TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Pierwsze Moderusy dla MPK Wrocław przed Bożym Narodzeniem
INFOTRAM - Opublikowano: 24.11.2015 10:05:13 24 komentarze
Pierwsze Moderusy dla MPK Wrocław przed Bożym Narodzeniem (wiz. Modertrans)

Zakończyły się dostawy Twisów dla MPK Wrocław, a nie oznacza to końca nowych tramwajów dla tego przewoźnika. MPK zamówiło także sześć Moderusów Beta (z możliwością rozszerzenia zamówienia) firmy Modertrans, których dostawa ma się rozpocząć jeszcze przed świętami Bożego Narodzenia.

- Nowe tramwaje z rodziny Moderus zastąpią najbardziej wysłużone pojazdy typu Konstal 105 Na. Oczywiście zanim wyjadą na tory będziemy musieli je wyposażyć we wszystkie systemy używane przez MPK i przeszkolić motorniczych ? mówi Agnieszka Korzeniowska, rzecznik prasowa MPK Wrocław.

MPK za tramwaje zapłaciło około 23 milionów złotych netto.

- Są to składy częściowo niskopodłogowe, ale rozwiązaniami technicznymi, podzespołami, czy technologią nie ustępują znanym już Pesom. Kosztowały natomiast połowę tego co tramwaje z Bydgoszczy ? dodaje Agnieszka Korzeniowska.

W ruchu liniowym Modertrans-y pojawią się na początku 2016 roku.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Moderus
Modertrans
MPK Wrocław
  • Buhaha – 24.11.2015

    Złom i tyle w porównaniu do naszych

  • Tomasz Flaga – 24.11.2015

    Nie ustępują pesom, nie Pesą :D

  • kghan – 24.11.2015

    Z tym nieustępowaniem panią rzecznik poniosło, ale i tak to dobra informacja, bo lepsze Moderusy od armii Konstali. Krok w dobrym kierunku.

  • Pytam – 24.11.2015

    Czy newag już się odwołał od terminu dostaw?

  • Gryzly – 24.11.2015

    Przecież jak nie zostaną przesłane do końca roku to przepadnie dofinansowanie z Unii. Czemu tego nie napiszecie?!

  • Daw – 24.11.2015

    Chyba jeszcze 2 szt. Twistów z opcji powinny być dostarczone do końca roku?

  • new – 24.11.2015

    Ile jest moderusów w opcji?

  • A drzwi są – 24.11.2015

    Bo zaraz adwisory i inne im podobne stwory powiedzą że są antymodertransowe.

  • Gryzly – 24.11.2015

    16 Moderusów jest w opcji

  • kubex – 24.11.2015

    @Tomasz Flaga, @kghan: Moderusy są co najmniej o poziom wyżej od Pesy, mimo dużej ilości wysokiej podłogi (która jest plusem - można je puścić bez obaw na trasy na których niskacze nie dałyby rady) ich jakość wykonania jest lepsza i są bardziej niezawodne.

  • Wio – 24.11.2015

    Po Poznaniu jeździ ich chyba z 20 szt. i kolejne 20 zamówili w rozstrzygniętym niedawno przetargu. (...) nie są złe. Nie zdarzyło się nigdy aby jakaś matka z wózkiem albo osoba na wózku nie wsiadły z braku miejsca (...). Gdyby kupili 100% niskiej podłogi to pieniędzy wystarczyłoby na 7 - 8 wagonów a tak to kupili 20 szt. Jak to się mówi: tak krawiec kraje jak mu materiału staje. I wszystko w tym temacie.

  • M – 24.11.2015

    Kubex dobry żart aż się posikałem ze śmiechu

  • TomTom – 24.11.2015

    Co jak co, ale wrocławskie Twisty są naprawdę dobrze wykonane i nie zaliczają spektakularnych padów na mieście, więc stwierdzenie, że Moderus Bieda jest lepszy to śmiech na sali. Mamy już 26 pseudoniskaczy w postaci 205WrAs i choć dają sobie nieźle u nas radę to nie jest to w zasadzie żadna konkurencja dla Twistów i wagonów ich pokroju. Kilka metrów długości, więcej miejsc siedzących i stojących, większa liczba drzwi naprawdę robią różnicę. Owszem - to kosztuje, ale wolałbym zobaczyć jako biedaniskacze więcej naszych, wrocławskich Protramów niż Moderusów. A najchętniej powitałbym więcej Twistów albo innych dobrych wagonów niskopodłogowych analogicznej konstrukcji.

  • Combino – 25.11.2015

    @kubex: teraz to już popłynąłeś na całego; Wielkopolska,prawda? Takim durnym tekstem,całkowicie oderwanym od rzeczywistości,to mógł polecieć tylko albo Wielkopolanin (czyli na zasadzie "każde g... powstające w Wielkopolsce jest the best i to dlatego że powstaje w Wielkopolsce") albo wyjątkowo zajadły hejter z południa. Która opcja jest trafiona? ;)

  • Combino – 25.11.2015

    Poza tym trochę szkoda że Wrocek tak cienko stoi z kasą,bo musi iść w bieda-niskacze. Wiem,to zawsze więcej brygad z niską podłogą,co nie zmienia faktu że nówka będzie jeździć po mieście minimum 30 lat,a Moderusy Bieda już za 20 będą DRAMATYCZNIE archaiczne...

