TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Pierwszy Swing DUO w Toruniu
InfoTram - Opublikowano: 07.12.2015 12:54:29 4 komentarze
Pierwszy Swing DUO w Toruniu (foto: MZK)

W nocy z piątku na sobotę (z 4 na 5 grudnia br.) do Torunia dotarł pierwszy spośród 5 tramwajów dwukierunkowych ? poinformował nas Piotr Reich, rzecznik prasowy tamtejszego MZK. W tej chwili trwają procedury związane z homologacją i podstawowe formalności - po ich uzyskaniu tramwaj będzie mógł być eksploatowany. Według zapewnień Wykonawcy ? bydgoskiej PESY ? kolejne tramwaje powinny dotrzeć do Torunia przed końcem 2015 r.

Przypomnijmy, że Swingi DUO są pięcioczłonowe, niskopodłogowe, klimatyzowane, posiadają monitoring, automaty do sprzedaży biletów, system informacji pasażerskiej. Główna różnica w porównaniu do obecnie kursujących tramwajów niskopodłogowych po mieście to dodatkowa kabina motorniczego oraz dodatkowy komplet drzwi ? 8 drzwi dwustrumieniowych i 4 jednostrumieniowe. Maksymalna prędkość jaką może osiągnąć taki pojazd to 70 km/h. Łącznia liczba miejsc jaką posiada to 200. Tramwaje tego typu mogą być wykorzystywane do poruszania się na torowiskach gdzie wykonywane są różnego rodzaju remonty, uniemożliwiające jazdę po dwóch torach, a także po torowiskach gdzie niema pętli, również mogą służyć jako uniwersalne pojazdy do codziennej eksploatacji.

Łączna cena dostawy w zakresie opcjonalnym zamówienia (5 tramwajów plus pozostałe elementy objęte zamówieniem) wynosi 37 800 225,00 złotych netto co, po uwzględnieniu podatku od towarów i usług w wysokości 8 694051,75 złotych daje kwotę 46 494 276,75 złotych brutto.

Zakup jest realizowany w ramach projektu ?Integracja systemu transportu miejskiego wraz z zakupem taboru tramwajowego w Toruniu - BiT-City?.

Podstawowe dane techniczne:

Liczba członów (w szt.)

5

Długość tramwaju ze zderzakami

30.000 mm

Maksymalna szerokość tramwaju

2.350 mm

Zdolność przewozowa:

- liczba miejsc siedzących stacjonarnych

28

- liczba miejsc stojących (przy 5 osobach na 1 m2)

172

- nominalna liczba miejsc (siedząc + stojące przy 5 osobach na 1 m2)

200

Minimalna szerokość przejścia wewnątrz wagonu

660 mm

Maksymalna prędkość eksploatacyjna (w km/h)

70

Zdolność pokonywania wzniesień

6 %

Moc znamionowa

4 x 105 kW

Liczba drzwi dwustrumieniowych

8

Liczba drzwi jednostrumieniowych

4



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PESA
MZK Toruń
Swing DUO
Toruń
  • thorn – 07.12.2015

    Zwykłe Swingi się dobrze sprawują, to i Duo myślę, że się szybko w Toruniu zadomowią.

  • FRanek – 07.12.2015

    Tramwaje już są (prawie). Teraz wystarczy dobudować dla nich linię na północ miasta - może być jednotorowa (Bo na Sz. Chełmińskiej ciasno) z mijankami. Sprawne zarządzanie ruchem wystarczy, żeby taka linia dobrze funkcjonowała. Techniczne żaden problem.

  • Combino – 08.12.2015

    @FRanek: jeśli zastanawiasz się po co NAPRAWDĘ kupiono te tramwaje,to prześledź skutki remontów z mieście w ciągu ostatnich lat (podpowiem: linie autobusowe 51,52...). To jest właśnie po to,by ograniczyć te cholerne zamknięcia linii tramwajowej cza czas remontu,a nie żeby teraz na siłę znajdować dla tych tramwajów całotygodniowe zadania.

  • dan-be – 11.12.2015

    @Combino - zgadzam się. Swingi Duo będą zapewne kursować po całym mieście na normalnych liniach, zwiększając udział taboru niskopodłogowego, a w okresie remontów tramwaje te zostaną wysłane na specjalne linie zastępcze.Co do linii tramwajowej na północ miasta, to takie zadanie wiązać się powinno z zakupem kolejnych tramwajów niskopodłogowych...

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....