TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Półlinia w Warszawie, czyli ZTM reaguje
INFOTRAM Karol Wach - Opublikowano: 07.02.2013 09:47:44 25 komentarzy
Półlinia w Warszawie, czyli ZTM reaguje

ZTM Warszawa uruchamia pół linii tramwajowej. Chodzi mianowicie o wariantowe kursy siedemnastki, które od jakiegoś czasu docierają tylko do pętli Metro Marymont. Przypomnijmy, że podstawowa trasa tej linii to Służewiec –Metro Młociny. Wraz z uruchomieniem tramwaju na Tarchomin ZTM zdecydował się przeprowadzić roszady w kursowaniu innych linii, w tym również rzeczonej siedemnastki. Fakt, że wybrane kursy docierały jedynie do Marymontu dezorientował pasażerów, którzy przyzwyczajeni do starej trasy liczyli na to, że dojadą aż do Młocin. Na uwagi podróżnych zareagował ZTM, ale tylko …połowicznie. Od 11 lutego wariantowe kursy linii 17 będą kursować jako 37, na trasie SŁUŻEWIEC –Marynarska –Wołoska –Św. Andrzeja Boboli –Rakowiecka –al. Niepodległości –al. Jana Pawła II –pl. Grunwaldzki –ks. Popiełuszki –Słowackiego –METRO MARYMONT. Posunięcie to jest zdecydowanie słuszne i zapewne pozwoli na szybszą orientację w tym, gdzie jaki tramwaj jedzie. Co więcej kursy powrotne będą realizowane już jako linia 17. Uruchomienie nowej linii z pewnością z ulgą przyjmą też prowadzący tramwaje. To właśnie oni zbierali żniwo pasażerskich frustracji, spowodowanej tym, że mimo stosownych oznaczeń w wagonach ktoś nie zorientował się gdzie dany tramwaj kończy.  

Jak już wspomnieliśmy uważamy to rozwiązanie za słuszne wychodząc z założenia, że jedna linia, jedna trasa. Owszem są miasta, gdzie dana linia (przeważnie autobusowa) ma nawet więcej wariantów niż dwa. Koncepcja ta nie sprawdza się w warunkach warszawskich, nawet w momencie, gdy dana linia kursuje co 5 minut. O propozycji zaprzestania wprowadzania kursów wariantowych pisaliśmy już jakiś czas temu w TransInfo, sugerując nawet, aby uruchamiane niegdyś wydłużone kursy linii 1 oznaczać jako 11. Przypomnijmy, że w tamtym przypadku wybrane kursy jedynki, jeżdżącej na podstawowej trasie Banacha –Annopol docierały do Żerania Wschodniego. Podobna sytuacja ma dziś miejsce na linii 28, gdzie wieczorne kursy docierają tylko do pętli Annopol, nie zaś do Żerania Wschodniego. Jest ich jednak na tyle mało, że tworzenie osobnej linii, dajmy na to 38, jest mniej uzasadnione, niż w przypadku powstającej właśnie 37, ale przecież nie niemożliwe. Analogiczną sytuację mamy także na linii 8. Tu część kursów z Wiatracznej dojeżdża tylko do Cmentarza Wolskiego. I wydaje się, że powstanie nowej linii, powiedzmy 12, na powyższej trasie jest już bardziej potrzebne. Z drugiej jednak strony wprowadzanie kolejnych numerów może na tyle zdezorientować pasażerów, że rozwiązanie, które miałoby pomóc przyniesie skutki przeciwne.     
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
linia
Warszawa
ZTM Warszawa
  • jb – 07.02.2013

    wprowadzanie kolejnych numerów nie zdezorientuje pasażerów, nawet gdyby tych linii miało powstać z 50. Skończmy z tą poprawnością polityczną - duża część pasażerów to wtórni analfabeci, którzy nie czytają wyświetlaczy, rozkładów, spisu przystanków, a jak czytają, to nie mają pojęcia, czy metro Marymont, to dalej niż Młociny, czy może bliżej - reagują tylko i wyłącznie na konkretny numer linii. I dlatego linie jednokierunkowe i oznaczenia typu 3xx lub xxA powinny być jak najszerzej stosowane, zamiast a,s,x lub jeszcze innego symbolu wciśniętego przy godzinach odjazdów na rozkładzie.

  • KW – 07.02.2013

    Prywatnie jestem dokładnie tego samego zdania:) Cieszę się, że nie tylko ja.

  • th – 07.02.2013

    Wilk syty i owca cała będzie wtedy, gdy kurs skrócony linii 8 oznakowany zostanie jako 8bis, bądź 8A. I wiadomo, że to ósemka tylko ma skróconą trasę. Podobnie z 17: lepsze byłoby 17A lub 17bis niż 37

  • elekt – 07.02.2013

    Bisy były i się sprawdziły. Zapomniano?

  • aser – 07.02.2013

    Fakt wiekszosc pasazerów to debile po podstawówkach którzy czytac nie potrafi w obecnych czasach to skandal

  • adi – 07.02.2013

    Fakt wiele podróżnych nie potrafi czytac

  • Downloads – 07.02.2013

    Fajnie że tak bedzie

  • – 07.02.2013

    No faktem jest że u nieuków jest kiepsko moze kolorki niebieskich ,zóltych by sie przydało

  • DOWNLOADS – 07.02.2013

    To prawda nie jest dobrze z orientacją wsród podróżnych

  • FAQ – 07.02.2013

    Tak to bywa słabe szkolnictwo

  • Facts – 07.02.2013

    Szkolnictwo w polsce nie jest na wysokim poziomie

  • – 07.02.2013

    To fakt nie jest za dobrze

  • aser – 08.02.2013

    Takie zjawisko jest niebezpieczne

  • aser – 08.02.2013

    Takie zjawisko jest niebezpieczne

  • ader – 08.02.2013

    Rekomenduje.Pieprz i ty

  • as różą – 08.02.2013

    Takie ztm robi zamieszanie

  • – 08.02.2013

    Niebieskim kolorem oznaczyc linie i fakt

  • FAKTY24 FAKTY – 08.02.2013

    Różanka Różanką Różance we wrocku też zamet

  • aw ZNAWCA PSYCHOLOGII – 08.02.2013

    To fakt że niezły bałagan i faksy

  • aw ZNAWCA PSYCHOLOGII – 08.02.2013

    To fakt że niezły bałagan i faksy

  • Download download downloads – 08.02.2013

    To faky fakt

  • Download download downloads – 08.02.2013

    To faky fakt Download

  • Download download downloads – 08.02.2013

    To faky fakt Download

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....