Skoda pokazuje metro dla Warszawy

infotram
10.10.2019 10:45
0 Komentarzy

Firma ŠkodaTransportation została uznana za zwycięzcę przetargu na dostawę do 45sześcioczłonowych pociągów metra do stolicy Polski. Pierwszy zestaw zostanieprzekazany klientowi w ciągu dwóch lat od podpisania umowy zakupu.

Całkowita wartość kontraktu wynosi mniej niż 8 miliardówCZK.

„Cieszę się, że po długim postępowaniu administracyjnym isądowym zostaliśmy wskazaniu jako zwycięzca przetargu na dostawę pociągów doWarszawy. Potwierdzono, że nasza oferta była najlepsza. To przełomowy kontraktna miejskie pojazdy szynowe – warszawski przetarg był jednym z największych wEuropie, ale na decyzję czekaliśmy ponad dwa lata. Warszawa może się pochwalićnowoczesnymi składami o pojemności do 1500 osób. Nasze najnowsze produkty będądziałać w ósmej stolicy Unii Europejskiej „- mówi Petr Brzezina, prezes zarząduŠkoda.

Umowa obejmuje również dostawę części zamiennych, symulator,przedłużoną gwarancję i szkolenie. Škoda Transportation współpracowała wzakresie rozwoju z polskimi uniwersytetami i biurami projektowymi, takimi jak ECEngineering.

„Cieszę się, że tym zamówieniem umacniamy naszą pozycję narynku polskim, na którym nasze tramwaje przewożą pasażerów np. we Wrocławiu.Nowe pociągi do Warszawy będą w pełni klimatyzowane. Dobrze zorganizowanyzewnętrzny i wewnętrzny system audiowizualny z informacjami zapewni dobrąorientację pasażerów, w wagonach znajdą się sekcje dla wózków inwalidzkich,wózków dziecięcych i rowerów. Pudło wagonu będzie aluminiowe, a długość jednegoz wagonów wyniesie około dwudziestu metrów. Całkowita długość zestawu wyniesie118,2 metra. Projekt wnętrza przedziału pasażerskiego – układ, wybórmateriałów, kształt i kolorystyka – został opracowany z myślą o stworzeniukomfortowego środowiska zarówno dla pasażerów, jak i maszysnity – mówi ZdeněkMajer, członek zarządu Skody.

Maksymalna prędkość nowych pociągów wyniesie 90 km/h.Zestawy umożliwiają pełne hamowanie elektrodynamiczne we wszystkich trybachobecności, z preferencją hamowania odzyskowego, w którym moc jest przekazywanaz powrotem do układu zasilania. Zestawy są zaprojektowane zgodnie z normami ENi UIC.


Komentarze