TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

PESA nie przedłużyła wadium w Krakowie, co z przetargiem?
InfoTram.pl - Opublikowano: 28.09.2017 12:54:49 74 komentarze
PESA nie przedłużyła wadium w Krakowie, co z przetargiem?

Bydgoska PESA nie przedłużyła ważności wadium w przetargu na dostawę tramwajów dla Krakowa. Informacje te potwierdził nam wczoraj Maciej Grześkowiak, szef PR bydgoskiego producenta.

Przypomnijmy, że oferta PESY została wybrana po dość burzliwej procedurze przetargowej. Firma o to zamówienie najpierw walczyła w KIO, a następnie w sądzie. Tym bardziej decyzja producenta jest dość zaskakująca. Decyzją komisji przetargowej drugą ofertę w przetargu złożyło konsorcjum Solarisa i Stadlera. Czy decyzja PESY oznacza, że to właśnie ono będzie realizować zamówienie dla Krakowa?

Procedura przetargowa nadal trwa, do czasu jej rozstrzygnięcia nie chcielibyśmy komentować tej informacji. Potwierdzamy jednak pełną gotowość do zrealizowania takiego zamówienia w terminie i w najwyższej jakości – powiedział nam Mateusz Figaszewski z Solarisa.

Decyzja PESY o nieprzedłużeniu ważności wadium nie oznacza jednak definitywnie, że bydgoska firma nie będzie realizowała tego zamówienia. Nadal możliwe jest udzielenie tego zamówienia PESIE, podpisanie umowy z tą firmą jest dopuszczalne z punktu widzenia polskiego prawa, mimo nieprzedłużenia ważności wadium. W Krakowie robi się zatem coraz ciekawiej, nadal mamy więcej niewiadomych.



Sprawdź też:
przetarg
MPK Kraków
Pesa
Solaris
  • kolejFAN – 28.09.2017

    teraz bierzta konstale z gorzowa albo moderszajsy

  • Tramicus365 – 28.09.2017

    I co teraz? Solaris Tramino, Skoda ForCity, Moderus Gamma, a może powrót Bombardiera?

  • Locutus – 28.09.2017

    Najpiękniejsza wiadomość dnia dzisiejszego.

    Jak głosi wieść gminna, Pesie żaden bank nie chciał dać kasy na zabezpieczenie kontraktu, zwłaszcza, że po pierwsze ma ona kłopoty finansowe, o czym donosiły media ogólnopolskie, a po drugie, znając jakość Pesy, jest spora szansa, że zabezpieczenie zostanie zajęte na poczet kar umownych (jak to miało miejsce przy dostawie obecnie psujących się w Krakowie Krakowiaków). Ciekawe ile w tym prawdy...

  • Krak – 28.09.2017

    Jeśli to prawda to...Solaris&Stadler zaprojektujcie piekne wagoniki dla Krakowa

  • Locutus – 28.09.2017

    BTW - Bombardier, wbrew temu co napisano w artykule, jest kanadyjski, nie niemiecki (nawet jeśli krakowskie bombardiery rzeczywiście produkowała niemiecka fabryka w Budziszynie)

  • advisor – 28.09.2017

    Jaki mamy dziś piękny dzień, te wieści to muzyka dla mych uszu!

    Zgodnie z postępowaniem teraz wchodzi Solaris&Stadler - czyli będziemy mieć Tramino Kraków, notabene MPK było zadowolone z testów Tramina, a współpraca z Solarisem jest już wieloletnia. No i nie ma zagrożenia, że opcja na 15 sztuk przepadnie.

  • Pytający – 28.09.2017

    Czy to jest jeszcze biznes ?
    Czy zupełnie coś innego ?

  • jacek65 – 28.09.2017

    O kłopotach finansowych Pesy, informowało dziś Polskie Radio Pomorza i Kujaw.

  • mechanik – 28.09.2017

    To może jeszcze ja...
    Numer polega na tym, że po pięknym PR (wywiad z Robertem Świechowiczem, 18-09-2017 "bardzo cieszymy się z tego, że ostatecznie miasto wybrało naszą ofertę") chłopina zapomniał po co wysyłał chłopaków do KIO (KIO 1716/17, wyrok z 01.09.2017). Co do wcześniejszych przepychanek to przykłady można mnożyć.

