Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Rozpoczyna się budowa Łódzkiego Tramwaju Metropolitalnego

infotram
05.09.2019 13:08
0 Komentarzy

Trasa podmiejskiejlinii tramwajowej nr 41 zostanie kompleksowo przebudowana, od granicy z Łodziąprzez gminę Ksawerów i miasto Pabianice.

Umowę na realizację projektu „Łódzki Tramwaj Metropolitalny:Pabianice – Ksawerów” zawarto 5 września. Wykonawcą prac jest konsorcjum firm wskładzie: Progreg InfraCity Sp. zo.o., MPK – Łódź Sp. z o.o. , Włodan Sp. jawna.

Inwestycja jestrealizowana w formule „zaprojektuj i wybuduj”. Obejmuje kompleksowąmodernizację linii tramwajowej 41, czyli przebudowę układu torowego wraz zniezbędną infrastrukturą, stworzenie wydzielonego pasa tramwajowo -autobusowego, budowę nowych przystanków oraz budowę 1,5 km drogi dla rowerów wcentrum Pabianic. Wprowadzony zostanie inteligentny system transportowy (ITS),obejmujący urządzenia informacji pasażerskiej i priorytet tramwaju naskrzyżowaniach.

Cieszymy się, że liniaprzebiegająca przez Ksawerów i Pabianice będzie modernizowana i przez kolejnelata będzie mogła służyć mieszkańcom naszych miast. Liczymy, że wkrótce pracerozpoczną się także na pozostałych trasach: do Zgierza, Ozorkowa, KonstantynowaŁódzkiego i Lutomierska. My ze swojej strony jesteśmy gotowi do modernizacjitorowiska na terenie Łodzi w kierunku Konstantynowa. Liczymy, że zgodnie zzapowiedziami zarząd województwa łódzkiego wesprze ten projekt i przyznadotację na remont. Tym bardziej, że przebudowa łódzkiego odcinka jestniezbędna, aby dojechać do Konstantynowa Łódzkiego, który mamy nadzieję takżezmodernizuje fragment na terenie swojej gminy – powiedziała prezydent ŁodziHanna Zdanowska

Przebudowa głównejarterii, czyli ulic Zamkowej i Warszawskiej, wzdłuż których biegną torytramwajowe, całkowicie zmieni wygląd centrum Pabianic – mówi prezydentGrzegorz Mackiewicz. Jest to długowyczekiwana inwestycja i jedyna szansa na kompleksowy remont infrastrukturytramwajowej, o który staraliśmy się od kilku lat. Linia tramwajowa 41 pozostajenajpopularniejszym połączeniem do Łodzi. Codziennie korzysta z niej okołodziewięciu tysięcy osób i ponad dwa miliony pasażerów w skali roku –dodaje.

W modernizacji trasy tramwajowej z Pabianic do Łodzi będziemiał swój udział łódzki przewoźnik. Odpowiada on za ksawerowski odcinek trasy(długość ponad 3 km).

Do przebudowy wydzielonego torowiska MPK – Łódź wykorzysta300 t szyn i ok. 4,5 tys. podkładów. Wykonawca ma 24 miesiące od datypodpisania kontraktu na realizację inwestycji, w tym 8 miesięcy na stworzenieprojektu.

Projekt w liczbach

Wartość umowy na realizację projektu wynosi 173.772,114,17zł (miasto Pabianice 150.623.551,61 zł igmina Ksawerów 23 148.562,56 zł). Dofinansowanie z UE wynosi 87 913 725 zł (miasto Pabianice 73 755 000 zł i gminaKsawerów 14 158 725 zł). Dofinansowanie z budżetu państwa – 11.800.500 zł(wyłącznie miasto Pabianice). Razem dofinasowanie z UE i budżetu państwa99.714.225 zł (miasto Pabianice 85.555.500 zł, gmina Ksawerów 14 158 725 zł).Projekt „Łódzki Tramwaj Metropolitalny: etap Pabianice – Ksawerów” współfinansowanyjest z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, w ramach RegionalnegoProgramu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020 oraz budżetupaństwa.

6.10.2017 – podpisanie umowy o dofinansowanie projektu

9.03.2018 – rozpoczęcie procedury przetargowej

14.06.2018 – otwarcie ofert na realizację projektu wsystemie „zaprojektuj i wybuduj”

13.03.2019 – Zarząd Województwa Łódzkiego przyznał dodatkowedofinansowanie ze środków budżetu państwa na kwotę 11,8 mln zł

20.03.2019 – Uchwałą Rady Miejskiej w Pabianicachuzupełniono wkład własny

o kwotę 16,7 mln zł, żeby zbilansować cenę najniższej oferty

15.04.2019 – podpisanie aneksu do umowy o dofinansowanieprojektu

30.04.2019 – rozstrzygnięcie przetargu (cena oferty 173,7mln zł)

13.05.2019 – 8.07.2019 – kontrola uprzednia prezesa UrzęduZamówień Publicznych

5.09.2019 – podpisanie umowy z wykonawcą

Komentarze