TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Po Combino MPK Poznań chce modernizować Tatry
InfoTram.pl - Opublikowano: 12.05.2020 12:45:54 1 komentarz
Po Combino MPK Poznań chce modernizować Tatry (foto: MPK Poznań)

Mamy kolejny przetarg na wykonanie modernizacji poznańskich tramwajów. Po wagonach Combino przewoźnik chce odnowić Tatry.

Tym razem chodzi o dwa wagony odkupione z Brna. Posiadane we flocie taborowej przewoźnika wagony tego typu były niedawno modernizowane, o czym szerzej piszemy poniżej.  

Zamówienie dotyczy wagonów: nr tab. 399, nr fabr. 180147 oraz nr tab. 400, nr fabr. 180148. Tramwaj typu RT6N1 po wykonaniu naprawy głównej z modernizacją musi być tramwajem jednokierunkowym wyposażonym w stanowisko do jazdy manewrowej do tyłu, przystosowanym do eksploatacji w zakresie temperatur od –25 oC do +40 oC, przy wilgotności względnej powietrza do 95% (przy uwzględnieniu możliwości kondensacji pary wodnej).

Tramwaj musi być przystosowany do eksploatacji w warunkach infrastruktury torowo-sieciowej MPK – Poznań Sp. z o.o. w stopniu nie gorszym niż przed modernizacją, przy założeniu, że w procesie modernizacji nie ulegną zmianie parametry skrajni i koniecznej przestrzeni niezabudowanej.

Tramwaj po modernizacji musi być przystosowany do parkowania przez dowolnie długi okres na niezadaszonym placu postojowym.

Zamawiający oczekuje, że tramwaje po wykonanej naprawie i modernizacji będą posiadały rozwiązania techniczne identyczne lub równoważne zastosowanym w tramwaju referencyjnym nr 403, dotyczy to w szczególności rozmieszczenia urządzeń, rozmieszczenia urządzeń kontrolnosterujących w kabinie motorniczego (w szczególności na pulpicie motorniczego i szafach z aparaturą), interfejsów użytkownika w urządzeniach informatycznych oraz oprogramowaniu (wyjątkiem są nowe rozwiązania i podzespoły, których zastosowanie powinno wyeliminować problemy eksploatacyjne występujące aktualnie w tramwajach RT6N MF 06 AC).

Oferty w tym przetargu można składać do 16 czerwca 2020 roku.

Kryteria oceny ofert stanowią:

Wyposażenie tramwaju w komponenty stosowane u Zamawiającego -  30 pkt;

Cena - 70 pkt.

Konieczne jest doświadczenie. O zamówienie może ubiegać się wykonawca, który wykaże, że wykonał należycie (umowa zakończona) naprawy główne, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej 4 sztuk tramwajów wieloczłonowych, wyposażonych w system sterowania napędem i urządzeniami pomocniczymi, oparty o pokładową sieć CAN, napędzanych silnikami prądu przemiennego, z minimum 60 % udziałem niskiej podłogi, wyposażonych w układ hamulców hydraulicznych lub wykaże, że wykonał (wyprodukował i dostarczył) należycie, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej 1 dostawę fabrycznie nowych wieloczłonowych wagonów tramwajowych, wyposażonych w system sterowania napędem i urządzeniami pomocniczymi, oparty o pokładową sieć CAN, napędzanych silnikami prądu przemiennego, z minimum 60 % udziałem niskiej podłogi, o łącznej liczbie, nie mniejszej niż 4 sztuk.

Wagony Tatra były już modernizowane. Historia poznańskich Tatr Projekt wagonu RT6N1 powstał w zakładach CKD-Tatra w 1990 roku, a prototypowy egzemplarz zaprezentowano 3 lata później. Kiedy Poznań szykował się do uruchomienia trasy Poznańskiego Szybkiego Tramwaju, pojawiła się perspektywa częściowego dofinansowania zakupu pojazdów ze środków budżetu państwa. Warunek był jeden tramwaje musiały być fabrycznie nowe. W przetargu na 10 wagonów dla linii PST wygrało konsorcjum CKD Praha i FPS HCP. Umowa przewidywała dostawę pięciu wagonów z fabryki w Pradze do końca 1996 roku oraz montaż dalszych pięciu w poznańskiej Fabryce Pojazdów Szynowych HCP w ciągu 1997 roku. W czerwcu 1996 roku do Poznania dotarł egzemplarz testowy tramwaju RT6N1. Jego eksploatacja pozwoliła na wprowadzenie do dokumentacji pojazdu istotnych zmian, pozwalających przystosować go do polskich norm. Ze względu na kłopoty finansowe i organizacyjne CKD, dostawy pierwszych pięciu wagonów rozpoczęto jednak dopiero między majem a wrześniem 1997 roku. Po otrzymaniu pierwszych egzemplarzy, MPK Poznań Sp. z o.o. musiało się też uporać z uzyskaniem polskiej homologacji dopuszczającej RT6N1 do ruchu, m.in. ze względu na zbyt szerokie pudło wagonu. Pozostałe pięć egzemplarzy zmontowanych w fabryce FPS HCP, dostarczono w drugiej połowie 1998 roku. Tatry były jednak powiewem nowoczesności - szerokie, przestronne, niskopodłogowe, ale i awaryjne. Pierwszy wyjazd liniowy dla wagonu nr 402 zakończył się zaledwie po kilku kursach. Z kolejnymi skończyło się podobnie. Po uporaniu się z tzw. problemami wieku dziecięcego, tramwaje zyskały sympatię motorniczych we względu na szybką wymianę pasażerów dzięki podwójnym odskokowym drzwiom, które idealnie sprawdzały się w godzinach szczytu na PST. Polubili je także pasażerowie. Pierwsza Tatra, o numerze taborowym 402, wyjechała na linię 12 27 września 1997 roku o godzinie 7:45. Niestety po kilku kursach wagon uległ awarii. Podobny los spotkał kolejne egzemplarze. Ze względu na ciągłą dużą awaryjność tramwajów RT6N1, skutkujących blokadą ruchu na trasie PeSTki, MPK Poznań Sp. z o.o. podjęło decyzję o wycofaniu ich z linii 12. Początkowo tramwaje zagościły na linii 13. Wraz ze skierowaniem linii 1 na Franowo, do obsługi tej linii skierowane zostały również Tatry. W osiemnastoletniej historii, okazjonalnie obsługiwały także linię 5, 6, 7, 14, 15, 16 i 18. W 2011 roku rozpoczął się etap modernizacji tych kilkunastoletnich pojazdów. Oprócz wymiany aparatury elektrycznej, zmienił się również wygląd zewnętrzny wagonów. Dzięki temu, zmodernizowane wagony ponownie zaczęły się pojawiać na linii 12.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Poznań
Tatra
modernizacja
Poznań

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....