Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Siemens definitywnie przegrywa Wiedeń?

infotram
26.01.2015 11:26
0 Komentarzy

Sąd w Wiedniu odrzucił odwołanie Siemensa od decyzji stołecznego operatora transportu publicznego – Wiener Linien o wyborze oferty Bombardiera w przetargu na dostawę do 156 niskopodłogowych tramwajów (LRV) o wartości do  562 mln €.

Siemens twierdził, że pojazd ULF oferowany przez niego ma większą liczbę miejsc dostępnych z części niskiej i mimo, iż jest droższy powinien zwyciężyć. Dodajmy, że WL wybrał ofertę Bombardiera, który zaproponował Flexity LRV. Sąd nie podzielił zdania Siemensa i orzekł, że Bombardier spełnia kryteria określone w ofercie a ocena ofert została przeprowadzona prawidłowo. Siemens może teraz zaskarżyć tę decyzję do sądu wyższej instancji w Austrii, ale tylko wtedy, gdy jest w stanie udowodnić nadzwyczajne okoliczności. Wydaje się to jednak mało prawdopodobne.

Na wiedeńskich torowiskach Flexity mają zastąpić wagony typu E2. Nowe pojazdy zostaną przekazane w latach 2018 ?2026. Flexity Bombardiera w Wiedniu to będzie nowość. Dotychczas tramwaje dla miasta dostarczał głównie Siemens. Były to wagony typu ULF. Zamówienie obejmuje nie tylko dostawę wagonów, ale także usługę serwisową. Każdy z nowych pojazdów będzie miał 34 m długości i zabierze na swój pokład 211 pasażerów.Wagony Flexity są eksploatowane na całym świecie, w tym m.in. w Polsce. Jeżeli chodzi o Austrię można je spotkać w Linzu, Grazie i Innsbrucku. Teraz dołącza także Wiedeń. 

Komentarze