.2017

    -jak motorniczy widzi zgłoszenia - miało być.

  • mechanik – 11.11.2017

    nie widzi zgłoszenia

  • NCi – 11.11.2017

    @fillipesso 77
    Przychylam się do Twojego stwierdzenia, że i MPK nie do końca jest fair ( tak wnoszę z tego co do tej pory przeczytałem ) ale też uważam, że to Pesa nie powinna w zaistniałej dla siebie rzeczywistości tak zaciekle o ten kontrakt walczyć.
    Życzę dobrze Pesie ( jak i każdej firmie działającej w Naszym kraju ) żeby udało się jej z kłopotów wyjść, aczkolwiek wiem, że z sytuacji w jaką wprowadził ją poprzedni jej prezes nie będzie łatwo. Do poprawienia jest sporo rzeczy. Sądzę, że nie tylko z takich kłopotów można się wybronić i wyjść. Wszystko jednak zależy od tego co zrobi, a czego zaniecha nowy jej prezes. Polski rynek taboru może nie jest duży, a konkurencja spora, ale już europejski znacznie przekracza potencjał Naszych fabryk. I tu przede wszystkim należy szukać swych szans. Trzeba jednak postarać się o zaistnienie na nim nie tylko niską ceną własnych produktów, ale przede wszystkim ich jakością, ciekawymi i unikalnymi rozwiązaniami, niebanalnym designem ( tu akurat Pesa moim zdaniem ma się czym pochwalić. Mam na myśli Linka czy Gamę. Oba te pojazdy są w mojej opinii ładne. Ciekawe czy funkcjonalne? ). Z rzetelnością i realnością trzeba też podchodzić do wywiązywania się z podpisywanych umów. To z całą pewnością zaprocentuje. Tym powinny się kierować wszystkie szanujące się i posiadające ambitne plany polskie firmy. Tego im wszystkim w każdym bądź razie życzę.

  • NCi – 11.11.2017

    @fillipesso 77
    Przychylam się do Twojego stwierdzenia, że i MPK nie do końca jest fair ( tak wnoszę z tego co do tej pory przeczytałem ) ale też uważam, że to Pesa nie powinna w zaistniałej dla siebie rzeczywistości tak zaciekle o ten kontrakt walczyć.
    Życzę dobrze Pesie ( jak i każdej firmie działającej w Naszym kraju ) żeby udało się jej z kłopotów wyjść, aczkolwiek wiem, że z sytuacji w jaką wprowadził ją poprzedni jej prezes nie będzie łatwo. Do poprawienia jest sporo rzeczy. Sądzę, że nie tylko z takich kłopotów można się wybronić i wyjść. Wszystko jednak zależy od tego co zrobi, a czego zaniecha nowy jej prezes. Polski rynek taboru może nie jest duży, a konkurencja spora, ale już europejski znacznie przekracza potencjał Naszych fabryk. I tu przede wszystkim należy szukać swych szans. Trzeba jednak postarać się o zaistnienie na nim nie tylko niską ceną własnych produktów, ale przede wszystkim ich jakością, ciekawymi i unikalnymi rozwiązaniami, niebanalnym designem ( tu akurat Pesa moim zdaniem ma się czym pochwalić. Mam na myśli Linka czy Gamę. Oba te pojazdy są w mojej opinii ładne. Ciekawe czy funkcjonalne? ). Z rzetelnością i realnością trzeba też podchodzić do wywiązywania się z podpisywanych umów. To z całą pewnością zaprocentuje. Tym powinny się kierować wszystkie szanujące się i posiadające ambitne plany polskie firmy. Tego im wszystkim w każdym bądź razie życzę.

  • tramway – 11.11.2017

    Dobrze żeby ten związek Pesa-MPK się rozszedł bo tak się "kochają" że pierwsza nie zrobi im tramwaju dobrego MPK biędzie się trzepiało lakieru na śróbce.Wzajemna wrogość tych firm nie jest dobra dla pasażerów w Krakowie.Dlatego niech się rozejdą na długo

  • odchudzony – 11.11.2017

    [komentarz usunięty, powód: regulamin]

  • Krakowiak – 11.11.2017

    Brawo PESA

  • smok wawelski – 11.11.2017

    Teraz sprawa do sądu ale i nie bedzie żadnych tramwajów.

  • YbG – 11.11.2017

    Zobaczymy kto sie bedzie smial ostatni......