    Najważniejsze, że po sądnych dniach ożyła nadzieja na tramwaje które po 8 latach nie będą wyglądać jak sito, nie będą grzały się łożyska z żywotnością trzech, nie będą raz po raz padały, a jak już to restart nie będzie trwał 10 minut, bo tak wygląda kultura techniczna i wiedza producenta w praktyce. 15-letni Bombardier restart kilkadziesiąt sekund. Nie będzie można włożyć ręki między poszycie wnętrza.
    O kłopotach finansowych pisałem tu wielokrotnie. Życzę producentowi, aby nie podążał dawną drogą, bo to droga donikąd.

    @Locutus Słowo wiara, ode mnie z dedykacją :)

  • mechanik – 28.09.2017

    O prawdopodobnym nieprzedłużeniu wadium pisałem na PKK tydzień temu, podziękowania dla pewnego usera.

  • MR – 28.09.2017

    Wszystko pięknie, tylko tempus fugit.
    Skoda, Bombardier i Newag szans żadnych na ewentualne dostawy nie mają.
    Najlepszym rozwiązaniem byłoby rozpisanie nowego przetargu ze skorygowanym SIWZ i odstąpienie od wymogu jazdy bez zasilania z przewodu trakcyjnego na odcinku 3 km.
    Część wagonów powinna być zamówiona w wersji dwustronnej, dwukierunkowej.
    Inaczej powinien być rozłożony portfel zamówień, jeśli chodzi o zamówienie podstawowe i opcje.

  • okl – 28.09.2017

    @MR - ale po co? Po co tracić czas na nowy przetarg - to kolejne pół roku w plecy. Jeśli jest możliwość podpisania umowy z drugim w kolejności oferentem, to trzeba to wykorzystać.
    Po co modyfikować SIWZ?

  • ddd – 28.09.2017

    co to za kompilacja zdjęć na tej wizualizacji? zdjęcie z Pragi z wyciętymi Hradczanami, a w ich miejsce wstawiony kościół mariacki? tylko jeszcze wieży eifella i godzilli na tym zdjeciu brakuje chyba :D

  • MR – 28.09.2017

    Doświadczenie uczy -np. Gdańsk - że powtórzenie przetargu, jeśli oferenci są już wcześniej przygotowani, aż tak bardzo nie wpłynie na realizację kontraktu.
    Wszelkie zmiany mają służyć jednemu: wyborowi jak najkorzystniejszej oferty, za jak najmniejszą kasę.
    SIWZ należy zmodyfikować głównie po to, żeby potem uniknąć celowego przedłużania powtórzonej procedury przetargowej.
    Niepowtarzanie przetargu i wybór następnego najlepszego oferenta ( o ile jest prawnie możliwe w tej konkretnej sytuacji) też jest pewną opcją, ale w tym przypadku możliwości manewru są mniejsze.
    Cała procedura przetargowa to misterna gra kupującego z potencjalnym dostawcą.

  • jatal – 28.09.2017

    @ red
    Zmieniło się coś ostatnio w PZP że zwycięzca nie musi przedłużać ważności wadium a mimo to podpisać umowę?

  • okl – 28.09.2017

    @MR - Gdańsk to dość specyficzny przypadek ;) Raczej wyjątek od reguły... w przetargach dla Krakowa, tak jak dla Wawy, raczej trzeba spodziewać się zażartej walki producentów, a więc i licznych odwołań, które mogą jedynie opóźnić rozstrzygnięcie.
    Ja jestem zdania, że o ile procedury na to pozwalają, to w obecnej sytuacji należałoby ogłosić zwycięzcą przetargu drugiego w kolejności oferenta i popdpisać z nim umowę.

  • jatal – 28.09.2017

    @ MR
    Nie ma prawnej możliwości rezygnacji z przetargu dopóki są jakieś zainteresowane firmy których oferta mieściła się w budżecie.

  • n2m – 28.09.2017

    Jeśli już to na tej fotografii jest wycięta katedra w Brnie ( trasa na Modrany ) , a wstawiony KM.
    Fotografia oczywiście byle jaka i nie powinna być ilustracją do takiego tekstu.

