Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Szczecin nie rozbuduje linii tramwajowych w centrum, będą elektrobusy

infotram
07.10.2016 06:28
0 Komentarzy

Szczecin nie będzierozbudowywało komunikacji tramwajowej w ścisłym centrum. Planuje natomiastkupić za nieco ponad 39,2 mln zł 16 autobusów hybrydowych.

Miasto liczy, że uzyska dofinansowanie z UE. Autobusyhybrydowe i elektryczne mają w przyszłości zdominować komunikację w ścisłymcentrum miasta. Wniosek o dofinansowanie zakupu autobusów ponad 27,1 mln zł zRegionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020 został złożony pod koniecwrześnia – poinformowały w czwartek służby prasowe szczecińskiego magistratu.

Zaletą układów hybrydowych jest niższe zużycie paliwa,mniejsza emisja spalin oraz mniejszy hałas – przekonuje magistrat. Jak wylicza,po zastosowaniu napędu hybrydowego część energii można gromadzić wakumulatorach i wykorzystać przy ponownym ruszaniu. Ponadto, kierowcy mogąwyłączać silnik spalinowy, np. podczas przejazdu przez zabytkowe części miasta,aby chronić architekturę przed wpływem zanieczyszczeń.

Autobusy mają być wyposażone w instalacje poprawiającebezpieczeństwo i komfort pasażerów, w tym klimatyzację i systemy informacji.Dostosowane będą także do obsługi osób niepełnosprawnych.

Zakup pojazdów hybrydowych wpisuje się w plany miasta, by pościsłym centrum jeździły autobusy hybrydowe, a docelowo elektryczne,bezemisyjne – powiedział dziennikarzom architekt miasta Jarosław Bondar.

Obok pojazdów hybrydowych planuje się także zakup 20autobusów z silnikami diesla. Wniosek o dofinansowanie zakupu z RegionalnegoProgramu Operacyjnego na lata 2014-2020 także został złożony pod koniecwrześnia.

Koszt zakupu 20 autobusów z tradycyjnymi silnikami toniewiele ponad 35 mln zł, z czego dofinansowanie środkami unijnymi ma wynieśćblisko 13,4 mln zł.

Niestety plany te, jak wspominamy na wstępie, wiążą się zbrakiem inwestycji w komunikację tramwajową. W centrum miasta rzecz jasna.


Komentarze