  • Andrzej – 11.11.2017

    A ja przy Święcie zadałem sobie trud wyjaśnienia, jak to się stało, żę przy tylu wadach i przekroczeniu terminu oraz karach umownych, nie udało się wykluczyć PESy w przedbiegach. Zacznę jednak od innej strony. nie działamy w trybie zamówień publicznych, np. budujemy dom. wzięliśmy firmę, zbudowali, ale nie w terminie i na dodatek co chwilę coś się wali. Córka się teraz buduje. Czy dobry gospodarz wyśle w ogóle ofertę do tamtej firmy? No, oczywiście, żę nie. A w trybie zamówień publicznych, musi ją przyjąć i rozważyć. No, to MPK, jako dobry gospodarz, kombinuje. A teraz ad rem. PESA nienależycie wykonała umowę. Przy wykonaniu umowy wedle Kodeksu cywilnego jest domniemanie winy wykonawcy, czyli PESA musi udowodnić, żę umowę wykonała dobrze. Oczywiście, żę jej się to nie uda. Na podstawie PZP można wykluczyć oferenta, który w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, co podważa jego uczciwość, w szczególności gdy wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych środków dowodowych. - art. 24 ust. 5 pkt 2 PZP. Jak na pierwszy rzut oka widać, kryteria są różne, stopień naruszenia przy wykluczeniu znacznie cięższy, a co najważniejsze - ciężar wykazania winy spoczywa na MPK, a nie na PESie. I tu wygrali. Jeśli ktoś chce się zapoznać bliżej - wyrok Sądu Okręgowego w Krakowie z 23.06.2017 r. XII Ga 219/17. Też mi się to nie podoba, bo powoduje, żę ktoś będzie nagminnie niewywiązywał się z umów, jedynie z powodu normalnych przeszkód gospodarczych, a nie będzie go można wykluczyć, bo przecież jest biedny, lecz uczciwy.

  • Adam – 11.11.2017

    Kontrakt dla DB opóźniony półtora roku i nie wybranią się przed karami.

  • advisor – 11.11.2017

    @Tomasz Szuba
    Przepraszam, nie powinienem uogólniać.
    Na swoją obronę powiem jedynie, że ciężko już wytrzymać ten nawał kłamstw i szczucia ze strony PESY. Bolszewizm pełną gębą.

  • mechanik – 12.11.2017

    @advisor
    Ale spokojnie, dzień jest zbyt piękny :) Jeżeli Ciebie to zadowoli, to Twoi ulubieńcy: jatal, euro itd. dostają obłędu; jatal pisze już takie brednie, że na podstawie jego wykładni prawnej chińczycy powinni pierwsi wylądować na Księżycu. Mod który totalnie położył krakowski wątek (i nie tylko) stwierdza, że " Znajdujący się w słabszej formie skład orzekający KIO może jeszcze by to klepnął, ale sąd nie." Czyli teraz KIO jest już dziadowskie. Można się pośmiać, albo pokiwać głową z pogardą. Miłej lektury :)

  • Locutus – 12.11.2017

    @ fan pis - ani 100% LF ani skosnych siedzen.

    @ Glober - oferta opiewala na pojazdy Tramino Krakow.

  • filipesso77 – 12.11.2017

    @NCi szanuję głos rozsądku...obie strony mają swoje za przysłowiowymi uszami...to widać po podejściu MPK jak i po realizacji kontraktów z unijnej górki przez Pesę...w mojej ocenie największy błąd poprzedniego zarządu...oby im się udało z kontraktem dla DB i obyśmy nie mieli za rok w Bdg montowni...po czasie jednak szkoda, że tyle środków poszło na walkę Pesa/Newag...synergia jest lepsza...ale często przegrywa z chora ambicja;)

  • Trainguru – 12.11.2017

    Gdyby Newsg i Pesa sie polaczyly to znacznie wzrosly by ceny taboru wiec podatkin zaplacilby wiecej. Po za tym Zaobklicki i spolka to ludzie chorzy na wladze i zawsze mowili ze nikomu udzialow nie sprzedadza i dlatego nie wchodza na gielde. Teraz zmisza ich do tego sytuacja. Bo albo bankructwo albo sprzedaz. I tak beda kombinowali zeby na tym zyskac. Newagu nie stac na kupno Pesy tak czy inaczej z takim bagazem jaki ma. DB nawet jesli sprzedadza to bedzie to tylko dla prestizu a noe dla zarobku. Szanse ze Niemcy kupia pozostale 400 wozow sa niskie. Umowa rakowa wygasa w 2020. Warto nadmienic se wlasicicelem calej dokumentacji projektow jest oddzielna spolka Pesa engieering zarejsetrowana w Poznaniu.....a Pesa pozycza pieniadze m.in od spolki Pesa Finance zarejestrowanej....w poznaniu.....trzeba sie znac na biznesie

