Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Tramwaj zużywa najmniej energii!

infotram
29.05.2017 12:46
0 Komentarzy

Już w środę 31 majabr. na katowickim Rynku (przed Teatrem Śląskim) odbędzie się happening”Tramwajem dla czystego powietrza”.

Celem wydarzenia jest zwrócenie uwagi katowiczan na stanjakości powietrza oraz zaktywizowanie mieszkańców miasta do podejmowaniadziałań na rzecz poprawy jakości powietrza w Katowicach. Poważnym źródłemzanieczyszczenia powietrza w Katowicach jest stosowanie złej jakości paliwstałych do ogrzewania naszych domów. Obecnie odbiorcy węgla praktycznie niewiedzą niczego o węglu, za który płacą. Ani jak bardzo jest zasiarczony, anijak wilgotny, ani nawet tego jaka jest jego kaloryczność.

Obecne prawo pozwalanabijać Kowalskiego w butelkę. Można mu sprzedać wszystko. Do pieców częstotrafia na przykład węgiel wilgotny, którego spalanie powoduje nie tylko ogromnąemisję pyłów, ale też obciąża kieszeń kupującego, bo odparowanie wody – taprzecież się nie pali – pochłania znaczną część energii – komentuje PatrykBiałas z Katowickiego Alarmu Smogowego.

By zrozumieć sytuację, z którą spotykamy się na składachopałowych najlepiej wyobrazić sobie, że nagle na polskich stacjach benzynowychznikają oznaczenia dystrybutorów i nie wiemy, co lejemy do baku. Pół biedyjeżeli zamiast „98-ki” nalejemy do niego „95-kę”. Gorzej, kiedy do bakubenzyniaka trafi ropa lub do nowoczesnego samochodu wlejemy benzynę ołowiową.To sytuacja, którą trudno sobie wyobrazić. Lepiej przesiąść się do tramwaju. Tymbardziej, że na jakość naszego powietrza duży wpływ ma również to, co wydostaje się z rur wydechowychsamochodów.

Dlatego na świecie, wcentrach miast ogranicza się ruch pojazdów indywidualnych, a stawia się nakomunikację zbiorową. To również droga, którą prędzej czy później będą musiałypójść miasta Metropolii Górnośląsko-Zagłębiowskiej – komentuje rzecznikTramwajów Śląskich S.A. Andrzej Zowada.

Jeden nowy tramwaj może zabrać jednorazowo około 200pasażerów, tymczasem jednym samochodem średnio podróżują niespełna 2 osoby. Wynika z tego prosto, że jeden tramwaj możezastąpić 100 samochodów, zmniejszając korki, a jednocześnie zanieczyszczeniepowietrza – zauważa Andrzej Zowada.

Tramwaj cechuje się też najniższym zużyciem energii spośródinnych środków komunikacji zbiorowej przeliczanej na 1 km trasy i 100pasażerów, do przewiezienia których tramwaj potrzebuje 1-1,5 kWh, autobuselektryczny 2,4 kWh, a autobus z silnikiem Diesla aż 4,2 kWh.


Komentarze