TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Plany zakupowe ZKM Gdańsk
InfoTram - Opublikowano: 14.03.2016 13:37:39 10 komentarzy
Tabor ZKM Gdańsk

Gdański ZKM przedstawił dziś plany zakupu taboru tramwajowego. Co zatem szykuje przewoźnik?

Na początku warto przypomnieć, że ZKM dysponuje obecnie 127 zestawami tramwajowymi. Udział pojazdów niskopodłogowych to 86%. Odsetek ten jest jednym z najwyższych w Polsce. Gdańsk plasuje się na drugim miejscu, zaraz po Olsztynie. Przypomnijmy jednak, że stolica Warmii i Mazur wprowadziła do ruchu nowe tramwaje i proces odnowy floty taborowej jej nie dotyczy. Wśród ośrodków, które zmagają się z wymianą Konstali Gdańsk jest niekwestionowanym liderem. 

46% wszystkich wagonów w Gdańsku jest klimatyzowana.

W najbliższym czasie ZKM planuje zakupić 15 tramwajów. Mają być dwukierunkowe, klimatyzowane, w całości niskopodłogowe. Co więcej każdy wagon musi mieć możliwość jazdy na bateriach w trybie jazdy miejskiej na odcinku przynajmniej 500 m. Na ten cel ZKM planuje wydać 112 500 000 zł netto. Przetarg na ich pozyskanie ma zostać ogłoszony jeszcze w tym roku, najprawdopodobniej w wakacje. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, z Gdańska znikną ostatnie tramwaje wysokopodłogowe. Zostaną zastąpione przez wspomniane 15 wagonów.

- Chcemy zamówić tramwaje z bateriami umożliwiającymi przejazd przy ich użyciu minimum 500 metrów. Myślimy o nowych pojazdach m.in. w kontekście budowy przyszłej Nowej Politechnicznej, gdzie mówi się o tym, że na ul. Bohaterów Getta Warszawskiego nie byłoby sieci trakcyjnej. Ten odcinek, o długości około 250 metrów, tramwaj pokonywałby na bateriach, czyli dojeżdżałby do końca sieci, po czym chowałby pantograf, przejeżdżał na bateriach do al. Grunwaldzkiej, włączał się ponownie w sieć i jechał dalej. Takie rozwiązania już są stosowane na świecie. Chcemy być na to przygotowani - zaznacza wiceprezes ZKM Maciej Lisicki.

Tramwaje, które obecnie jeżdżą po Gdańsku, też posiadają baterie, ale o słabszej mocy. Mogą na nich przejechać około 200 metrów, co wykorzystywane jest m.in. w sytuacjach manewrowych w zajezdni.

Co więcej Zakład Komunikacji Miejskiej w Gdańsku planuje także remont tramwajów niskopodłogowych. W tym roku modernizację przejdą: cztery wagony NGd99 (numery boczne 1001-1004) oraz jeden wagon 114Na (numer boczny 1502) ? z zachowaniem jak najbardziej oryginalnego wyglądu zewnętrznego.

- W przypadku 114 Na chcemy zachować jak najwięcej oryginalnych elementów. Dlatego np. nie planujemy wymiany czoła i okien. To najstarszy tramwaj niskopodłogowy wyprodukowany seryjnie. Zakładamy, że za 25-30 lat będzie on już tramwajem historycznym, dlatego przeróbki będą głównie techniczne, elektroniczne i poprawiające komfort jazdy ? zaznacza Maciej Lisicki.



Sprawdź też:
ZKM Gdańsk
Gdańsk
  • chudy – 14.03.2016

    Warto także dodać ze największy odsetek tramwajów niskopodłogowych jest w Olsztynie a nie w Gdańsku jak piszecie

  • Combino – 14.03.2016

    @chudy: możliwe że zmienili w trakcie; niemniej jednak liczenie tu Olsztyna jest nieco kontrowersyjne,bo jak tu porównywać dopiero co zbudowaną jedną linię z dwiema odnóżkami do (co by nie mówić) prawdziwej sieci budowanej latami?

    A co do meritum,to szacowana wartość zamówienia mówi wszystko: serdecznie dziękujemy panom Adamowiczowi i Lisickiemu za spełnienie obietnicy o kupnie 40-metrowych tramwajów,potrzebnych na liniach do Brętowa i na Myśliwską NA WCZORAJ!

  • srokacz – 14.03.2016

    @Combino: Olsztyn ma swoją sieć tramwajową więc powinien być liczony. I nikt tu nie porównuje Olsztyna do Gdańska.

  • Combino – 14.03.2016

    @srokacz: Olsztyn to naprawdę nieco inna kategoria; to tak jakbyś porównywał RNV z Le Mans...
    Albo szukanie miejscowości o najwyższym dochodzi na głowę i podawanie kandydatury miejscowości Chobielin Dwór ;)

  • srokacz – 14.03.2016

    @Combino: Co nie zmienia faktu że Olsztyn swoją "sieć" ma, i ma najwyższy odsetek tramwajów niskopodłogowych ;)

  • ? – 15.03.2016

    Jaka wg pana vice ma być żywotność tego tramwaju skoro historyczny będzie za 30 lat? Czy on tyle przetrwa?

  • Franio banio – 15.03.2016

    Jesli ZKM nie zainwestuje w zaplecze i szkolenie obecnych pracownikow
    To za 10 lat Pesy beda zabytkami.

  • Combino – 15.03.2016

    @srokacz: dobra,zostawmy to. Przyjmijmy że Gdańsk przoduje w kategorii "odnowa i dostosowanie przez wymianę taboru tramwajowego do potrzeb osób niepełnosprawnych" ;)

    @?: już Ci wyjaśniam tę zawiłość. Otóż przeciętnie bogatsze niemieckie sieci tramwajowe wymieniały tabor po trzydziestu kilku latach eksploatacji,przy czym na wymianę miał wpływ fakt że był to tabor wysokopodłogowy (gdyby to były niskacze,to być może pojeździłyby kilka lat dłużej). Nasz sieci,jako mniej zamożne,praktycznie na pewno nie będą sobie mogły pozwolić na wycofanie tramwaju niskpodłogowego po 30 latach służby; pojeździ spokojnie przez 40-kę z hakiem. I pewnie za te 25 lat Orzeł #2 będzie już odstawionym eksponatem historycznym :)

  • Piotr K. – 18.03.2016

    Gwoli ścisłości to 40% tramwajów w Gdańsku jest niskopodłogowych, bo pojazdy takie jak N8C do tej kategorii nie należą.

  • Combino – 18.03.2016

    ^^ Czy niskopodłogowy czy niskowejściowy,to nie ma większego znaczenia; jest 86% tramwajów dostępnych dla osób niepełnosprawnych i pod tym względem Gdańsk jest najwyżej ze starych sieci,czy się to Krakowowi (bo stamtąd jest najwięcej głosów proponujących pokrętne metody liczenia - jak USA w kwestii medali na IO w 2008 - aby tylko Kraków był na I miejscu) podoba czy nie (aczkolwiek i Warszawa mogła się poczuć urażona w swej dumie,więc nie wykluczam że możesz być i warszawiakiem ;)

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma ?JMK analizy rynku transportowego? oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2017 InfoBus ma 15 lat.Portal TransInfo.pl działa od 2001 roku. Początkowo - pod nazwą InfoBus.pl - zajmował się tylko tematyką autobusową. Wraz z rosną...