  • Tranguru – 12.11.2017

    Nawet jesli Pesa zbankrutuje lub wykoncza ja kary to pozostale spolki nalezace do obecnych wlasiciceli sciagna sobie kapital z upadajacego majątku. Takze sa dosc dobrze zabezpiecseni. Podobne rozwiazania sa w Newagu. Sam jestem ciekawy co bedzie w marcu. Kto wejdzie i czy ktos bedzie chetny do zakupu.

  • NCi – 12.11.2017

    @filipesso 77
    O tym czy w Bydgoszczy będzie normalna firma (nie montownia) i czy w ogóle coś będzie zdecydują jej właściciele. Z całą pewnością szykuje się jakieś przetasowanie w układzie władz spółki. Poszły kredyty, a teraz czas na zmiany w RN i Zarządzie. W zasadzie jest prawie pewne, że zmiany nastąpią też wśród jej udziałowców. To jak głębokie wszystkie te zmiany będą musiały zostać podjęte zdecyduje kilka najbliższych miesięcy i rozwój sytuacji, oraz to ile "trupów" ma Pesa ukrytych jeszcze w szafie. Doraźnie dostali 200 mln, żeby w ogóle móc kontynuować swą działalność. Potrzebują, jak twierdzą analitycy około 1,2 - 1,3 mld. To bardzo dużo. Napisałem wcześniej, że wiele zależy od obecnego prezesa, a powinienem napisać że od obecnych władz spółki i jej akcjonariuszy. Sam prezes niewiele może zmienić i naprawić jeśli nie będzie miał zgody od właścicieli. Tym ostatnim politycy wspierający firmę zorganizowali konsorcjum bankowe z 200 mln kredytem. Do czasu jego spłaty Zarząd, RN i akcjonariusze powinni podjąć jakieś działania. Jeśli tego nie uczynią będzie poważny problem.

  • Obserwator 2 – 12.11.2017

    @NCi A czy Ty nie wiesz kim sa akcjonariusze ,kim RN i kim byli zanim znaleźli się w tejze RN ?A kto jes wlascicielem?

  • NCi – 12.11.2017

    @Obserwator 2
    Pytasz bo nie wiesz, czy też bardzo pragniesz poinformować o tym świat?
    Skoro w takiej formie zapytałeś masz pewnie jakąś tajemną wiedzę. Wal śmiało, najwyżej moderator usunie.

  • Obserwator 2 – 12.11.2017

    @ NCi pytam bo piszesz bzdury, a wiedze trzeba samemu zdobywac zanim się bzdury powiela

  • NCi – 13.11.2017

    @Obserwator 2
    To do konkretów może się odnieść. Napisz zanim zarzucisz mi pisanie bzdur.
    To w którym miejscu są bzdury? Spółka ma swych akcjonariuszy, czy jak kto woli właścicieli, ma swój Zarząd i RN.

  • POLO – 13.11.2017

    W Gorzowie unieważniono przetarg na remont Kostrzyńskiej.Następny przetarg i planowane podpisanie umowy z nowym wykonawcą najwcześniej w Maju.Także Pesa może się spóźnić z dostawą składów do Gorzowa.No bo jak wyjadą na trasy skoro torowiska nie będą wyremontowane?

  • Aw – 13.11.2017

    Obojętne z kim Kraków podpisze umowę, to i tak nowy tramwaj dla Krakowa będzie klonem- kopią ,mniej lub bardziej udaną Bombardiera NGT8 - może być trochę dłuższy i będzie posiadał możliwość jazdy autonomicznej bez zasilania sieciowego.
    Wygląd zewnętrzny ma znaczenie drugorzędne, reszta , co wynika z SIWZ będzie odpowiadać konstrukcyjnie (powielać) rozwiązania znane z NGT8.
    W najbliższym czasie wiele się wyjaśni, natomiast jakość nowego dzieła pokaże dopiero eksploatacja liniowa.

