TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Tramino dla Krakowa, PESA nie podpisała umowy!
InfoTram.pl - Opublikowano: 10.11.2017 15:20:36 72 komentarze
Tramino dla Krakowa, PESA nie podpisała umowy!

Firma PESA Bydgoszcz SA nie stawiła się na podpisanie umowy na dostawę 50 tramwajów o wartości blisko 430 mln zł w wyznaczonym terminie 10 listopada 2017 roku oraz nie wniosła wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania tej umowy - poinformowało MPK Kraków. 

Fakt niewniesienia wymaganej przez przewoźnika gwarancji finansowej w wysokości 29,9 mln zł jest zaskoczeniem, ponieważ PESA Bydgoszcz potwierdziła pisemnie 9 listopada, że zawarła umowę kredytową i może wykorzystać przyznane środki w wysokości do 100 mln zł na realizację tego zamówienia. To kolejne już działanie bydgoskiego producenta, który nie realizuje warunków krakowskiego przetargu i podejmuje czynności opóźniające termin zawarcia umowy na dostawę tramwajów do Krakowa - informowało dalej MPK.

Jeszcze w sierpniu 2017 roku PESA Bydgoszcz SA natychmiast po wyborze jej oferty jako najkorzystniejszej, odwołała się od tej decyzji do Krajowej Izby Odwoławczej, a następnie sama to odwołanie wycofała. To odsunęło przygotowania do podpisania umowy o blisko miesiąc. Z kolei 15 września 2017 roku upłynęła ważność wynoszącego ponad 9 mln zł wadium złożonego w postępowaniu przez producenta z Bydgoszczy. Stało się tak pomimo tego, że przedstawiciele firmy PESA Bydgoszcz zapewniali zarząd krakowskiego przewoźnika, że ważność wadium zostanie przedłużona. To zmusiło MPK do uzyskania opinii Urzędu Zamówień Publicznych potwierdzającej, że w tej sytuacji zamawiający może zawrzeć umowę. MPK opinię otrzymało po kilku tygodniach od wystąpienia.

Ponadto wykonawca nie przedłużył nawet terminu związania ofertą, który upłynął 20 października 2017 roku, pomimo wcześniejszego potwierdzenia chęci zawarcia umowy.

Te działania firmy PESA Bydgoszcz spowodowały, że MPK nie miało żadnego zabezpieczenia kontraktu wartego kilkaset milionów złotych, na wypadek gdyby dostawca unikał lub odmówił podpisania umowy.

Przewoźnik podkreśla, że wezwanie firmy PESA Bydgoszcz do podpisania umowy w dniu 10 listopada 2017 roku nie było przypadkowe. Wynikało z zakończenia 13 października 2017 roku kontroli uprzedniej całej procedury przetargowej prowadzonej przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych oraz z faktu, że dokładnie 16 listopada 2017 roku upływa ważność oferty konsorcjum Stadler Polska Sp. z o.o. i Solaris Bus&Coach SA (druga w kolejności oferta w przetargu na dostawę tramwajów do Krakowa).

MPK dodało, że w trosce o realizację tego kontraktu, który jest ważny dla Krakowa, bo dotyczy zwiększenia liczby niskopodłogowych tramwajów, zgodnie z przepisami ustawy Prawo Zamówień Publicznych, zdecydowało o wyborze drugiej w kolejności oferty na dostawę tramwajów do Krakowa - konsorcjum Stadler Polska Sp. z o.o. i Solaris Bus&Coach SA.



Sprawdź też:
MPK Kraków
PESA
Solaris
Stadler
  • Krakowski mędrzec – 10.11.2017

    Brawo!!!

  • mechanik – 10.11.2017

    Zdecydowanie lepszy wariant to newag lub modertrans. SS-mani dobrze smarowali.