  • MR – 28.09.2017

    Tak i tak trzeba spokojnie poczekać na dalszy ciąg tej story !

  • MPK Kraków – 28.09.2017

    :) :) :) :) :)

  • Locutus – 28.09.2017

    W sprawie fotografii ilustrującej artykuł - toć przecież dzieło najlepszych grafików Pesy, a konkretnie pierwsza oficjalna wizualizacja obecnie jeżdżących po Krakowie wozów 2014N.

    W sprawie dalszych losów przetargu - trzymam mocno kciuki za Solarisa. Wydaje się, że MPK bardzo chciałoby tramwaje tej marki, więc jeśli nie porobili głupich błędów w ofercie (tak jak w Warszawie), to zamówienie mają w kieszeni...

  • kku – 28.09.2017

    Czy Pesa może sie jeszcze raz odwołać z innego powodu?

  • adrian – 28.09.2017

    Pesa powinna teraz zapłacić za wszystkie sprawy sądowe bo od początku wiedziała źe tej oferty nie spełni ale zawiśnie się sądziła

  • bool – 28.09.2017

    Jeśli Pesa upadnie to co ze serwisem i naprawami gwarancyjmi MPK ma robić ?

  • hmmmmm – 28.09.2017

    Pesa niby pada na pysk a chca fabrykę na ukrainie budować.....wezmą kasę z rządu i przeniosą miejsca pracy na ukrainę i będą robić tam wagony do Polski.....kto ich wtedy ceną pobiję?

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Pesa-wybuduje-fabryke-na-Ukrainie-podatku-od-cukru-nie-bedzie-7545988.html

  • krakowianin – 28.09.2017

    Jest zatem uzasadniona nadzieja , że PESA nie będzie zaśmiecać Krakowa swoimi " produktami " !!

  • D – 28.09.2017

    W Gdańsku umowa z PESĄ jeszcze nie podpisana. Jeszcze pozwlekają i nie będzie dostawy pierwszego egzemplarza przed wyborami samorządowymi.

  • Qustosz – 28.09.2017

    @bool: po zakończeniu okresu trwałości zamienić się z Gdańskiem - trzy Krakowiaki za trzy NGT6Gd.

  • Miet Chamik – 28.09.2017

    Mechanik kandyduj ratuj ten kraj. Tylko ty wszystko wiesz i wszystko piszesz

  • XWJ – 28.09.2017

    Oddanie zamówienia przewoźnikowi, który wycofał wadium nie jest do końca zgodne z prawem. Inaczej, jak ma się przewoźnik zabezpieczyć na wypadek odstąpienia od wykonania umowy z producentem?
    I w tym wypadku nic innego nie pozostaje, jak wybrać inną ofertę (Solaris-Stadler)

  • Misiu – 28.09.2017

    Jak MPK grało z Pesą tak Pesa gra teraz z MPK. Umowa zostanie podpisana ale ma warunkach Pesy. Po mistrzowsku to rozegrali.

  • Adam – 28.09.2017

    @Misiu - naiwny jesteś jeśli myślisz że MPK podpisze umowę z Pesa.

  • Edi – 28.09.2017

    @bool - Hyundai, Skoda i Hitachi chcą kupić Pesę.

  • Myśliwy – 28.09.2017

    @Misiu umową to załącznik do siwz a nie beczka miodu.

  • Jacek – 28.09.2017

    @D - zanosi się że nie podpiszą, podobnie w Szczecinie.

  • jatal – 28.09.2017

    @ Misiu
    Najpierw MPK nie chciało, teraz nie chce Pesa. Złożone przez nią odwołanie do KIO przypomina seryjne nieopłacone odwołania wnoszone przez Bombardiera w celu opóźnienia podpisania umowy w przetargu infrastrukuralnym. Z tym że w tym przypadku jak widać chodziło o doczekanie upływu terminu związania ofertą. Nie ma sensu mówić że Pesa się odegrała, bo po prostu każdy walczy o swoje co dla niego w danej chwili najlepsze.