  • Misiek Krk – 13.11.2017

    Bye, bye Peszajs i peszajsofani. Nigdy więcej bydgoskiego goowna w Królewskim Mieście Krakowie. Patriotyzm nie polega na kupowaniu badziewia tylko dlatego że to nasze polskie goowno. Oby S/S się wyrobił w terminie to opcja na pozostałe 15 tramów będzie jak znalazł bez nowego przetargu.

  • Obserwator 2 – 13.11.2017

    @NCi Akcjonariusze, Wlasciciele , Rada Nadzorcza , czesc Zarzadu to te same osoby. Co maja zatem sobie wzajemnie zdzialac ? Może wreszcie zrozumiesz w co graja ?

  • Edek – 13.11.2017

    Jak nci coś zrozumi to ja bede angielską krolową

  • Combino – 14.11.2017

    @advisor: po twojej ostatniej chamówie to już napiszę tylko jedno: czemu z jabadabą nie jesteście tacy odważni na SSC? Odwaga ograniczona do sygnaturek na PKK,ale już na SSC szybciutko stulamy uszy po sobie,tak? Bohaterowie spod szafy :D
    Jak to się mówi: kozak w necie (czyli tu lub na RK), advisor/mechanik w świecie (a dokładnie na SSC ;)

  • Locutus – 14.11.2017

    @ Combino - Nigdy w zyciu nie bylem na SSC, ale z tego, co slyszalem, wszystkie posty krytyczne wobec Pesy tam sa po prostu kasowane... :-) Mysle, ze to daje swietna odpowiedz na Twoje pytanie. :-) Tu zas kazdy moze sie wypowiedziec, a moderatorzy usuwaja jedynie chamskie wycieczki i bluzgi.

  • NCi – 15.11.2017

    @Obserwator2
    Zapytałem gdzie widzisz jakieś bzdury, które w dodatku jeszcze, jak twierdzisz, powielam?
    Odpisałeś że to "te same osoby".
    Zapytam jeszcze raz. W którym miejscu napisałem coś o ich pochodzeniu, o tym kim byli zanim się znaleźli tam gdzie teraz są?
    Racz odnosić się do zarzutów rzekomego pisania przeze mnie bzdur jakie postawiłeś, a nie nawijaj makaronu na uszy. Jeśli nie masz nic do rozsądnego do napisania w odpowiedzi po prostu nie pisz. Zrozumiem. Jeśli bardzo pragniesz prześledzić losy RN odsyłam do strony http://krs.infoveriti.pl/Pojazdy,Szynowe,Pesa,Bydgoszcz,Rada,nadzorcza,KRS,0000036552.html
    Jeśli zaś uważasz, że zasiadanie w RN czy Zarządzie i bycie jednocześnie akcjonariuszem takiej firmy na przykładzie PESA S.A. jest jakimś ewenementem to odsyłam do przyjrzenia się władzom i akcjonariatowi innych spółek.

  • Combino – 15.11.2017

    @Locutus:
    "Nigdy w zyciu nie bylem na SSC, ale z tego, co slyszalem, wszystkie posty krytyczne wobec Pesy tam sa po prostu kasowane..."

    Czyli nie widziałem,coś tam słyszałem,ale swoje wiem; jak opierasz się na takich źródłach jak volferssj czy jabadaba (którzy tam siedzą potulnie,a plują jadem na innych,praktycznie niekontrolowanych pod względem netykiety,forach, to tylko pogratulować; ale jak czytałem Twoje wypowiedzi na PKK, to widać że taki styl Ci pasuje i nie widzisz w nim nic nienormalnego (tak jak w wyzywaniu adwersarza od śmieci czy psychicznie chorych),a to już bardzo źle świadczy o Twoich kompetencjach jako moda. Popytaj raczej Twoich kolegów - współmoderatorów czy ich zjedzono na SSC? Ja sam znam na forum od lat już jednego,który (co sam mi przyznał w PM-ce) ma prawie że osobiste anse względem Pesy, regularnie widać w jego postach krytyczny stosunek do producenta i jakoś nic mu się nie dzieje od (OIDP) dwucyfrowej już liczby lat; nawet Waszkiewicz (którego o sprzyjanie Pesie chyba nie posądzisz,prawda? ;)) jakoś bezpiecznie od lat pisze,ale do tego potrzebna jest jedna zasada: brak takich chamskich ad personam jak to nieraz ma miejsce tutaj (w wykonaniu np. wyżej wymienionych),bo za taką chamówę faktycznie jest brig; jeśli tego szczegółu nie jesteś w stanie pojąć, to znaczy że jakakolwiek (szczątkowa choćby) znajomość netykiety (i chęć jej stosowania) zatarła się do tego stopnia,że faktycznie lepiej siedź sobie na PKK; ale wtedy lepiej nie przyznawaj się publicznie,że gdziekolwiek jesteś modem ;)

    Inna sprawa,że jakiś rok temu nie tylko tutaj,ale i na PKK pisałeś znacznie kulturalniej...