  • DOBRE BO POLSKIE – 10.11.2017

    100% racji mechanik

  • mechanik – 10.11.2017

    @pseudo mechanik :)
    Od długiego czasu było to oczywiste, tylko trzeba było poczeeeekać.. :D

  • Locutus – 10.11.2017

    Chcialoby sie otworzyc flaszke wieczorem, ale ten thriller tak do ostatniej chwili trzymal w napieciu, ze naprawde swietowac to bedzie mozna jak juz podpisza umowe z konsorcjum Stadlera i Solarisa...

  • advisor – 10.11.2017

    Mógłbym zacytować swoje komentarze, ale napiszę tylko - a nie mówiłem? :D

    Wspaniała wiadomość, lepszego początku weekendu nawet sobie nie wyobrażałem!

    Na RK i SSC będzie żałoba :D

  • adrian – 10.11.2017

    O 23.55 przyjdą podpisać

  • GbY – 10.11.2017

    Do zobaczenia w sadzie

  • haha – 10.11.2017

    Jeszcze nic nie jest powiedziane. Kraków sam sobie daty wymyśla. Pójdą kary dla Krakowa hahaha :)

  • pes – 10.11.2017

    Modertrans tak ale zamiast planowanego szrotu GT8 z Niemiec o którym tu była mowa.....

  • mechanik – 10.11.2017

    Gruby, idziesz na jabłka czy gruszki?

  • SF – 10.11.2017

    @mechanik
    Albo to odszczekasz w ciągu 24h lub przedstawisz dowody albo po procesie zmusi cię do tego nasz wymiar sprawiedliwości.
    Po za tym jeśli twierdzisz że SS posmarowało to znaczy że coś wiesz a nie zgłaszasz tego odpowiednim organom to też popełniasz przestępstwo, wiec jak widzisz trochę paragrafów Ci się uzbierało.

  • AdaM – 10.11.2017

    Uff...

    Choć to przejdzie do historii: "PESA Bydgoszcz SA natychmiast po wyborze jej oferty jako najkorzystniejszej, odwołała się od tej decyzji do Krajowej Izby Odwoławczej, a następnie sama to odwołanie wycofała."

  • XWJ – 10.11.2017

    Uwaga, zacytuję siebie sprzed pół roku: Pesa to se może...

  • pes – 10.11.2017

    A jak w Poznaniu wykorzystanie Tramino, ile z ilu jest na mieści ????

  • . – 10.11.2017

    1 wyjeżdża, czasem nawet więcej

  • RÄUBER – 10.11.2017

    Brawo Solaris i Stadler, Brawo Kraków.
    Dobrze. Nasze Tramino sprawują się dobrze, te w wersji dla Lipska mają nowocześniejszy kształt. Aż muszę to opić :)

  • Obserwator 2 – 10.11.2017

    RAUBER > te z Lipska to sa zupełnie inne tramwaje niż te w Poznaniu . A kształty to zupełnie inna bajka

  • kuba – 10.11.2017

    a teraz Pesa złoży pozew przeciwko MZK i dostanie odszkodowanie

  • Adam – 10.11.2017

    @Kuba - za to że sama nie chciała podpisać umowy?

  • Adam – 10.11.2017

    @GbY - a co przewidujesz proces o odszkodowanie dla MPK?

  • YbG – 10.11.2017

    Wygrali niemcy... Polska przegrala

  • Adam – 10.11.2017

    @mechanik - newag i modetrans nie złożyły ofert.

  • Locutus – 10.11.2017

    @ Räuber - będziemy pić razem. :-P

    @ Obserwator 2 - te z Lipska skądinąd konstrukcyjnie będą bliższe tym dla Krakowa niż te z Poznania (wózki skrętne, silniki wewnątrz ramy wózka, etc.)... A co do kształtów - mam nadzieję, że zgodnie z tradycją przy podpisaniu umowy zostanie publicznie zaprezentowana wizualizacja.

  • max – 10.11.2017

    @ kuba - A co to jest MZK ?

