Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Podziemna warszawska „Inspiracja”

infotram
06.02.2011 16:48
0 Komentarzy
>W ubiegłym tygodniu, co już sygnalizowaliśmy na łamach InfoTram, w stołecznym Ratuszu podpisana została umowa na dostawę 35 sześciowagonowych pociągów Inspiro, albo, jak kto woli 210 wagonów. Tabor dla Metra Warszawskiego, z przeznaczeniem do obsługi II linii podziemnej kolejki w stolicy dostarczy konsorcjum firm Siemens i Newag. align=”center”>Podpisanie umowy Siemens/Newag - Metro Warszawskie (foto: UM Warszawa)> – Dziś Metro dołącza do grona spółek transportowych, które korzystając z wieloletnich umów na dostarczanie usług podpisanych z miastem, powiększają i unowocześniają swój tabor –powiedziała przed podpisaniem umowy Prezydent m.st. Warszawy Hanna Gronkiewicz- Waltz. >W trakcie przygotowań do ogłoszenia przetargu Metro Warszawskie dokonało przeglądu światowych rozwiązań technologicznych w zakresie pojazdów metra, odbyło serię spotkań z czołowymi producentami taboru, współorganizowało seminarium „Jaki tabor dla metra warszawskiego?”. Skorzystano również z usług firm doradczych i poddano analizie przetargi na tabor za ostatnie 5 lat –zapewnił Dyrektor Generalny Metra Warszawskiego Jerzy Lejk. – Planujemy, że pierwsza partia, 12, maksimum 15 pojazdów, będzie obsługiwała pierwszą linię, co pozwoli nam zaproponować pasażerom częstotliwość kursowania pojazdów 120 sekund. Kolejna partia będzie obsługiwała odcinek centralny –przy tej ilości będziemy mogli zaproponować także częstotliwość 120 sekund –tłumaczył szef spółki, obsługującej podziemną kolejkę w stolicy. align=”center”>Podpisanie umowy Siemens/Newag - Metro Warszawskie - szefowie Spółek (foto: UM Warszawa)Podpisanie umowy Siemens/Newag - Metro Warszawskie - model pociągu Inspiro (foto: UM Warszawa)>Przypomnijmy, iż cena zaproponowana przez Konsorcjum Siemens Aktiengesellschaft Osterreich i Newag SA wyniosła 1 069 594 093,01 zł (netto).>Kryteriami wyboru najkorzystniejszej oferty były:>•   cena (50%), >•   zużycie energii elektrycznej (20%), >•   system utrzymania pojazdu (20%), >•   ekologia (8%), >•   wydłużenie gwarancji na pojazd powyżej 30 miesięcy (2%). >Jak zwykle przy tego typu przetargach nie obyło się bez perturbacji, związanych z odwołaniami. Na szczęście, i dla pasażerów, i dla przewoźnika, wszystko skończyło się dobrze i można było podpisać umowę. Kontrola uprzednia, przeprowadzona przez Urząd Zamówień Publicznych, wykazała, iż w przetargu na zakup taboru na potrzeby II linii metra nie wykryto żadnego błędu. >Umowę w obecności Prezydent Warszawy i władz spółki Metro Warszawskie podpisali ze strony Metra Warszawskiego Sp. z o.o. Członek Zarządu Pani Dorota Popińska oraz Członek Zarządu Pan Grzegorz Ledzion i ze strony Siemens AG: Hans-Jörg Grundmann, Prezes Branży Mobilit Siemens AG oraz Peter Baudrexl, Prezes Zarządu Siemens Sp. z o.o.>Pierwsza dostawa wagonów przewidziana jest w IV kwartale 2012 r., ostatnia –w IV kwartale 2013. Nowe składy będą mogły poruszać się zarówno po pierwszej, jak i drugiej linii metra.>Wybrane przez Warszawę pociągi Inspiro są najnowszą konstrukcją Siemensa, opartą na wieloletnich doświadczeniach z realizacji projektów na całym świecie. Przy konstruowaniu platformy tych pojazdów szczególny nacisk położono na ułatwienia w zakresie obsługi serwisowej –szybką i prostą wymianę elementów eksploatacyjnych oraz części zamiennych, niskie koszty eksploatacji i utrzymania, obniżone zużycie energii oraz komfort pasażerów –jednoprzestrzenny układ pociągu, szerokie drzwi i przejścia, przyjazne oświetlenie, ciepłą kolorystykę, niski poziom hałasu. Projekt dla Metra Warszawskiego będzie realizowany w konsorcjum z polską firmą Newag S.A., dzięki czemu montaż pociągów, począwszy od 11 składu, będzie odbywał się w Polsce. Newag będzie również uczestniczył w serwisowaniu Inspiro. align=”center”>Inspiro dla WarszawyInspiro dla WarszawyInspiro dla Warszawy>- Mobilność to wielkie wyzwanie dla dużych miast, od lat zajmujemy się tym problemem. Obserwowaliśmy też dynamiczny rozwój warszawy i cieszymy się, że możemy wnieść swój wkład w rozwój tej infrastruktury. –powiedział Hans-Jörg Grundmann, prezes Mobilit Siemens AG. Jak dodaje jest to wyjątkowe zlecenie dla jego zespołu –Nasz projekt zwyciężył w bardzo dużej konkurencji pochodzącej zarówno z Europy wschodniej jak i zachodniej. Jest to największy kontrakt, jaki firmie Siemens udało się wygrać w Polsce.>Siemens w ciągu ostatnich lat był wielokrotnie wybierany, jako dostawca taboru metra. Między innymi dostarczył 40 pociągów dla metra w Wiedniu (zamówienie na 20 kolejnych jest w trakcie realizacji), 83 pociągi dla Oslo (kolejne rozszerzenie obejmie 32 składy), 53 pociągi dla Pragi oraz 14 bezobsługowych pojazdów dla metra w Norymberdze.>Zakup wagonów to kolejny ważny krok w kontynuowanej wymianie warszawskiego taboru. Od 2007 r. po stolicy kursuje 800 niskopodłogowych autobusów, do 2012 roku reszta starych Ikarusów zostanie zastąpiona nowoczesnym taborem.>Pierwsze 35 tramwajów marki PESA jeździ już po warszawskich torach. Reszta ze 186 zamówionych zostanie dostarczona do 2013 r. Oprócz nich jeździ także 15 nowoczesnych tramwajów zamówionych w tej samej fabryce wcześniej.>Z nowoczesnych składów korzysta też Szybkiej Kolei Miejskiej –obecnie ma ich 4 a w 2012 zwiększy tę liczbę o kolejne 6. Od połowy tego roku do końca do Warszawy dotrze 13 składów SKM dedykowanych połączeniu centrum miasta z lotniskiem. >Zakupione wagony metra przyczynia się w istotny sposób do rozwoju komunikacji miejskiej w stolicy znacznie zwiększając komfort i efektywność jej użytkowania.>Przetarg na nowe wagony metra finansowany jest ze środków Metra Warszawskiego, uzyskanych dzięki wieloletniej umowie wykonawczej z m.st. Warszawa, o świadczeniu usług przewozowych środkami komunikacji zbiorowej –pociągami metra w latach 2009-2027.>Metro Warszawskie wspólnie z miastem stołecznym Warszawa, stara się o dofinansowanie zakupu ze środków Unii Europejskiej w części dotyczącej składów przeznaczonych do obsługi II linii metra.

Komentarze