    Co do "nie wiadomo co dalej". Podstawowe pytanie to czy UZP zdążył zakończyć kontrolę uprzednią. Jeśli nie, to Pesa skutecznie wycofała się z przetargu, jeśli tak, to stąd może jest ten mętlik prawny bo sytuacja jest niespotykana i brak ustalonych zasad w takich przypadkach.

    A tak poza tym od możliwych kłopotów finansowych Pesy bardziej należy brać pod uwagę że spodziewa się ona wygranej innego większego przetargu i pozbyła się kłopotliwego klienta.

  • Edi – 28.09.2017

    Misiu, coś brałeś? Na czym niby polega ta gra? Jakie warunki Pesy? Co sobie jeszcze będą wmawiać chłopcy z bolącymi pupkami? Pora aby dotarło, game is over.

  • Misiu – 28.09.2017

    Tak tak. A Pesa i tak dostanie to zamówienie. Jeśli ktoś jest tu naiwny to Solaris który cieszy się nie wiadomo z czego. Zakład? Kto chętny?

  • Edi – 28.09.2017

    @Misiu zrozum, jak masz problem, to spróbuj go rozwiązać w bardziej inteligentny sposób. Bo póki co przykro patrzeć na to co wypisujesz.

  • Misiu – 28.09.2017

    Nie mam. Nie chcesz nie patrz. Po co patrzysz? Przeczytaj skarbie dokładnie cały artykuł. Zrozum jego treść i może potem zacznij ujadać na innych.

  • XWJ – 28.09.2017

    @jatal - Szczerze wątpię, by Pesa tak nagle wycofała się z przetargu, bo liczy na współpracę z IC. IC po zakończeniu Darta podchodzi do Pesy jak pies do jeża i w cale nie zamierza jej ufać, nawet za pieniądze z ministerstwa. Pewnie na dniach zobaczymy jak się sytuacja rozwinie ale coś czuje, że Pesa Bydgoszcz w najbliższych latach może się zamienić na Skoda Transportation Bydgoszcz.

  • Edi – 28.09.2017

    [komentarz usunięty, powód: regulamin]

  • Kusek – 28.09.2017

    A jak wygląda sprawa z Łódzkimi Swingami, które mają być dostarczone w latach 2018-2020 ?

  • jatal – 28.09.2017

    @ XWJ
    Ja wcale nie miałem na myśli IC.
    Jeśli natomiast wątpisz w wycofanie Pesy to jest jeszcze ta możliwość o której pisał @Misiu a której niuansu na razie nie znam. Ale... w artykule jest informacja że Pesa nie wypadła z gry więc można się domyślać że teraz na podstawie mało znanego "kruczka prawnego" Pesa będzie negocjować nowe warunki dostawy i cenę, a że MPK się na nie nie zgodzi, to i tak stanie na warunkach z pierwotnej oferty Pesy której MPK nie może odrzucić. Jaki to miałoby sens? Głównie pokazanie MPK jak stosuje się prawo żeby nie podskakiwali przy dalszych etapach kontraktu.

    @ Misiu
    Z mechanikiem się nie dyskutuje. Mechanika się po prostu olewa.

  • okl – 28.09.2017

    @Misiu, @jatal - panowie, to nie piaskownica, tylko rynek pojazdów szynowych i PZP. Takie zagrywki to PRowy strzał w stopę i naprawdę nie sądzę, że PESA porwałaby się na coś takiego (zwłaszcza, że jeśli stara się o kredyty inwestycyjne, to takie podejście może skutkować utratą wiarygodności). Tu się nie liczą sympatie - antypatie, bo za duże pieniądze są w grze.
    Nie piszcie takich bzdur bo kompromitujecie firmę, której tak kibicujecie.
    Co do owego przetargu, który to ma być niby takim "wybawieniem", to nie jest nic pewnego, bo po pierwsze, zejście z ceną, to mniejszy zysk -> a jak się okazuje - kary za poprzednie dostawy trzeba z czegoś zapłacić. Nie powiedziałbym też, że TW to taki "łatwiejszy" klient, bo o ile w samym przetargu (SIWZ) nie robią specjalnych problemów, o tyle ich procedura odbiorów - przejechanie 5000km bez jakiejkolwiek awarii, przypominam - sporo napsuła krwi PESIE w 2015... to raz, dwa... Przetargiem też mocno zainteresowała się Skoda, i kto wie, czy zachęcona wynikami pierwszego rozstrzygnięcia (najlepsza oferta, cenowo za wysoko) - nie postanowi zrobić Warszawie jakieś "promocji" ? ;) Jest też także S&S, który nie odpuści stolicy... Także wiecie, takie przechwalanie się jest bardzo niepoważne... naprawdę...
    @XWJ - Darty to jedno, spalinowe Gamy to drugie... w sumie to szkoda, bo obie konstrukcje ciekawe ale wypadałoby je dopracować.

