TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Pierwszy Swing w Szczecinie
Karol Wach - Opublikowano: 16.11.2010 13:54:14 5 komentarzy
Pierwszy Swing w Szczecinie

Pierwszy tramwaj PESA Swing jest już w Szczecinie. 13 listopada, w zajezdni Pogodno, został zaprezentowany wagon oznaczony przez Tramwaje Szczecińskie numerem 801. Łącznie po mieście będzie jeździć 6 takich tramwajów - pięcioczłonowych, jednobryłowych i, co chyba najważniejsze, w całości niskopodłogowych. Cykl montażu pierwszego szczecińskiego pojazdu był stosunkowo krótki, wynosił bowiem zaledwie 21 dni. Wagon pomalowany został w barwy Floating Garden. Zdaniem przedstawicieli Pesy odważny, nowoczesny styl i kolorystyka malowania odróżniają wagony szczecińskie od tramwajów dla innych miast. Nowe niskopodłogowce wyróżnia się jeszcze jeden szczegół –będą to najdłuższe Swingi w Polsce. Ich długość to 32 metry. Wewnątrz pojazd jest całkowicie klimatyzowany i monitorowany. Dzięki temu będzie komfortowy dla pasażerów, którzy będą mogli czuć się w nim bezpiecznie. Jest to jeden z najnowocześniejszych wagonów tramwajowych w Europie –mówił podczas prezentacji szef Tramwajów Szczecińskich Krystian Wawrzyniak. Konstruktorzy PESY są dumni ze swojego dzieła. Jak zaznaczył szef bydgoskiego producenta Tomasz Zaboklicki, tylko kilka europejskich firm ma w swojej ofercie wagon całkowicie niskopodłogowy. Udało się go zbudować dzięki umieszczeniu niektórych urządzeń w dachu wagonu.

Tramwaje Szczecińskie kupiły razem z wagonami szkolenia dla mechaników. Takich wagonów nie da się naprawić za pomocą młotka –zgodnie stwierdzili przedstawiciele producenta i przewoźnika. Tramwaj wyposażony jest w komputery pokładowe, które znacznie ułatwiają diagnostykę. PESA przeprowadzi również szkolenia dla motorniczych. Zanim tramwaje wyruszą w trasy przeszkolonych zostanie piętnastu przyszłych prowadzących Swingi. Na trasy 120NaS wyjedzie w grudniu, a w najgorszym przypadku –w styczniu. Według planów wagony mają obsługiwać linie 7 i 8.  Możliwości eksploatacyjne niskopodłogowców są ograniczone ze względu na nienajlepszy stan szczecińskich torowisk. Stąd też wytypowano właśnie te dwie linie.

W przyszłym roku Szczecin chce ogłosić kolejny przetarg na niskopodłogowe tramwaje. Tym razem ma ich być 22. I to, jak podkreślał Prezydent Piotr Krzystek, niezależnie od tego kto Szczecinem będzie rządził. Trzymamy za słowo!

Dane techniczne 120NaS:
•wysokość podłogi w strefie drzwi –35 cm,
•długość 31,82 m,
•szerokość –2,4 m,
•prędkość maksymalna –70 km/h,
•liczba wózków jezdnych –3 (2 napędowe i 1 toczny),

Dane eksploatacyjne 120NaS:
•dopuszczalna liczba miejsc 211

•miejsca stojące –150,
•miejsca siedzące –61.
•liczba drzwi –6 (4 drzwi dwustrumieniowe i 2 jednostrumieniowe)
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
PESA
Swing
Szczecin
Tramwaje Szczecińskie
  • Ł. M. P. P. – 17.11.2010

    Przód jest chyba takiego samego koloru, co elbląskie 121N. Ale, szczególnie na miniaturce, wygląda jakby był składany z różnych części w "dziupli".

  • mech. – 17.11.2010

    "Takich wagonów nie da się naprawić za pomocą młotka" – ciekawe gdzie je się będzie w ogóle naprawiać - na dojeżdzie na zabytkowych warsztatów na ul. Klonowica SWING na pewno połamałby sobie wszystkie osie!

  • Antypejsbuk – 18.11.2010

    Brawa dla Szczecina! Brawa za zakup nowoczesnych 100%-niskopodłogowych _polskich_ tramwajów. Nie tak, jak Wrocław, który kupuje czeskie i to zaledwie 65% niskiej podłogi.

  • Ł. M. P. P. – 23.11.2010

    Czy te 22 kolejne tramwaje to błąd typograficzny, czy też może już "spuścili z tonu"? Bo jeszcze niedawno była mowa o 24 wozach.

  • gryf8801 – 23.11.2010

    Z tą ilością to dokładnie nie wiadmo. Pan Krzystek (prezydent Szczecina) podcza uroczystości zwiazanym z przyjechaniem Niskopdłogowego tramwaju zapowiedział że prawdopodobnie w styczniu będzie ogłoszony przetarg na 22 tramwaje niskopodłogowe z możliwością dokupienia min. 2 sztuk. Chodzi o to ze miasto się chce zabezpieczyć gdyby się okazło że cena za tramawaj może wyjść za duza niz miasto sobię założyło. Uważam że nie jest to głupi pomysł szególnie jeżeli sie mówi o min. 2 sztukach co może oznaczać ze moze i więcej ewentualnie będą mogli zakupić.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....