  • pod – 15.11.2017

    Taka wielka cisza przed podpisaniem umowy, a może Solaris nie chce podpisać ?

  • allensteiner – 15.11.2017

    Grubymi nićmi to wszystko szyte.

  • Locutus – 16.11.2017

    @ Combino - przyznaje, nie powinienem byl sie wypowiadac na podstawie plotek i zaslyszanych wiesci gminnych i innych i za to przepraszam. Co do tego, ze odpowiada mi ublizanie komukolwiek - mozesz rozwinac, co masz na mysli? Bo generalnie zupelnie ten styl dyskusji (o ile to jeszcze mozna nazwac dyskusja) mi nie pasuje...

  • gargamel – 17.11.2017

    To jest temat już 100 post

  • An – 17.11.2017

    No i jest setny post,to trzeba wypić setkę za zdrowie i pomyślność Pesy!
    Tylko, czy wszystkim to przejdzie przez gardło?

  • Combino – 17.11.2017

    @Locutus:
    "Co do tego, ze odpowiada mi ublizanie komukolwiek - mozesz rozwinac, co masz na mysli?"

    Tu spokojnie patrzysz jak jeden z Twoich "krajanów" i sojuszników (zresztą też obecny na PKK,choć pod innym nickiem) wyzywa interlokutorów od śmieci i siedzisz cicho,nie reagujesz (choć już to,że na jednym forum piastujesz funkcję moda, nakłada na Ciebie pewien moralny obowiązek zwracania uwagi na kulturę dyskusji); co gorsza,U SIEBIE nie tylko nie przykracasz indywiduum wyzywającego dyskutantów od psychicznie chorych (choć z obiema stronami dyskutujesz na bieżąco),ale wręcz przyklaskujesz i podjudzasz (jak "kwiatek" z życzeniem Pesie podzielenia losu Ansaldobredy - w innych postach już całkiem jasno precyzujesz,że chodzi o bankructwo - i podobne).. I to własnie różni PKK od SSC: na SSC nie brakuje osób nieprzychylnych Pesie,ale jednak dobierają słowa (jak np. KW,ale bynajmniej nie tylko on) by mieściły się chociaż na wcisk w netykiecie. Powiem szczerze,że chyba jeden z Waszych modów (ten najbardziej obecny na SSC) chyba przesiąkł "wieżowcami",bo i na PKK zdaje się wręcz odstawać łagodnością od średniej (choć fanem Pesy też nie jest) ;)

  • Locutus – 17.11.2017

    @ Combino

    Do pilnowania porzadku na Infobusie sie nie poczuwam, nie mam tu zadnych uprawnien moderatoskich...

    Co do tego, co dzieje sie na PKK - nadal nie wiem, o co konkretnie chodzi, linki mozna prosic? Oczywiscie mozliwe jest to, ze wraz z innymi moderatorami cos nam umknelo.

    Co do Ansaldobredy - porownanie Pesy jest trafne. I jeden i drugi producent poszybowal z jakoscia w dol. I jeden i drugi zaczal miec przez to problemy finansowe. Ansaldobrede wykupil Hitachi, zas Pese, z tego co mozna wyczytac w prasie biznesowej, byc moze kupi CRRC lub CAF (w kazdym razie potrzebuja "inwestora strategicznego").

    Nie wiem, czy pamietasz, jak w 2015. roku prognozowalem, ze to sie tak dla Pesy skonczy - jak z jednej strony wzieli zamowien ponad mozliwosci przerobowe, a z drugiej zaczely masowo wychodzic ich niedorobki (od lokomotyw, ktore wlasciwie sparalizowaly komunikacje kolejowa na zamojszczyznie, bo wiecej stoja zepsute niz jezdza, po tramwaje niespelniajace SIWZ dostarczone do Warszawy)...