  • BDG – 28.09.2017

    Trzeba stwierdzić jednak jedno , że to Pesa jak na razie ogrywa MPK jak chce.
    Poczekajmy na rozwój sytuacji, bo możemy się zdziwić finału.

  • jurekts – 28.09.2017

    Jaki rozwój sprawy , dziś w Radiu Kraków przedstawiciel Pesy powiedział że definitywnie wycofują się z tego przetargu

  • jatal – 29.09.2017

    @ okl
    Dyskutuje się na podstawie informacji w artykule i jeśli dla Ciebie są w nim informacje "z piaskownicy" to musisz się pogodzić że w komentarzach są wszelkie możliwe wytłumaczenia zawartych w nim niejasności. Sprawdź co pisałem o ostatniej możliwości i nie zarzucaj że przywiązuję do niej jakąś wagę. Po prostu z artykułu wynika że taka możliwość istnieje i jej zauważenie nie jest żadnym kibicowaniem tylko zwykłym opisaniem możliwych sytuacji. Poza tym taka możliwość dla potencjalnego kapitału inwestycyjnego to nie strzał w stopę ale jak najbardziej "biznesowa próby renegocjacji warunków umowy zdewaluowanych z powodu przeciągania przez zamawiającego procedur przetargowych". Ładnie i fachowo brzmi?
    Pewne to w tym przetargu nic nie jest, ani jaka jest sytuacja firmy ani istnienie innego lepszego przetargu a mimo to się o tym mówi. Tak, że wiesz... zauważenie jeszcze jednej możliwości nie jest żadnym przechwalaniem. Faktem jest że Pesa zrobiła z MPK co chciała. Najpierw nie dała się wyrzucić z przetargu a teraz może wyjść kiedy chce i jak chce. Czy oznacza to że MPK strzeliło sobie w stopę i poniesie tego jakieś wielkie konsekwencje? Wcale nie.

  • Edi – 29.09.2017

    Artykuł jest błędny, bo sprzeczny z PZP.

  • Edi – 29.09.2017

    Swoją drogą Pesa chce się też wycofać z wygranych przetargów w Gdańsku i Szczecicie.

  • olo – 29.09.2017

    http://www.radiokrakow.pl/wiadomosci/krakow/krakowiaka-20-nie-wyprodukuje-bydgoska-pesa/

    Sam początek, cytuję:

    „W związku z informacjami mediów dotyczącymi przetargu na dostawę tramwajów dla MPK Kraków informujemy, że oferta PESA jest nadal aktualna, trwa kontrola uprzednia UZP (Urzędu Zamówień Publicznych - przyp. red.), a do czasu skończenia postępowania nie komentujemy jego wyniku." - poinformował w czwartek kilka minut po godz. 22.00 PR Manager bydgoskiej PESY Maciej Grześkowiak.

  • n2m – 29.09.2017

    Burza w szklance wody !

  • kowal – 29.09.2017

    @olo jeszcze w kwestii aktualności oferty od strony formalnej: "Michał Wojciechowski, adwokat w Praktyce Infrastruktury i Energetyki Domański Zakrzewski Palinka, podkreśla, że w okresie, w którym wykonawca jest związany ofertą, zamawiający dzięki wadium ma możliwość „przymuszenia” go do zawarcia umowy. Kiedy jednak wybór oferty stał się już ostateczny i żaden z podmiotów go nie zaskarżył, ale zwycięski wykonawca nie przedłużył wadium i nie jest związany ofertą, zamawiający nadal może zawrzeć z nim umowę."