  • spoko – 10.11.2017

    Najlepsze że nikt nie widział wizualizacji SS dka Krakowa

  • ansa – 10.11.2017

    Tramino dobrze się sprawują, zwłaszcza na trasie Poznańskiego Szybkiego Tramwaju. Są pojemne i płynnie jeżdżą także przy prędkości 70 km na godz. Jeździ też Tramino (ostatnio na linii 15) w kolorach srebro-czerwonym, czyli ten pojazd, który był testowany w Krakowie.

  • Szeptucha – 10.11.2017

    krakowowi niemieckie klekoty montowane przez ukraińskie penerstwo w stodole w Oblechowie odbiją się czkawką a zdewastowane /zdemolowane torowiska to kwestia czasu...

  • flu – 10.11.2017

    Obecnie najbardziej dewastującym torowiska w Krakowie jest pewien wynalazek kupiony 2 lata temu. Ryje torowisko bardziej niż sztywne wózki w Tramino. Pętla tramwajowa zajechana w dwa lata, a wyrób tylko raz na 10 minut.

  • dren – 10.11.2017

    @szeptucha -nie zniszczą torowisk bo mają mieć obrotowe wózki

  • dren – 10.11.2017

    @szeptucha -nie zniszczą torowisk bo mają mieć obrotowe wózki

  • pes – 10.11.2017

    Co do wyglądu, to był chyba wymóg , że muszą być 3 projekty "przodu" ????

    Ten wynalazek co "ryje" pętle to "wrocławska" 105 ?????? To jeździ w ogóle jeszcze ???

  • mick – 10.11.2017

    Art. 94. p.3. PZP
    Jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego lub nie wnosi wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert bez przeprowadzania ich ponownego badania i oceny, chyba że zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania, o których mowa w art. 93 unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia ust. 1.

    I jeszcze krótka wykładnia:
    "Jeżeli wybrany wykonawca, uchyla się od zawarcia umowy zamawiającemu przysługuje roszczenie o zawarcie umowy wobec wybranego wykonawcy (art. 702 § 3 k.c.) może on także, według swojego uznania, podjąć decyzję o wybraniu oferty kolejnej. Jednakże zamawiającemu przysługuje wyłącznie roszczenie o zawarcie umowy, w sytuacji, gdy oferta wykonawcy uchylającego się od zawarcia umowy była jedyną ofertą niepodlegającą odrzuceniu oraz gdy cena pozostałych ofert przekracza kwotę, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia i nie zdecyduje się jej podwyższyć.

    W przypadku, gdy wykonawca, uchyla się od zawarcia umowy lub nie wnosi wymaganego zabezpieczenia umowy, wybór kolejnej oferty, nie jest poprzedzony ich ponowną oceną oraz dodatkowym postępowaniem, Ponadto zamawiający jest ograniczony w wyborze do ofert prawidłowo złożonych. Oznacza to, że zostaje wybrana oferta następna w kolejności. Zgodnie z literalnym brzmieniem art. 94 ust. 2 p.z.p. należy uznać, iż nie ma prawnych przeszkód, ponawianiu wskazanej procedury w przypadku uchylania się od zawarcia umowy przez kolejnego wykonawcę. Zamawiający powinien jednak w każdej sytuacji rozważyć efektywność takiego działania oraz ekonomiczną opłacalność, w porównaniu z dochodzeniem od wykonawcy obowiązku zawarcia umowy."

  • haha – 10.11.2017

    i teraz wychodzi polski naród w tym wszystkim co piszecie, jak wam tak źle w polsce to wypad z kraju do Niemiec, po co tu siedzicie? zamiast wspierać polski przemysł wybierać Niemców. Solaris jest w posiadaniu większości przez Niemców. Po co Ci wszyscy co zginęli za Polskę patrzeli na to jakie brednie wypisujecie? a najlepsze jest w tym wszystkim że wypowiadają się osoby które nic w życiu nie osiągnęły i zmarnowali swoje życie, nic nie wiecie a wypisujecie brednie. Upadek PESY tylko wszędzie życzycie. spoko wybierajcie sobie dalej co niemieckie itp, ale w tym momencie Ci co zginęli za ten kraj zrobili to na marne, patrząc teraz na deb** z góry.