  • xxxx – 25.11.2015

    @Daw. Tr dwa Twisty już są we Wrocławiu.

  • WKS – 26.11.2015

    Ten przetarg na Moderusy jest gwożdziem do trumny dla wrocławskiego Protramu

  • advisor – 26.11.2015

    @CombinoMożesz mi podać, skąd wiesz, że nówka 100% LF wytrzyma 30 lat, a nówka częściowo LF już nie? Tradycyjnie z kuli wróżysz czy masz poważny argument?Archaiczny bo co? Bo nie 100% LF? Dobry żart.

  • wrocek – 27.11.2015

    Archaiczny bo ma wygląd 105-ki

  • Combino – 27.11.2015

    @advisor: aż mi się nie chce na taką tanią zaczepkę odpowiadać,ale niech będzie.Nigdzie nie napisałem,że nie wytrzyma. Wytrzyma i w tym poniekąd problem. Nie wiem czy zauważyłeś,ale w cywilizowanych państwach wagony wg tej idei występują wyłącznie jako... przebudowane starsze wagony,które dostosowano dla osób z ograniczoną mobilnością; jedynym wybrykiem są freiburskie GT8N,kupione jak na ten typ baaardzo późno,bo w roku... 1990.Poza tym np. Niemcy już nawet nie bawią się (od dobrych kilku lat) we wstawianie niskiego członu do wagonów generacji M/N (o Tatrach nie mówiąc); w coś takiego bawi się tylko Europa Wschodnia i dalej na wschód,czyli tramwajowe dziady. U nas jeszcze się myśli o wstawianiu niskiego członu do używek,ale bynajmniej nie z celem eksploatacji przez 30 lat. A teraz,w roku 2015 (a nawet później,wziąwszy pod uwagę kontrakt) w Poznaniu pojawią się tramwaje,których idea jest już dziś dość archaiczna i oparta na pomyśle DORAŹNEGO PRZYSTOSOWANIA POSIADANEGO OD DAWNA TABORU (co powtórzę!),a które - jako nówki - będą miały przed sobą spokojnie TRZY DEKADY EKSPLOATACJI w Poznaniu! Czy wszelkie odmiany VarioLF+ są wg Ciebie nowoczesnymi wagonami (i to mimo silników trakcyjnych czy rozruchu ,które mogą być nawet jako takie kwalifikowane? Jeśli dalej nie łapiesz,to niech Ci to kto inny wyjaśnia,a widzę że chętnych jest niemało...

  • Ikarus też piękny jak nowy... – 28.11.2015

    Opiniom kolegów się nie dziwię macie prawo lubieć cokolwiek, są wśród nas miłośnicy Ikarusów i Konstali 102Na, choć na trasie już ich nie ma (we Wrocławiu). Natomiast pani rzecznik, która nie odróżnia dwóch członów konstrukcyjnie nieznacznie odbiegających od Konstal 105Na połączonych niską podłogą od technologi niskopodłogowej jakiegokolwiek producenta powinna trochę poczytać zanim coś powie... A trasy powinny być modernizowane w XXIw., a nie kupować przeżytki żeby sobie radziły

  • advisor – 28.11.2015

    @CombinoO właśnie, "tramwajowe dziady". Nie dotarło do Ciebie jeszcze, że Poznania najwyraźniej NIE STAĆ NA NISKOPODŁOGOWE TRAMWAJE I DLATEGO WZIĄŁ MODERUSY I TWOJE HEJTY TEGO NIE ZMIENIĄ, DOTARŁO?Nie wiem, czy zauważyłeś, ale nie jesteśmy Europą Zachodnią z nadmiarem pieniędzy na KM i czasem trzeba wziąć coś niższej klasy, by utrzymać właściwą ilość taboru. Bety mają mieć większość współczesnych udogodnień, więc tradycyjnie siejesz panikę. Na szczęście ludzie w poznańskim MPK umieją myśleć, bo dla nich ważniejsze od 100% LF jest obsadzenie dobrym taborem wszystkich brygad, by wszyscy mieli choć część niskiej podłogi. Ja rozumiem frustrację, że PESA nie wygrała, ale daj sobie na wstrzymanie, bo twojego bezsensownego hejtu na Moderusa się nie da czytać. Zresztą na większości portali o KM ludzie mają już ciebie serdecznie dość.

  • weelly – 28.11.2015

    Czym to "cudo" różni się od zmodernizowanej 105-ki??

  • Combino – 29.11.2015

    "Ja rozumiem frustrację, że PESA nie wygrała, ale daj sobie na wstrzymanie, bo twojego bezsensownego hejtu na Moderusa się nie da czytać. Zresztą na większości portali o KM ludzie mają już ciebie serdecznie dość."Co Ty pieprzysz teraz?Teraz to już popłynąłeś ze swoją wyimaginowaną teorią! Po pierwsze to już było lepiej kupić 60% LF,od kogokolwiek (nawet od Solarisa; i co,łyso?!).Nie zauważyłeś,ze nawet Pragoimexowi słabo idzie sprzedaż NOWYCH wanien i wielowanien (Ołomuniec,Koszyce i...?).A jeśli chodzi o uznanie dla postów czyjegoś autorstwa,to jak widać Ciebie nawet już tutaj mają dość ;)

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....