  • Locutus – 29.09.2017

    Sęk w tym, że MPK broniło się rękami i nogami przed dopuszczeniem Pesy do postępowania, więc niewątpliwie skorzysta z okazji jaką daje nieprzedłużenie wartości oferty i podpisze umowę z Solaris Tram.

  • Locutus – 29.09.2017

    * wartości --> ważności

  • mechanik – 29.09.2017

    [komentarz usunięty, powód: regulamin]

  • bun – 29.09.2017

    Jeśli to prawda, że w proces naprawczy w PESIE mają być zaangażowane takie podmioty jak PFR i EBOiR, to zapewne z ich strony były naciski, by Pesa pozbyła się tzw " ryzykownych kontraktów" jakim niewątpliwie był ten dla Krakowa. Kolejna wtopa wizerunkowa i targanie się po sadach napewno by nie pomogły w ratowaniu przedsiębiorstwa.

  • n2m – 29.09.2017

    Nawet 100.000 komentarzy ani nie zaszkodzi, ani nie pomoże Pesie.
    Obrali określoną strategię, uwzględniając przwidlowo lub nie wszystkie aspekty sprawy i w miarę konsekwentnie ją realizują.
    Przecież to jest interes, a nie zabawa w chowanego z potencjalnym kupcem i dobrodziejem.
    Najciekawsze tylko jest to, co z tego wszystkiego wyniknie dla Pesy, Krakowa i innych producentów taboru tramwajowego.
    Czas pokaże....

  • GOPOWIEC – 29.09.2017

    Skoro wcześniej Bombardier, a teraz PESA zrezygnowała z dostarczenia pojazdów to widocznie widzą, że w tym mieście biznesu nie zrobią. Ryzyko kar jest duże, a cena za tramwaj nie musi być już aktualna, przecież to już rok od złożenia oferty. Nie chcę krakać, ale chyba MPK Kraków ogłosi nowy przetarg do którego zgłosi się tylko Solaris&Stadler i Modetrans z cenami powyżej 8 mln netto za tramwaj, uwzględniające rygory ze strony MPK Kraków. I wtedy Kraków zapłaci jak za zboże i zwróci wadium z poprzedniego kontraktu PESIE z nawiązką (sprawa jest toczy się przed sądem). Ot wyjdzie cała krakowska ekonomia i walka na maczety z producentami.

  • XWJ – 29.09.2017

    @GOPOWIEC - Bombardier zrezygnował z zupełnie innych powodów i w cale nie zrobił tego z powodu ceny: MPK jest dość mocno powiązane z Solarisem i to przeszkadzało Bombardierowi, już raz im Solaris zajumał referencje, stąd foch.
    Pesa, nagle nie wycofuje oferty tylko gra na zwłokę. Potwierdziły się moje przypuszczenia i Pesa ogłosiła, że jednak oferta jest ważna. Za sam taki manewr Pesa powinna wylecieć z przetargu.
    A żadnego powtórnego przetargu nie będzie, bo nawet jakby wszystko poszło nie tak, jak powinno to drugi w kolejce był Solaris-Stalder, który również łapał się z ofertą.

  • XWJ – 29.09.2017

    @Eurotram - A żale do PKK wsadź sobie w 4 litery, może pozwolą Ci rozluźnić Twój dupościsk.

  • WM – 29.09.2017

    Jeśli będzie powtórzony przetarg, to Modertrans prawie na pewno (99,9%) się nie zgłosi.
    Tyle złomu nie są w sensownym czasie w stanie wyprodukować.
    S&S owszem tak, ale ciekawszy będzie start Hyundai -a.
    Wagon na pewno będzie droższy, szczególnie jak MPK zacznie wydziwiać z wymaganiami w SIWZ.
    Nie bez znaczenia jest też swoista "renoma" Krakowa w sprawach tramwajowych , ale S&S na pewno nie będzie to przeszkadzać, wręcz przeciwnie odstraszy innych potencjalnych oferentów.
    Tak czy siak, to jeszcze przez dłuższą chwilę w Krakowie pojeżdżą schoene strassenbahnwagen aus BRD und Wien.