  • krako – 10.11.2017

    Po zachowaniu firmy PESA można sądzić , że kierują nią jacyś chorzy decydenci . Dobrze , że Kraków nie będzie miał z nim i do czynienia .

  • pes – 10.11.2017

    @haha
    Jak najbardziej byłem dumny z PESY i cieszyłem się , że jej tramwaje zaczęły dominować w Polskich miastach, ale niestety moim zdaniem uderzyła im przysłowiowa woda sodowa do głowy przez co mam teraz negatywny stosunek do tej firmy
    przez to, że pomimo olbrzymiej fali krytyki, nie wycofała i przeforsowała "nieestetyczny" wygląd "BUFETU" dla Warszawy pomimo dobrze przyjętych wcześniejszych konstrukcji.
    W przetargu dla Szczecina zamiast tramicusa z większa ilością miejsc siedzących wciskała swinga tłumacząc to "ustawieniem" linii produkcyjnych kontraktem dla Warszawy, PANCERNy wygląd Elfa 2 w porównaniu z dynamicznym IMPULSEM i legendarna "niezawodność" Krakowiaków których 7 z 36 zostaje na co odzień w krzakach a po Krakowie jeździ prawie pól wieczny demobil z Wiednia.......Tak więc patriotyzm powinien objawiać się także dbaniem o dobro wspólne, a nie powtórką z rozrywki, że znowu z 10 nowoczesnych wozów zostaje w krzakach a po mieście dalej hula szrot wiedeński.....

    I raz jeszcze powtórzę ja osobiście do PESy ma żal , że pomimo bardzo duże j i głośnej fali krytyki nie zmieniła projektu BUFETÓW dla W-wy pomimo, że w tym samym czasie były składane "szczeniaki"...

  • flu – 10.11.2017

    @pes - ciężko żeby 405N mógl przyjeżdżać na pętle co 10 min jak jest cała jedna sztuka. Ponadto odbiór tego tramwaju nie był w 2015 roku. Jest inny, odebrany w 2015, którego producenta wszyscy mieszkańcy Krakowa bardzo kochają.
    @dren - obrotowe wózki nie chronią jeśli producent na takim obrotowym wózku zamontuje silniki i jeszcze zamocuje na nim wiszący człon.

  • MK – 10.11.2017

    Co przetarg- inny dostawca tramwajow, Misz- maszu taborowego ciąg dalszy.

  • mieszkaniec – 10.11.2017

    MPK Kraków powinien skarżyć przed sądem firmę PESA za próby przedłużania - co odbija się niekorzystnie na stanie komunikacji miejskiej Krakowa - procesu podjęcia decyzji w sprawie wyboru producenta .

  • masal – 10.11.2017

    Ciekawe czy GAiT Gdańsk podpisze z PESĄ umowę na dostawę Jazzów ?

  • P wawa – 10.11.2017

    Ciekawe jak swoje działanie/brak działania uzasadni PESA.
    Póki co znamy tylko wersję MPK.

  • YbG – 10.11.2017

    Przegrał lepszy wygrał gorszy. Taka jest prawda. Wygrał kapitał zachodni przegrał polski. Przegraliśmy my Polacy i Polska myśl techniczna. Przegrał polski podatnik i polski robotnik. Tyle mam do powiedzenia. Boże zbaw Polskę. Mario królowo Polski modlimy się.