  • jatal – 17.11.2017

    @ Locutus
    Przepraszam że się wtrącam, ale może przyda Ci się informacja że z nieobiektywnego zmierzasz niestety w kierunku poziomu mechanika czy advisora.

    Przede wszystkim działania, lub nie, jakiegoś moderatora nie są wyznacznikiem poprawności zachowań. To że gdzieś obniżone są standardy nie znaczy że trzeba się do nich dostosowywać. Przyjrzyj się jeszcze raz co napiałeś w ostatnich dniach na Infotram. Nie oskarżaj bezpodstawnie (jak w sąsiednim temacie) rzecznika Pesy o kłamstwa w jego oświadczeniach, by sam nie zostać o nie oskarżony. Na SSC zaglądaj, bo dzięki temu że są tam wycinane tylko ewidentnie chamskie wycieczki personalne, łatwo znaleźć fakty i informacje, dzięki którym na PKK nie będziesz w poradniku dla niezoientowanych popełniał błędów typu "ciekawa jest konstrukcja Tramino Jena w którym mimo że zbudowany na wzór KWP to zastosowano w nim wózki sztywne".
    To tyle "po starej znajomości".

  • Locutus – 18.11.2017

    @ Jatal

    Co do mojego rzekomego braku obiektywizmu – czy może kontrakty z 2015. roku zostały zrealizowane terminowo, Gamy jeżdżą i świetnie się spisują, Tramicusy nie przerdzewiały na amen po niespełna dziesięciu latach eksploatacji, częstochowskie Twisty nie miały wady fabrycznej, gorzowskie Linki od razu dostały homologację na Niemcy jak zapisano to w SIWZ, warszawskie szczeniaki były jak najbardziej z SIWZ zgodne, z Dartami nigdy nie było żadnych problemów i tak dalej i tak dalej?

    W sprawie dalszej części Twojej wypowiedzi: czy mam teraz szperać po newsach z Infotram z 2015. roku i pokazywać Ci dziesiątki zapewnień rzeczników Pesy o tym, że terminowość kontraktów nie jest zagrożona, o tym, kiedy zostaną dostarczone kolejne Krakowiaki, etc.? Niemal codziennie rzecznicy tego przedsiębiorstwa serwowali nam ewidentne kłamstwa...

    Informacje o tym, że Tramino Jena ma wózki sztywne znalazłem na Infotram... ;-)

  • jatal – 18.11.2017

    Za brakiem obiektywizmu świadczy że w najlepszym przypadku nie potrafisz uwzględniać czynnika jakim jest czas i jego upływ. Widać to było wyraźnie gdy nie potrafiłeś zrozumieć że KIO i SO zajmowało się czasem przeszłym a nie informacjami "z dziś". Mówienie przez rzecznika czegoś zanim coś się stanie w żadnym przypadku nie jest kłamaniem.
    Za hejterstwem natomiast świadczy tworzenie rzeczywistości "przykładami" którą udowadnia się brakiem ich podania.
    O ile pierwsze jestem w stanie wybaczyć (bo to coś w rodzaju choroby) to drugiego już nie.

    Co do Jeny to dla mnie sprawa jest jasna. Nie zaznaczyłeś źródła informacji tylko się pod nie podszyłeś. Bezkrytycznie się pod tym podpisałeś, bo przecież musiałeś uczyć się fizyki i zauważyłeś nibywyjątkowość Jeny. Teraz kiedy to niewygodne tłumaczysz że to "inni winni". Aż dziwne że nie napisałeś w swoim stylu że InfoTram kłamał. Pewnie dlatego że musiałbyś wtedy przyznać że Ty też kłamałeś. Zresztą chętnie poznałbym ten źródłowy artykuł, bo uważam że jest bardzo duża szansa że nie zauważyłeś "czasu" jego pisania i wiadomości znanych w tamtym czasie na temat tego tramwaju.

  • Andrzej – 21.11.2017

    A te parę milionów więcej, które trzeba będzie zapłacić za niezbyt udane tramwaje Solarisa (przykład-model testowy, który jeździł po Krakowie) to pestka?

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma ?JMK analizy rynku transportowego? oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2017 InfoBus ma 15 lat.Portal TransInfo.pl działa od 2001 roku. Początkowo - pod nazwą InfoBus.pl - zajmował się tylko tematyką autobusową. Wraz z rosną...