  • mechanik – 29.09.2017

    Ale tutaj jazda.
    @okl - pełna racja.
    @Drodzy Hejterzy
    Wiadomo, pupy bolą, ale tak się ośmieszać? Dla kogo i po co te pokręcone teorie? Robicie tylko krzywdę sobie i szkodzicie producentowi którego hmm... bronicie. Jakkolwiek głupie by to nie było.
    Może tej żenady już wystarczy?

  • n2m – 29.09.2017

    Ja, naturlich !

  • mechanik – 29.09.2017

    :)

  • bartek – 29.09.2017

    Tylko tu chodzi o coś jeszcze innego.
    Wszyscy wiemy jak Kraków podchodził do PESY, jak przedłużaly sie procedyry, odwołania, procesy itp.
    I teraz podpisując umowę Pesa miała by ok 6 miesięcy mniej czasu na produkcję. Ryzyko opoźniej jest uzasadnione, jak i skrupulatnośc w odbiorach i naliczaniu kar przez Kraków. I dlatego Pesa nie chce podpiać tego kontraktu. A Czy SS podpisze... watpię... za mało czasu na produkcję.

  • Adam – 29.09.2017

    SS ma nowy harmonogram dostaw przesunięty o rok, wiec spokojnie może podpisać.

  • Edi – 29.09.2017

    @GOPOWIEC - wadium zostało zatrzymane na poczet kar.

  • Figo Fago – 29.09.2017

    Tego przetargu nikt nie weźmie. Tak wiec krakowiaczki będziecie jeździć padakami dalej. Nikt z firm nie pokusi się żeby teraz produkować na gwałt. Musi być rozpisany nowy przetarg itd. a co za tym idzie nowe dofinansowanie unijne itp. Nikt krakowa nie wydymał jak część ludków pisze. Pesa zrobiła ruch strategiczny przez PFR i EBOR wymogi aby dostać kasę i zrobić restrukturyzację firmy. A co za tym idzie pamiętajmy że ta cała reszta to spółki państwowe i unijne a tam kasa musi zostać zwrócona. Więc jeśli to się im uda i będzie kasa to 3/4 przetargów będzie wygrywać pesa bo panstwo bedzie musiało dostać pieniądze które zainwestowało Z POWROTEM. ich chuj bedzie interesowało kogo woli miasto itd TAM BEDZIE CHODZIŁO O PIENIADZE o nic innego

  • XWJ – 29.09.2017

    @Figo fago - Wolę 50 letnią padakę, która jedzie, niż Krakowiaka który narobi zatrzymania na pół miasta.

  • obidobi – 29.09.2017

    Ujadające pieski
    cyt. "Procedura przetargowa nadal trwa, do czasu jej rozstrzygnięcia nie chcielibyśmy komentować tej informacji.
    Potwierdzamy jednak pełną gotowość do zrealizowania takiego zamówienia w terminie i w najwyższej jakości – powiedział nam Mateusz Figaszewski z Solarisa."
    Czytać ze zrozumieniem, myśleć.

  • Klimek – 29.09.2017

    EDI: Szczecin nie ogłosił żadnego przetargu na nowe tramwaje. PESA wygrała w tym roku (2017) przetargi w: Gdański,Łodzi,Częstochowie.

  • peter – 02.10.2017

    BT za moment będzie chiński jakby ;-) O tempora o mores!

  • Szu – 24.10.2017

    PESA chciała wygrać z MPK przed sądem, aby mieć "czyste papiery". Gdyby usunięto ich z przetargu, z powodu złej jakości i opóźnień, to byłby to precedens, dzięki któremu można by Pesę nie dopuścić do kolejnych.
    Tu nie chodzi o kontrakt dla Krakowa, tylko o wszystkie następne. Nie mogli odpuścić sprawy dopuszczenia do przetargu! Teraz przetarg na tramwaje dla Grodu Kraka mogą olać. (~Misiu)

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma ?JMK analizy rynku transportowego? oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2017 InfoBus ma 15 lat.Portal TransInfo.pl działa od 2001 roku. Początkowo - pod nazwą InfoBus.pl - zajmował się tylko tematyką autobusową. Wraz z rosną...