  • pes – 10.11.2017

    A oto wersja PESy

    "Kilka lat temu cierpliwie czekaliśmy aż MPK będzie miało potwierdzenie finansowania, teraz walczyliśmy o kolejny kontrakt długo, dzisiaj MPK Kraków zdecydowało, że wybiera konkurencję ...
    nasz oficjalny komentarz do tej decyzji:
    "Zarząd MPK Kraków wielokrotnie i bezzasadnie próbował wykluczyć PESA z tego przetargu, teraz wykorzystał kolejny pretekst by uniemożliwić nam podpisanie umowy. PESA jest rozczarowana decyzją MPK Kraków ponieważ od wielu tygodni w sposób otwarty informowaliśmy Zarząd przewoźnika o naszej sytuacji. W ostatnim czasie przedstawiliśmy dokument z banku potwierdzający przyznanie środków umożliwiających realizację produkcji oraz poinformowaliśmy, że trwa procedura pozyskania gwarancji zabezpieczających realizację kontraktu, a podpisanie umowy będzie możliwe po 20 grudnia. Niezmiennie podtrzymywaliśmy wolę realizacji kontraktu .
    Decyzja ta jest dla nas zaskakująca także dlatego, że w poprzednim przetargu to MPK Kraków nie miało potwierdzenia finansowania zakupu taboru ze środków UE, a PESA jako jedyna firma cierpliwie czekała aż MPK będzie gotowe do podpisania umowy."

    https://www.facebook.com/PESAbydgoszcz/

  • Locutus – 10.11.2017

    @ Haha - Niemców żadnych tu nie ma. Jest konsorcjum szwajcarsko-polskie. A Pesa sama sobie winna obecnej sytuacji. Mieli potencjał, to go zmarnowali. Podobnie jak Pes byłem kiedyś fanem Pesy, ale po ich niezliczonych wpadkach przestałem.

  • GbY – 10.11.2017

    kraków zdradził

  • Obserwator 2 – 10.11.2017

    haha - zagladnij sobie do rejestru sadowego , a dowiesz się ze Solaris jest prywatna wlasnoscia POLAKOW państwa Olszewskich, a PESA jest prywatna firma trzech panow bedacych obecnie w radzie nadzorczej tej firmy. Dwie polskie firmy jedna zarabia , a duga wyciąga reke do państwa czyli do naszych portfeli. A czego Ty dokonales , pochwal się , skoro innych obrazasz. Widac jesteś lepszy sort

  • wTn – 10.11.2017

    Gdyby Kraków ostatecznie zakupił Tramino, to stałby się szóstym poligonem doswiadczalnym dla producenta niezbyt udanych wynalazków.
    Jrdnak mimo wszystko Pesa to producent, po którym można się było spodziewać dostarczenia w miarę znanej konstrukcji, a co wyprodukuje, jeśli podpisze umowę S&S to wielka niewiadoma.

  • Obserwator 2 – 10.11.2017

    pes - Bydgoska firma czekala na finansowanie dla Krakowa w poprzednim przetargu wg zasady ,, pies na kosci siedzi, sam nie zje, a drugiemu nie da '' . Dalej buta i proba odwetu za zrobienie bubla.

  • fitipaldi – 10.11.2017

    Dokładnie już widzieli się jak imperium , brak wszystko byle zrobić monopol. Będziemy tylko my to miasta będą musiały tylko nas wybierać a jakość jakoś to będzie

  • Obserwator 2 – 10.11.2017

    YbG - ...a ze Pesa już nic nie może -smutno mi Boze .

  • Adam – 10.11.2017

    Pesa może tylko zbankrutować.

  • Locutus – 10.11.2017

    @ wTn - no i właśnie dlatego że po Pesie można się było spodziewać dostarczenia w miarę znanej konstrukcji - znanej głównie z nieprzeciętnej awaryjności - dobrze dla Krakowa stało się, że wybrana została inna oferta.

  • PetKo – 10.11.2017

    Narzekającym na zwycięstwo Niemców pragnę przypomnieć, że Stadler to szwajcarska firma. ;-)

  • flu – 10.11.2017

    @PetKo - ale mówią po niemiecku, to muszą być Niemcy. A nie stój, mówią przecież po włosku - to na pewno Włosi. Tfu, przecież mówią po francuzku - to żabojady. To nie Stadler - to AlstomSiemens - no więc Niemcy. I teraz wszystko się zgadza.

  • fan pis – 10.11.2017

    NIECH ŻYJE SOLARIS!!!

  • Obiektywny z Wrocławia – 10.11.2017

    Podpisanie umowy z konsorcjum Stadler i Solaris nie jest takie oczywiste. Pesa od decyzji może odwołać się do sądu, a i MPK Kraków nie będzie miał łatwo w UZP. Teraz może SS zaznać na własnej skórze namolnego i grającego no fair klienta, jak wcześniej odczyły to BT i Pesa. No chyba, że SS w umowie zabezpieczy się przed wygórowanymi żądaniami ze strony MPK Kraków. Życie pokaże.

  • do obiektywnego z wrocł – 10.11.2017

    Ta...zwłaszcza że UZP oddało sprawe MPK by zrobiło jak zechce

  • Obserwator 2 – 10.11.2017

    Obiektywny z Wroclawia Poczytaj sobie Ustawe o zamówieniach publicznych i nie tworz własnego prawa. Zamawiajacy ustalil termin i wykonawca miał przyjść na podpisanie umowy z papierami o których mowi prawo zamowien. Pelne teksty sa cytowane na tym forum ,to przynajmniej to poczytaj i dowiesz się kto tu jest cyt. no fair.

  • Obserwator 2 – 10.11.2017

    @Szeptucha masz tak nikla wiedze, wiec po co piszesz nieprawdę ? Otoz solaris nie robi tramwajow w Bolechowie a w Srodzie Wlk i w Poznaniu. Stadler zas robi ostatnio tramwaje w Siedlcach. Nie każdego stać na szwajcarski zegarek. ale nie musi kupować zegarka z bazaru.

  • okl – 10.11.2017

    mechanik - przecież newag poza nevelo nic innego nie zbudował, a to co oferowali to było BT, natomiast ich oferta, tak czy tak została w tym przetargu odrzucona.

    Co do 405tek, to teraz to już za późno... Trzeba się było na nie decydować w momencie dostaw Krakowiaków, gdy krakowskie 105tki szły na płytę... A teraz to by musieli chyba z Wrocławia kupować wagony, szkoda - bo jakby wszystkie trójskłady przebudowali na 405Na, to można by było wiednie zezłomować... a tak?

  • Andrzej – 10.11.2017

    Niektórzy piszą, żę PESA to polska firma, a Solaris Niemcy, PESA, to dawna państwowa buda, miała potencjał, olszewski zaczynał od zera, rozmawiałem z kimś, kto dla niego pracował na początku, jechał na niezapłaconych fakturach, ale jakoś mu ludzie zawierzyli i ich spłacił. On tylko robi autobusy w hali w Bolechowie, ale nie miał nic wspólnego z dawną Prestą, która tam urzędowała. Jeżdżę Solarisami, tymi poznańskimi oczywiście, na pewno są bardziej wygodne dla pasażera, niż Siemensy, które też są eksploatowane w Poznaniu. Są cichsze, jest więcej miejsca na nogi, w Siemensie są strasznie duże pudła, na których są siedzenia, w Solarisie jakoś to schowali.

  • Misiek Krk – 11.11.2017

    Naaareeeszcie PESA dostała zdecydowanego kopa w doopę. Nigdy więcej tego szajsu w Krakowie. Podobnie jak 405NKr - taka sama padlina. Oby tylko Solarisy nie miały tak grobowego wnętrza jak testowiec.
    @Gruby vel Yburg vel YbG vel GbY pora zacisnąć zwieracze. No chyba że niepełnosprytny jesteś.

  • Polak – 11.11.2017

    Krakau wybrał szwabow. Ciągnie wilka do lasu widze, z Polskiego rzadu nie powinno sie im żadnych dotacji udzielać bo wszystko i tak na zachód wyprowadza. Uważać przy dofinansowaniu elektryków z polskiego budżetu, kasę dać jak pokażą polskiego producenta, jak szwabow to niech po zapomogę do angeli ida

  • wkt – 11.11.2017

    Kraków już żałuje, że Krakowiaka II nie będzie.

  • filipesso77 – 11.11.2017

    @Obserwator 2 – 10.11.2017
    zerknij kolego kto produkuje tramwaje i jaki jest podział udziałów...wystarczy skorzystać ze strony KRSu ;)

  • h – 11.11.2017

    @wkt: my żałujemy, że przeczytaliśmy twój jakże cenny komentarz! bardzo dużo wnosi do dialogu.

  • Obserwator 2 – 11.11.2017

    @filipesso 77 - Do momentu powstania spolki Stadler - Solaris tramwaje produkowal Solaris bedacy w 100% wlasnoscia pp.Olszewskich. Spolka SS nie wyprodukowala jeszcze zadnego tramwaju, wiec co tu maja w tym temacie udzialy po zawiązaniu spolki? Trzeba czytac uważnie.

  • Locutus – 12.11.2017

    @ okl - oferta Newagu nie zostala odrzucona. Niestety, ze wzgledu na horrendalna cene, uplasowala sie jako czwarta i ostatnia. Wiedzieli juz, ze nie maja zadnych szans, wiec przestali przedluzac waznosc oferty jakis czas temu... I tyle.

  • Andrzej – 12.11.2017

    Wszedłem w KRS, istnieje Solaris Bus & Coach S.A., będąca spółką przekształconą z analogicznej nazwy spółki z o.o. W KRS, przy spóółce akcyjnej nie widać składu akcjonariatu, więc trudno dywagować. Ale istnieje, założona w 2016 roku, spółka Solaris Tram sp. z o.o., gdzie, istotnie, Stadler ma ok. 3/5 udziałów. Kto wchodzi w skład konsorcjum, jaki jest cel istnienia spółki Solaris Tram - trudno powiedzieć, jest to pewnie do sprawdzenia, jak ktoś ma cierpliwość, niech się podzieli.

  • gd – 14.11.2017

    Cel istnienia spółki? Produkcja taboru szynowego. Nie bój się, patrząc na to jaki tabor produkuje Stadler to poradzą sobie.

  • aaaass – 16.11.2017

    Cel jest prosty i jasne za chwilę spółka Solaris tram przestanie istnieć a zacznie działać pod nazwą stadler to było jasne od początku skoro Szwajcar chce inwestować w to miejsce to logiczne ze za chwilę wykupi wszystkie udziały od p olszewskich

  • Doświadczony – 16.11.2017

    "Obserwator 2 – 10.11.2017 haha - zagladnij sobie do rejestru sadowego , a dowiesz się ze Solaris jest prywatna wlasnoscia POLAKOW państwa Olszewskich, a PESA jest prywatna firma trzech panow bedacych obecnie w radzie nadzorczej tej firmy"

    mijasz się z prawdą kolego w obu przypadkach. Ani SBC nie jest firmą polską a jej właściciel jest zarejestrowany w tzw raju podatkowym. Dodatkowo paszporty państwa Olszewskich wskazują inną narodowość niż polską ich właścicieli.
    Sam Solaris Tram jest tworem bardziej zagranicznym (choć z częściową fabryką w Polsce) niż niektórym się wydaje. Sprawdź, potem pisz. pozdrawiam.

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma ?JMK analizy rynku transportowego? oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2017 InfoBus ma 15 lat.Portal TransInfo.pl działa od 2001 roku. Początkowo - pod nazwą InfoBus.pl - zajmował się tylko tematyką autobusową. Wraz z rosną...